8 Reacties
één maand geleden
Wat vervelend! Een te lage tempratuur is zeker een reden om de HAP te bellen. En met dit soort dingen is het echt beter een keer te vaak bellen dan te weinig.
Als je baby snel zn warmte verliest, zou ik hem even lekker een of twee laagjes extra aandoen deze dagen. Dan kan hij wellicht wat makkelijker zichzelf op tempratuur houden.
Advies bij jonge babies is om bij een temp tussen de 36 en 36,5 een mutsje op te doen of warmer aan te kleden, huid-op-huid, desnoods een warme fles, en na een uur nogmaals meten. Dan moet de tempratuur met ongeveer een halve graad gestegen zijn. Dit is het advies bij newborns en je baby is al iets ouder natuurlijk, maar toch een goeie om aan vast te houden. En als je onder de 36 meet zou ik zeker even de HAP bellen, ookal bel je dan elke dag.
Een baby kan het beter te warm hebben dan te koud. In engeland zeggen ze zelfs, "hot babies cry, cold babies die". Dus haal lekker wat extra warme kleding uit de kast, zet een mutsje op, desnoods de hele dag in een lekkere warme slaapzak. Draagzak doet ook wonderen, dan ben je zelf het kacheltje voor je baby. De warmte erin houden en zorgen dat de kleine goed blijft drinken is nu even het belangrijkste zou mijn advies zijn. 🙂 (ik heb gewerkt met kinderen)
één maand geleden
Reactie op Marenne
Wat vervelend! Een te lage tempratuur is zeker een reden om de HAP te belle ...
Hi!
Is het gezegde juist niet andersom? "Cold babies cry and hot babies die?"
Waarbij er wordt gezegd dat je kindje het beter iets te koud kan hebben dan te warm, ivm warmtestuwing?
Ik zie dit vaak terug komen in topics over wat je kindje aan te doen in bed bijvoorbeeld.
(Voor TS in dit geval nu juist wel goed advies haar baby lekker warm te houden natuurlijk )
één maand geleden
Hoi, wij zien bij ons zoontje (inmiddels 2 jaar) na een periode met koorts eigenlijk altijd de temperatuur even dippen. Soms ook net onder de 36. Onze HA zegt dat dat kan na koorts, maar dat het niet dagenlang lager dan 36 moet blijven. Jij kent je kindje het beste, goed dat je hebt gebeld!
één maand geleden
Reactie op Debs14
Hi!
Is het gezegde juist niet andersom? "Cold babies cry and hot babies di ...
Ja, dit klopt idd hoor! Beter iets te koud dan te warm, omdat ze de warmte niet goed kunnen reguleren (warmtestuwing idd).
één maand geleden
Reactie op Shelley92
Bedankt voor jullie reacties! Hij is super vrolijk en wakker op het moment ...
Gelukkig!
En dat zou zomaar kunnen.
Lastig soms wel, dat je niet precies weet wat het dan is.
Tandjes, sprongen, slaapregressies of misschien gewoon een mindere week.. ik weet het soms ook niet meer😅