15 Reacties

3 maanden geleden

Nee hoor, alleen inderdaad ‘risico’ dat hij eerder honger heeft. Maar of je 5 schepjes met 150 geeft of 2 schepjes met 150 maakt met vocht niet uit!

3 maanden geleden

Het maakt wel uit… omdat de verhouding van natrium en kalium dan niet juist is op de hoeveelheid vocht… osmolariteit dingetje. Maar denk dat het voor een keer wel los loopt! Het is nu al uren geleden dus allang zijn systeem door. Vroeger gaven ze babies ook wel eens water. We weten nu dat dat niet goed is, maar voor deze keer gelukkig niets aan de hand

3 maanden geleden

Een keertje is echt niet erg. Dat overkomt de besten 😉

3 maanden geleden

Reactie op Leannah

Het maakt wel uit… omdat de verhouding van natrium en kalium dan niet juist ...
Dit is echt niet waar… Je mag baby’s zeker met dit warme weer wel wat extra water geven, maar niet in plaats van de voeding maar wel extra…. Dit is zelfs het advies van ziekenhuis en cb….

3 maanden geleden

Ja ietsje extra als in 10cc. Nu mag je het zien als 90cc water.. dit is genoeg om watervergiftiging te krijgen voor een baby. Even simpel gezegd trekt vocht zouten (natrium) uit het lichaampje, waardoor je elders vocht (oedeem) krijgt zoals in de hersentjes. De cellen zwellen dan op. Ik wil écht geen stress aanwakkeren maar vind het kwalijk dat (denk ik) mensen die niet medisch onderlegd zijn dit zomaar roepen op een forum… foutje kan gebeuren maar als anderen dit lezen en eventuele klachten hierdoor aan de kant schuiven zou ik dat kwalijk vinden. TS ga niet teveel stressen door mijn verhaal maar als je wel klachten ziet of een keer twijfelt altijd bellen met de HAP, niemand daar vind dat erg of vervelend

3 maanden geleden

Reactie op Leannah

Ja ietsje extra als in 10cc. Nu mag je het zien als 90cc water.. dit is gen ...
Ik weet heel prima hoe osmose werkt en ben wel medisch onderlegd dus dit is inderdaad een aanname die zeker niet klopt 🙃 Ik begrijp je heel goed, maar vind het aan de andere kant ook wel dat er veel stress wordt gecreëerd op dit platform door ook zulke dingen te roepen die 1x gebeuren waarvan we ook niet weten hoeveel de baby weegt dus of dit ook veel te veel water is geweest… Als voorbeeld ons kindje weegt bv nu ruim 5 kg en mag zeker 50cc krijgen volgens ziekenhuis en cb…

3 maanden geleden

Reactie op Josje24

Ik weet heel prima hoe osmose werkt en ben wel medisch onderlegd dus dit is ...
Vandaar “denk ik”. 50cc verdeeld over meerdere voedingen neem ik dan aan. Als het 50cc per voeding is is dat wel erg vreemd. Maar dan zal dat misschien een rede hebben die ik niet weet, dat kan zeker. Als het ziekenhuis dat heeft aangeraden is dat zeker goed, maar dit geld absoluut niet voor elke baby.

3 maanden geleden

Reactie op Josje24

Ik weet heel prima hoe osmose werkt en ben wel medisch onderlegd dus dit is ...
Hij is 8 weken en weegt 5.8kg. Ik lees natuurlijk nu van alles op internet over waterverhiftiging en ben erg gestrest nu. Het is zijn bedtijd dus hij wordt wat slaperiger wat normaal is. Verder nog veel gelachen vandaag. Ik ga toch maar de HAP bellen.

3 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Hij is 8 weken en weegt 5.8kg. Ik lees natuurlijk nu van alles op internet ...
En? Hoe gaat het nu met jullie?

3 maanden geleden

Update. Net even met de HAP gebeld. Omdat het niet puur water is geweest is het niet erg. De poeder ‘vulstof’ was in verhouding minder, waardoor hij inderdaad iets sneller honger kan krijgen. Het is niet alleen water geweest waardoor het niet erg is. Ik ben weer gerust 😅

3 maanden geleden

Reactie op jessmarie

En? Hoe gaat het nu met jullie?
Heb de huisarts gebeld! Hij heeft goede plasluiers en zijn fles van 1900 ook op gedronken met de goede verhoudingen. Verder daarna gewoon lachen en slaapt hij nu. Huisarts zegt dat het geen probleem is omdat er wel 2 schepjes in zaten en het niet puur water was. Alleen gewoon wat dunnere melk en hij daardoor weer sneller honger krijgt. Al was het 90cc puur water in 1 keer, dan was het wellicht een ander verhaal.

3 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Heb de huisarts gebeld! Hij heeft goede plasluiers en zijn fles van 1900 oo ...
Fijn om te horen! Goed dat je je gevoel gewoon volgt en je kindje!!

3 maanden geleden

Reactie op JJ010624

Heb de huisarts gebeld! Hij heeft goede plasluiers en zijn fles van 1900 oo ...
Gelukkig ❤️, goed dat je toch gebeld hebt. En fijn dat de HA de zorgen van je heeft weg kunnen nemen!

3 maanden geleden

Is het erg dan als je een baby water zou geven ? In dit geval perongelijk meer water en minder schepjes.

3 maanden geleden

Reactie op Kimmyops

Is het erg dan als je een baby water zou geven ? In dit geval perongelijk m ...
Wat ik voor informatie heb gekregen van de HA is dat meer water met te weinig schepjes niet zo’n probleem is. Als het warmer weer is, is 10cc extra natuurlijk sws wel fijn als extra vocht. Ik had alleen nu 90cc water te veel en dat moet natuurlijk niet normaal worden haha. Gewoon puur water 90cc in 1 keer is helemaaaal niet goed. Maar of soms een klein laagje puur water bij warm weer een probleem is.. geen idee?