26 Reacties

4 maanden geleden

Onze kleine heeft ook flink spruw gehad. Hier werkte pure kokosolie. Op de tepel, tutje of speen smeren na een week was het weg.

4 maanden geleden

Reactie op Happymom96

Onze kleine heeft ook flink spruw gehad. Hier werkte pure kokosolie. Op de ...
Hoevaak deed je het smeren?

4 maanden geleden

https://www.borstkolfwinkel.nl/gentiaan-violet.html

4 maanden geleden

Reactie op Lis88

https://www.borstkolfwinkel.nl/gentiaan-violet.html
Dit adviseerde lactatiekundige bij mij ook.

4 maanden geleden

Wij hadden dit ook! De lactatie kundige adviseerde pure kokosolie. Dus echt biologisch! Na elke voeding je tepels wassen en kokosolie smeren op je tepels en in het mondje van je baby. Goed handen wassen voor en na een voeding. Mocht dit niet helpen om micanozol crème vragen bij de huis arts. Bij mij ging het weg met de kokos olie hopelijk bij jou ook! Dit is niet schadelijk voor je kindje dus je hoeft je niet te wassen voor een voeding als het even niet uitkomt (bijv ‘s nachts of in het openbaar)

4 maanden geleden

Hier ook weer spruw.. of nog steeds. Het komt continu weer om de hoek kijken. Zó rot. Hier helpt de kokosolie wel, maar niet voldoende. Dus ik heb vanmiddag de huisarts gebeld. Morgenochtend moet ik bellen. Ben benieuwd wat we voorgeschreven krijgen. Als dat niet werkt ga ik gentiaan violet proberen.

4 maanden geleden

Reactie op firgun

Wij hadden dit ook! De lactatie kundige adviseerde pure kokosolie. Dus echt ...
Welke kokosolie had je? Ik had een biologische (niet geurende) vd AH. Maar las dus dat je wél geurende moet hebben.

4 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Welke kokosolie had je? Ik had een biologische (niet geurende) vd AH. Maar ...
Oh nee echt?? Ik heb dus ook net vandaag de biologische van de AH gekocht maar ook de geurloze 🙈🤨

4 maanden geleden

https://borstvoedingacademie.nl/blog/spruw-en-borstvoeding/ Ik las het bij deze lactatiekundige... Ik had ook geen idee. Maar haar content is meestal wel goed, dus denk wel dat het klopt.

4 maanden geleden

Zelf heb ik te lang middeltjes geprobeerd. Ik was huiverig voor de nystatine vanwege alle berichten, maar hiermee was het na een dag al zoveel minder! Daarnaast ook weinig tot geen last gehad van krampjes. De nystatine heb ik iedere voedingsbeurt heel minimaal met mijn pink op de spruw gesmeerd. Binnen drie dagen was het helemaal weg. Mocht je het echt niet willen, dan zou ik gentiaan violet proberen.

4 maanden geleden

Reactie op Liek92

Zelf heb ik te lang middeltjes geprobeerd. Ik was huiverig voor de nystatin ...
Wat gebruikte je voor jezelf? En deed je de nystatine voor of na de voeding smeren op het tongetje en deed je dit elke voeding?

4 maanden geleden

Reactie op Liek92

Zelf heb ik te lang middeltjes geprobeerd. Ik was huiverig voor de nystatin ...
Dankje voor je reactie! Voor mijn gevoel lees ik alleen maar negatieve reacties over nystatine. Ik duim dat het ook bij ons gaat werken 🤞

4 maanden geleden

Wij gebruiken momenteel ook nystatine voor onze meid. Krampjes heeft ze er eigenlijk niet van. Je heeft dit na de voeding zodat het even in de mond blijft, anders spoel je het gelijk met de voeding weg . Het heeft een peperpuntsmaak, dit vond ze eerst gek (huilen), maar nu reageert ze er niet eens meer op (dag 3). Ze had het best heftig, alsin een dikke witte laag op de tong. Op dag 2 zag je al dat haar halve tong weer roze was, en nu de 3e dag helemaal. Nog enkel wat kleine puntjes in de wangen. Apotheek zei dat we wat op de vinger moesten doen en dan is haar mond smeren maar dit vond ze niet fijn. Ik doe het nu met bijbehorende "spuit" en ontsmet die elke x na toedienen. Ik gok dat het morgen/overmorgen weg is, en dan nog 2 dagen door om zeker te weten dat het weg is. Al met al dan een weekje hoeven te gebruiken. Ik gebruik overigens niet wat voor mezelf, want ik geef geen bv. Naast de medicatie ook goed de spenen uitkoken en spuigdoekjes op 60 graden wassen.

4 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Welke kokosolie had je? Ik had een biologische (niet geurende) vd AH. Maar ...
Moet wel extra virgin zijn. Die van mij ruikte wel naar kokos! https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-kokosolie-bio-60022864?utm_campaign=organic_shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=17532809187&gad_source=1&gbraid=0AAAAADt3xqAneol98aZMhA3ytk-hILpPs&gclid=CjwKCAjwnK60BhA9EiwAmpHZwxhVpx-oxrCQaEmB06Mr3508dL_1ZNunWQhzBNuAWfZLJraB79oVdBoCX8IQAvD_BwE

4 maanden geleden

Reactie op firgun

Moet wel extra virgin zijn. Die van mij ruikte wel naar kokos! https://ww ...
Hoe smeerde je de kokosolie op de tong van je kindje?

4 maanden geleden

Ik volg even mee, mijn zoontje heeft er nu ook last van 😅

4 maanden geleden

Heb je nystatine geprobeerd? Wij hebben namelijk de nystatine labaz gehad (geen pepermuntsmaak) en nooit last gehad van de krampen.

4 maanden geleden

Reactie op RB1995

Wij gebruiken momenteel ook nystatine voor onze meid. Krampjes heeft ze er ...
Je kan beter een goede week doorgaan nadat alles weg is

4 maanden geleden

Dankje voor de naam @Vsb21! Die ga ik straks doorgeven aan de apotheek :) En bedankt voor de H&B kokosolie tip @firgun. Die ga ik vanmiddag even halen 🙂

4 maanden geleden

Het enige wat bij ons hielp was pure zwarte bessensap (de hele zure) het was toen na een paar dagen bijna weg. Daarvoor weken andere dingen geprobeerd zoals middeltjes van de huisarts en Kokosolie. Niks hielp