16 Reacties

3 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Hij koppelde de cyclus ook eerst best goed, en sinds die in z’n 3e sprongetje zit is het echt een ramp… bij ons is het opgevallen dat we hem te lang wakker houden, dus misschien proberen iets eerder in bed te leggen, dat heeft hier geholpen, ons zoontje is nu 12 weken en zijn wakker tijd is 1 uur en 15 min/ 1 uur en 30 min

3 maanden geleden

Reactie op saschad

Hier precies hetzelfde! Hij koppelde de cyclus ook eerst best goed, en sind ...
En sinds we 1 uur en een kwartier aanhouden pakt ie gewoon weer 2 uur slaap achter elkaar.. dus of het toeval is geen idee, maar over vermoeid schijnt averechts te werken

3 maanden geleden

Hier een zoontje van bijna 9 weken em krijgt om de 4uur se fles. Hier is het na een uur wel echt tijd om te slapen. De ochtend en middag is wisselend. Dit is ook vaak in dr wagen. Tussen de middag op bed kan hij vaak 3uurtjes achter elkaar pakken mits ik op tijd ben om in bed te leggen.

3 maanden geleden

Reactie op saschad

En sinds we 1 uur en een kwartier aanhouden pakt ie gewoon weer 2 uur slaap ...
Ahh, ik denk dat dat het is. Hij kan zo lekker spelen op het kleed en vertoond dan nog niet echt moeheid. Pas als die begint te geeuwen of ogen wrijven pak ik hem op en slaapt hij direct. Soms al in mn armen voordat ik hem in bed heb gelegd. Dan ga ik hem gewoon eerder in bed leggen! Bedankt voor de tip.

3 maanden geleden

Reactie op Anoniem19900991

Hier een zoontje van bijna 9 weken em krijgt om de 4uur se fles. Hier is he ...
Dan hou ik de wakkertijd denk ik veeeel te lang voor zijn leeftijd.. bedankt voor de tip. Dan ga ik niet meer wachten op de moeheidsverschijnselen, maar gewoon na een uur in bed.

3 maanden geleden

Onze dochter is nu 12 weken en die leggen wij na ongeveer 1 a 1 .5 uur wakker weg in het ledikant of in der kinderwagen en slaapt dan ongeveer tot aan de volgende fles. Ik voed om de 3 a 4 uren. Wij hadden dit aan het begin ook en merkte dat ze dan toch echt te lang wakker was en oververmoeid was en moeite had om door te slapen. Je zou het altijd eens kunnen proberen om hem eerder te laten slapen. Succes;)

3 maanden geleden

Reactie op saschad

En sinds we 1 uur en een kwartier aanhouden pakt ie gewoon weer 2 uur slaap ...
Voeden jullie ook om de 4 uur? Ik heb ook weer ergens gelezen dat hij maar max 4,5 uur mag slapen anders wordt het te veel.. Met een wakker tijd van 1 uur en om de 4 uur voeding. Slaapt hij wss toch wel meer..

3 maanden geleden

Misschien andere volgorde? Wakker, spelen tot het tijd is voor voeding, voeding en na het boeren meteen naar bed. Hier wordt altijd tussen 2 en 4 uur op een volle buik geslapen.

3 maanden geleden

Hoi hoi, hier houden wij maximaal een wakkertijd aan van 90min. Tenzij ze eerder slaapsignalen vertoond, dan eerder. De dutjes gaan hier sindsdien goed.

3 maanden geleden

Dit was toevallig gisteren, ben het een beetje aan het bijhouden iedere dag om te kijken of er een beetje een patroon in gaat komen.. Geslapen: 21.30-05.45 06.15-09.00 = 11.00 nacht 10.20-10.57 (Buik box) 12.58-15.30 (bed) 16.45-17.15 = (rug box) 19.25-20.05 (op mij in de bank) = 4 uur en 10 minuten totaal overdag slaapjes. En dit was bijvoorbeeld de dag er voor: Geslapen: 21.30-05.45 06.15-09.00 = 11 uur nacht 10.05-10.35 (box) 13.05-13.35 (bed) 14.00-14.50 (op mij in de bank) 16.40-17.25 (buik box) 19.05-19.50 (op mij in de bank) = 3 uur en 20 minuten

3 maanden geleden

Hoihoi, Hier precies hetzelfde. Onze dochter is nu ruim 13 weken. 19:00 laatste fles en slaapt dan tot 7:00 en krijgt dan weer de fles wij geven haar dan ook om de 4 uur de fles. En dan is ze 1,5 tot 2 uur wakker (soms ook wel langer) en dan ook inderdaad elke keer maar een half uurtje tot 3 kwartier aan het slapen. Zodra ze in de armen ligt dan slaapt ze wel een stuk langer. Gister bijvoorbeeld echt 2,5 uur in mijn armen geslapen. Maar zou graag willen dat ze dat gewoon in haar bedje doet overdag 🙈 ik denk dat ze alles gewoon graag wilt meemaken haha Ik hoop eigenlijk dat ze dat gaat aanpassen zodra ze bij de opvang is. Volgende week begint ze daar dus ben benieuwd

3 maanden geleden

Reactie op Marly95

Misschien andere volgorde? Wakker, spelen tot het tijd is voor voeding, voe ...
Ja dit heb ik ook geprobeerd.. hij is alleen na een voeding echt allesbehalve moe. Hij is dan zo actief en vrolijk, dat werd krijsen toen ik hem in bed legde. Behalve de avondfles van 2300 daar slaapt en drinkt die tegelijk. 😅

3 maanden geleden

Het is normaal dat ze moeite hebben met koppelen. Wordt vanzelf beter

3 maanden geleden

Bij ons zit er nog erg weinig ritme in. Als hij wakker wordt ‘‘s ochtends wil hij meestal geen fles. Dan is het even een uurtje wakker en weer naar bed. Daarna gelukkig wel drinken en dan vaak een wat langer slaapje. Maar het wisselt echt enorm. Zeker in de middag. Soms slaapt hij 40 minuten en soms 2,5 uur. Ik wil hem nu ook vaker en regelmatiger weg gaan leggen. Hoe doen jullie dat? Gewoon na 1,5/2 uur weer in bed, ook al lijkt hij nog niet moe? Hij is trouwens 13 weken. En als hij dan niet wil slapen? Gewoon er weer uit halen en later weer proberen? Het lijkt me heel fijn om iets meer structuur te hebben in de dag.

3 maanden geleden

Reactie op PienDix

Bij ons zit er nog erg weinig ritme in. Als hij wakker wordt ‘‘s ochtends w ...
Ik hou bij mijn dochter van 14 weken echt de 1,5 uur wakkertijd aan en dan leg ik haar wakker in haar bedje, dan valt ze van zelf in slaap. Als ze echt niet moe is en huilt dan haal ik haar even eruit, als ze niet huilt dan laat ik haar lekker liggen en dan valt ze als nog uiteindelijk in slaap

3 maanden geleden

Reactie op Verena1999

Hoihoi, Hier precies hetzelfde. Onze dochter is nu ruim 13 weken. 19:00 la ...
Mijn dochter is momenteel 14 weken, hoe heb jij ervoor gezorgd dat zij doorslaapt na haar flesje van 19:00 uur? Hoeveel flessen geef jij dan op een dag? Als ik haar laatste flesje om 19:00 uur zou geven dan kom ik niet uit met haar flessen..