18 Reacties
2 maanden geleden
Onze dochter heeft altijd groene ontlasting, heel soms met een beetje geel. Het is wel iets donkerder groen, maar ik dacht dat dit wel een normale kleur ontlasting is.. als je het echt niet vertrouwt, misschien even bellen? En pepti is licht verteerbaar natuurlijk, daarnaast met borstvoeding mogen kinderen dacht ik tot 10 dagen zonder ontlasting. Ons dochtertje gebruikt pepti en had een tijdje 1x in de 5 dagen ontlasting.
2 maanden geleden
Groene poep is heel normaal, vooral bij koemelkvrije voeding. Als de buikpijnklachten nog steeds aanwezig zijn kan het dat de pepti niet genoeg is en dat je een voeding nodig hebt waarin de koemelkeiwitten nog kleiner zijn geknipt of helemaal niet aanwezig zijn (Neocate). Dit moesten wij ook destijds met ons zoontje. Pepti leek niet voldoende dus overgegaan op Neocate. Daarna hadden we echt een ander kind met prachtige luiers en geen buikkrampen!
2 maanden geleden
Ik zou over gaan op de neocate. Hier een meisje wat hetzelfde poepte op pepti en dat stonk zo ontzettend erg. Daarnaast ook reflux en moeilijk poepen.
Nu een weekje over op neocate en ze poept 3x per dag (donkergroen maar das neocate poep). Daardoor drinkt ze haar flesjes beter en heeft minder ongemak. Reflux blijft wel, maar minder. Dat is vaak een kwestie van tijd uitzitten..
Ons zoontje had ook exact hetzelfde. Beiden gingen ze beter op neocate.
2 maanden geleden
Dankjullie wel voor de reacties. Soms denk ik echt dat ik het me verbeeld en gek ben en als mensen dan zeggen een baby mag toch ook we even huilen..
dan twijfel ik weer zo aan mezelf is het wel KMA. Maar ons zoontje heeft ook heel veel gekrijst dag en nacht, niemand die ons serieus nam.
Haar poep stinkt idd ook enorm.
Ja de reflux was onder controle gestopt met medicatie paar weken geleden maar nu toch weer gestart ermee.
Ze is nu bijna 4 maand dan denk ik moeten de krampjes toch wel keer over zijn. Ik zal eens filmpjes gaan maken. Ze overstrekt zich dan helemaal en krijst het uit.
2 maanden geleden
Reactie op Lisalisa1
Groene poep is heel normaal, vooral bij koemelkvrije voeding. Als de buikpi ...
Wat fijn zeg!!! Vooral mentaal vinden we het ook zwaar. Ons zoontje was een huilbaby en nu weer een meisje wat echt veel huilt. Hadden zo gehoopt dat het ons eens bespaard zou blijven. Wordt zo moedeloos van dat iedereen zegt dat het wel overgaat
2 maanden geleden
Hier ook een kindje met verdenking van KMA. Pepti werkte bij hem ook niet, dan kreeg je luiers zoals bij jou op de foto, met witte brokjes van onverteerde melkeiwitten. Sinds gisteren overgestapt op Nutramigen in overleg met de diëtist en so far so good. Ik zou contact opnemen met CB/diëtist!
2 maanden geleden
Reactie op 1992mamma
Oké dat hoeft niet perse via de kinderarts? Want die heeft altijd nog niet ...
Nee, ik werd via het CB doorverwezen naar een diëtist. Toen eerst pepti en kmv-bv geprobeerd. Maar bij Pepti bleek al snel dat dat niet hielp. Dat besproken met de diëtist en zij stelde toen zelf Nutramigen voor. Mocht dat niet werken kan je volgens mij weer ‘opschalen’ naar Neocate en ik dacht dat er dan wel een kinderarts bij komt kijken. Mocht je verder willen sparren mag je me ook een berichtje sturen! Het is nogal puzzelen met KMA 🥲
2 maanden geleden
Reactie op 1992mamma
Kan beide! Maar je hebt ook Facebook groepen waar ze Neocate verkopen voor veel goedkoper (15 euro per pot ofzo?) of op marktplaats. Wij deden het op die manier, want het zou weken duren voor we uberhaupt terecht konden bij de kinderarts
2 maanden geleden
Reactie op 1992mamma
Ik heb eventueel, mocht je het nodig hebben, nog neocate hier staan! 6 bussen. Zijn namelijk enorm prijzig om zelf te kopen voor de volle mep… wij zijn weer terug op Pepti namelijk (obstipatie bleek voor ons een grote boosdoener dus Pepti icm forlax is bij ons de oplossing). Bericht me gerust als je wat wil overnemen!
2 maanden geleden
Reactie op 1992mamma
Dankjullie wel voor de reacties. Soms denk ik echt dat ik het me verbeeld e ...
Nee hoor je verbeeld het je niet, een baby die te veel huilt heeft waarschijnlijk ergens last van! Het is echt puzzelen af en toe maar het is het waard om er achter te komen wat het is. Mocht een koemelkvrij dieet niet lukken dan kan je ook kijken naar gevoeligheid voor ei, soja en tarwe.
Had je ook een osteopaat bezocht?
Poepluier kan je aan CB laten zien
2 maanden geleden
Onze zoon was een huilbaby. Hij heeft tot hij 9 maanden was gehuild. Het was echt een heftige tijd toen, waarbij het lang af werd gedaan als 'de krampjespiek' en 'het gaat vanzelf over'.
Hier ging het pas beter toen hij forlax kreeg tegen obstipatie, nexium tegen verborgen reflux en hij steeds meer vaste voeding kon gaan eten. Uiteindelijk was het toen alsnog 'de tijd zijn werk laten doen, hij groeide eruit'.
Maar het krijsen werd in ieder geval (hard) huilen en was zo wel wat beter 'te managen'.
Hier hielp een noise cancelling koptelefoon ook, net als tv kijken met ondertiteling.
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Nee hoor je verbeeld het je niet, een baby die te veel huilt heeft waarschi ...
Hoi! Ja ook osteopaat hebben we al bezocht maar heeft niet echt iets uitgehaald.
Ja ik denk dat we maar eens naar een diëtist moeten kijken. Ik geef nog half bv en kolf fulltime dat vind ik al heel pittig dus ga dan liever over op kv als ik ook nog soja ei en tarwe moet vermijden.
2 maanden geleden
Reactie op Lentebloempje
Onze zoon was een huilbaby. Hij heeft tot hij 9 maanden was gehuild. Het wa ...
Hoi!
Ja onze zoon ook met forlax ging het beter maar achteraf denk ik dat hij ook koemelk allergie had. Met een halfjaar ging het wat beter en vaak nog buikpijn vooral na een toetje of iets slagroom maar het werd altijd afgedaan als krampjes en hoort erbij, tijd nodig.
Maar ik ben er nu zo ongelofelijk klaar mee 😳