Hi lieve mama’s! 💕
Mijn kleintje is nu bijna 4 maanden oud en we hebben ervoor gekozen om hem nog niet naar het kinderdagverblijf te sturen. Elke donderdag gaat hij naar zijn oma (de moeder van mijn partner) en hoewel het heerlijk is om even wat “me-time” te hebben, merk ik dat ik letterlijk een gek, soort van pijnlijk gevoel in mijn buik heb als hij er niet is. Ik heb ooit gehoord dat dit gevoel misschien komt van de plek waar ze vastzaten aan je placenta/baarmoeder tijdens de zwangerschap. Of dat echt zo is weet ik niet, maar het klinkt wel heel mooi, toch? 🥹
Ik vind het moederschap echt geweldig (heeeel zwaar, maar ik geniet er intens van). We denken er zelfs al over na om niet te lang te wachten met een tweede. Maar eerlijk gezegd kan ik me nog niet voorstellen hoe ik dat gevoel moet ervaren met meer kindjes. Dat rare buikgevoel als je kleintjes niet bij je zijn… Wordt dat minder met de tijd? Of juist intenser? 😅
Zijn er meer mama’s die dit herkenbare gevoel in hun buik hebben als hun kindjes even weg zijn? En voor de mama’s met meerdere kids: wordt het minder, of raak je er gewoon aan gewend? Of wordt het juist sterker naarmate je meer kleintjes hebt? 🙈
Liefs 💕💕