25 Reacties

één jaar geleden

Haha ja, ik moest ze vorige week bestellen van mijn man, want we hadden ze nu toch wel echt nodig (voor ons eerste kindje)! Dus ik zei: daag, ik wacht op een aanbieding, het is me veel te duur 😅 Gelukkig was het deze week al raak, dus al gauw 15 euro korting op mijn winkelwagentje 🤭

één jaar geleden

Oh ja, wel een tip nog. De meegroei, overslag rompers. Zo'n gepriegel met over het hoofdje doen, dus dat hoeft niet met overslag rompers. En de meegroei is fijn zodat je altijd een mooie passende romper hebt :)

één jaar geleden

Ja hema is top, ook de kwaliteit! Zara en h&m zijn bijv. meer wisselend, soms gekke pasvorm, maar soms ook juist heel fijn.

één jaar geleden

En hoeveel van iedere maat schaffen jullie aan? 😊😊

één jaar geleden

Hema rompers hebben wij altijd! Ik moet zeggen dat ik zelf geen fan ben van de omslagrompers en lange mouw rompers. Vind ik zelf gewoon niet prettig in gebruik. Ik heb voor maat 50 denk ik 8 a 10 rompers gehad. Zeker als je borstvoeding ook wil geven heb je in het begin veel spuitluiers en/of zure melkvlekken waardoor je soms echt 2 rompers per dag nodig hebt. Mocht je vaker wassen dan 1x per week dan kun je met minder ook wel uit

één jaar geleden

Zou van de kleinste maatjes niet teveel kopen. Ze groeien er uit voor je het weet. Je weet ook niet hoe groot de baby zal zijn bij geboorte. Mijn tweede zoontje was te vroeg maar heeft toch maar een week of 2 maat 50 aangehad. Ieder z’n keus of meer rompertjes of vaker wassen 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Heeft iemand een idee hoeveel rompers je dan van maat 56 nodig hebt? En verder vroeg ik mij af of het handig is om rompertjes met motiefjes te kopen of niet, ik verwacht dat je er toch vaak wat overheen doet, maar qua seizoen kan het alle kanten op met de temperaturen...

één jaar geleden

De meegroei bamboe rompers zijn hier echt favoriet! Wij heb er meestal een stuk of 4 per maat daarvan (de 50/56 kun je dankzij de combimaat best een tijd gebruiken), en daarnaast nog wat goedkopere reserve rompers. Zeker in het begin met eventuele spuitluiers is dat handig. Wat ik daarvoor ook kan aanbevelen: de wasemmer met deksel van HEMA als inweekemmer voor vieze kleertjes (met koud water en Biotex). Wij hangen er dan nog een grote waszak in, dan kan alles in één keer de was in zonder alles weer aan te raken. De wasbak die wij gebruiken is de grote van Little Lamb, en past er perfect in.

één jaar geleden

Oh en ik vind persoonlijk korte mouwen rompers zoveel makkelijker dan lange, dus zou van die laatste niet (teveel) kopen. Heel gedoe om er dan een lange mouwen shirt overheen te krijgen. Indien nodig gebruikten wij dan liever nog een vestje als extra laag (dit zal pas vanaf de herfst relevant zijn waarschijnlijk).

één jaar geleden

Overslag hadden wij alleen voor de eerste maanden, daarna overgegaan op gewone. Die gaan heel makkelijk over het hoofdje door de brede opening. Maar is vooral handig als het kindje zelf kan zitten.

één jaar geleden

Reactie op M225

Heeft iemand een idee hoeveel rompers je dan van maat 56 nodig hebt? En ver ...
Ik heb zelf wel gewoon rompers met printjes, vind dat ook gewoon leuk ondanks dat je ze niet ziet. Van maat 56 had ik er ook een stuk of 10, maar zoals ik eerder aangaf. Wij wassen echt 1x per week ongeveer

één jaar geleden

Hier nr 3 onderweg. Ik ben een enorme fan van hema rompers en vond het heerlijk om er veel te hebben. Het is al veel in het begin dus elke dag wassen omdat je te weinig hebt is vervelend. Volgens mij raadt de uitzetlijst er ook minimaal 6 aan. Mijn man vond de overslag vreselijk omdat het zoveel extra knoopjes waren. Mij maakte het niet zoveel uit. Dus ik denk dat dat persoonlijk is. Eerste 2 zaten beide een maand in maat 50. Maar dat is echt verschillend per kind. Ik moet wel eerlijk zeggen: het is zo bijgekocht. Hema heeft heel vaak kortingsacties dus desnoods bestel je in de kraamweek er nog een aantal bij. Ik heb toen ook nog diverse pakjes extra besteld in maat 50. Verder had ik in de eerste maatjes allemaal mooie kleurtjes en printjes en daarna allemaal standaard wit😅. Het is makkelijker wassen en goedkoper. Verder merkte ik dat het soms lastig is om zo'n mooie print romper met een licht gekleurd shirtje te combineren omdat het doorschijnt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

één jaar geleden

Bedankt voor de tips! Ik had net voor €250 m’n winkelwagen gevuld 🤣. Dat vond vriendlief een beetje overdreven 🙈 maaar uiteindelijk toch op basis van wat hier staat een mooie selectie kunnen maken 😁

één jaar geleden

Bedankt voor de tips! Ik had net voor €250 m’n winkelwagen gevuld 🤣. Dat ...
Haha nou ik ben reuze benieuwd wat het is geworden! Kun je het delen? 😊😊

één jaar geleden

Reactie op Annievj

Haha nou ik ben reuze benieuwd wat het is geworden! Kun je het delen? 😊😊
Jazeker! Wij zijn dus wel voor de overslag met lange mouwen gegaan. Deze bevielen me prima bij de oppaskinders.

één jaar geleden

En de takkie hebben we een stuk groter besteld voor kerst alvast hahaha konden hem niet laten liggen! We gaan morgen/overmorgen eens bekijken hoe we de stoffen vinden voelen en als er iets tussen zit wat we niet prettig vinden, dan gaan ze retour!

één jaar geleden

Reactie op Annievj

En hoeveel van iedere maat schaffen jullie aan? 😊😊
Ik lees hier veel over spuitluiers, maar dat hebben wij dus eig bijna nooit gehad. Spugen kan ook nog een reden zijn dat kindjes vaak andere kleding aan krijgen, maar wij vingen vooral veel op met hydrofiel doeken en slabbetjes. Meerdere setjes per dag was bij ons dus niet zo aan de hand. Verder zat m'n eerste 6 weken in 50, werd met 3 kilo geboren en ging rond 4 maanden over in 62. Tot en met 62 vond ik overslag fijn, omdat je dan niet hoeft te hannissen met dat hoofdje. Je rolt ze op hun rij heen en weer en legt zo de romper goed en maakt m dicht. Daarnaast ontwikkelde wij al heel gauw de voorkeur om enkel een romper met broekje aan te doen. Vandaar dat we wat meer lange mouwen hadden. We hadden in die eerste maten per maat maar 3-4 truitjes/vestjes voor over een romper. In maat 56 zaten wij midden in de zomer (juni baby), toen heeft ze echt bijna alleen maar rompers zonder mouwen of korte mouwen gedragen en af en toe een broekje. En zoals al gezegd, er is zo bijgekocht. En vinted is ook je grote vriend, als je even een paar dagen kunt wachten voor je het nodig hebt. Zelf zou ik adviseren dus niet te veel. Het is ook juist leuk dat je nog wat kan bijkopen als ze eenmaal in die maat zitten.

één jaar geleden

En de takkie hebben we een stuk groter besteld voor kerst alvast hahaha kon ...
Haha heel leuk allemaal!! En welke maten heb je allemaal?

één jaar geleden

Reactie op Annievj

Haha heel leuk allemaal!! En welke maten heb je allemaal?
Haha ja allemaal nog neutraal, we weten het geslacht pas maandag! 2 maat 44, gewoon voor het geval dat. Rest is maat 50 tm 62

één jaar geleden

Nou na lang nadenken is hier de bestelling ook de deur uit. Uiteindelijk het volgende besteld (alles meegroei, overslag en lange mouw): - maat 44 1x eendjes 1x streepjes - maat 50 2x grijs 2x wit 1x lichtgroen 1x grijs nijntje Wij weten het geslacht ook nog niet, dus ook redelijk neutraal gehouden. Als ik het zo lees kunnen die meegroeirompers best een tijdje mee en anders lopen we zo het centrum in om nog wat te scoren. Wil altijd alles meteen goed aanschaffen en het liefst met een goede korting, maar hier heb je blijkbaar niet de controle over, dus een kwestie van loslaten haha ;)