26 Reacties

één maand geleden

De baby is pas 5 maanden (ook hier een baby van 4.5 maand met nog een nachtvoeding) , ik heb hier een peuter van 3 jaar die nog zo’n 5x per nacht wakker wordt om te controleren of we er nog zijn. Het zijn dus niet alleen maar succes verhalen, er is altijd nog een andere kant.

één maand geleden

Reactie op lieees1

De baby is pas 5 maanden (ook hier een baby van 4.5 maand met nog een nacht ...
Aahh ja dat is ook zo. Ik verwacht misschien ook te vroeg van hem dat hij doorslaapt. Het is mijn 1e dus ook geen ervaring mee verder.

één maand geleden

Zit midden in een sprong denk ik, onze meid van bijna 5 maanden komt nu ook ineens weer 3x per nacht, en soms drinkt ze niet hele fles leeg. Huilerig en onrustig. Maar wat is een droomvoeding? 😅

één maand geleden

Reactie op XowXo

Zit midden in een sprong denk ik, onze meid van bijna 5 maanden komt nu ook ...
Als baby slaapt een fles geven rond uur of 22/23( voordat je zelf gaat slapen) Dus niet echt wakker wakker maken. Maar goed het helpt niet dus overbodige luxe😅

één maand geleden

Reactie op XowXo

Zit midden in een sprong denk ik, onze meid van bijna 5 maanden komt nu ook ...
Ohja! Die sprong kan t ook zijn Onze baby heeft nog nooit doorgeslapen overigens

één maand geleden

Met mijn baby die doorsliep heb ik echt niks anders gedaan dan bij mijn andere kindjes. Volg je kindje en het komt vanzelf, meer kan je echt niet doen. Het ligt aan het kindje en niet de ouder, doorslapen is ook helemaal niet natuurlijk maar meer iets wat wij als ouders willen. Het slaat biologisch gezien nergens op. Mijn 6 jarige heeft nu een periode waarin hij vaak wakker word in de nacht en ons komt halen 🫣 Dat vergeten mensen ook vaak, het zijn fases haha

één maand geleden

Maar dit is toch eigenlijk heel goed voor een baby van bijna 5 maanden? :) ik denk dat er meer kindjes zijn die zo’n soort ritme hebben dan kindjes die echt van 7 tot 7 doorslapen eigenlijk, een nacht voeding is heel normaal😃

één maand geleden

Ik ben jaloers. Mijn baby van bijna 5 maanden komt zeker nog 2 keer en soms ook nog wel 3 keer voor drinken. 🫣

één maand geleden

Reactie op Liemasa

Ik ben jaloers. Mijn baby van bijna 5 maanden komt zeker nog 2 keer en soms ...
Owja...en de laatste voeding is savonds tussen 21.00 en 22.00

één maand geleden

Reactie op Liemasa

Ik ben ook jaloers op jou hoor, die van mij wordt elk uur van zich zelf wakker door dat hij op zijn buik draait en de speen wilt 😅

één maand geleden

Ik wil je niet aanvallen, maar je baby is pas 5 maanden.. het is zo normaal dat baby’s gewoon komen voor een nacht voeding. Er ligt zoveel druk op dat doorslapen. Ik begrijp dat echt niet.. ze zijn nog zo klein. Hoevaak ik al de vraag heb gehad. En slaapt ze door? Ik word daar echt gek van 🫣 Verwacht niet te veel van je baby.. geniet van deze fase. Ze zijn zo groot.

één maand geleden

Oh snap je heel goed hoor. Ook ik zou graag willen dat ze door zou slapen. Maar ik weet dat het niet realistisch is. Hier afwisselend 3, 2 of 1 voeding per nacht. Maar het heeft helaas ook niet altijd met voedingen te maken. Mijn oudste dochter had dacht ik rond 7 of 8 maanden geen voedingen meer nodig 's nachts. Helaas sliep ze pas door vanaf 3,5 jaar🙈 Daarvoor was een nachtje doorslapen op 3 handen te tellen;-) Het komt allemaal vanzelf goed. Bij de 1 duurt het wat langer dan bij de ander.

één maand geleden

Ik ben net uit sprong 4 met haar en ze sliep laatst door. Maar we komen van ver (ze heeft een maand lang om de 2 uur, soms 3 kwartier bij mij gedronken in de nacht). Een heel groot deel is mindset. Ik ben nu al Blij met 1 of 2 x. Ze slapen zelf door wanneer ze er klaar voor zijn!

één maand geleden

Wij zitten ook nog (weer) aan drie voedingen. Heel zwaar maar hartstikke normaal.

één maand geleden

Reactie op Liemasa

Ik ben hier ook al jaloers op! Die van mij is vannacht 8x wakker geworden 🥲🥱

één maand geleden

Reactie op Willemijn34

Oh snap je heel goed hoor. Ook ik zou graag willen dat ze door zou slapen. ...
Dat is helemaal waar dat het niet alleen met voeding heeft te maken! Het is per kind verschillend idd. Maar het is soms wel vermoeiend die korte nachtjes haha. Maar goed het hoort erbij!

één maand geleden

Reactie op Liemasa

Haha sorry altijd baas boven baas he😉 nee ik realiseer me ook goed dat het harstikke meevalt hoor. Het komt vanzelf….

één maand geleden

Reactie op Idewit

Ik wil je niet aanvallen, maar je baby is pas 5 maanden.. het is zo normaal ...
Bedankt voor je reactie, ik voel mij niet aangevallen. Ik voel mij geholpen en even wakker geschud dat het normaal is. Dat is vooral mijn struikelblok. Dat het niet meer normaal is voor vele dat babys snachts wakker worden. Ik bedoel er ook niks lelijks over tegenover mn babytje natuurlijk Ik word met alle liefde voor hem wakker🥹

één maand geleden

Ik besef me dat dit een onderwerp is waar mensen diverse meningen over hebben. Ik zocht tips en herkenning. Bedankt voor de reacties 🤗 ik ga lekker verder met hoe het gaat en zal er maar van genieten zolang het duurt😉

één maand geleden

Onze meid van 4 maanden slaapt al weken slecht komt 4x per nacht als het niet meer is. Uiteindelijk beland ze bij ons in bed en geef ik haar af en toe bv anders kom ik niet aan m'n rust. Ze ligt dan in mijn armen te slapen. Ik slaap dan heel licht. Het is even wat het is..