26 Reacties
één maand geleden
Reactie op CeeC
Hier komt mijn baby ook nog 2 a 3x ‘s nachts! 1x ervaar ik als een luxe, ze ...
Haha ja hij ligt er in. Maar slapen doet hij niet hoor😉
één maand geleden
Waar je nog naar zou kunnen kijken is hoe veel je baby overdag drinkt.
Het schijnt dat als ze voldoende calorieën halen overdag dat ze ‘s nachts eerder gaan overslaan
Als je baby echt genoeg heeft binnen gekregen kan je ook de nachtfles wat kleiner maken en zo kijken of je kan afbouwen
één maand geleden
Mijn ervaring is dat elke onderbreking van je nachtrust als lastig / zwaar kan worden ervaren. Mijn baby van 5 maanden wordt sws elke 2 uur wakker snachts soms zelfs ieder uur dus gemiddeld ga ik er 5 keer per nacht uit en savonds gaat ze pas tussen 22:00 en 23:00 uur de nacht in. Dus 1 nachtvoeding klinkt voor mij nu als een droom. Maar ik weer ook dat toen mijn peuter na eindelijk doorsliep met 2 jaar en hij had bijv een fase dat ie toch nog een keer wakker werd snachts dat ik dat weer heel moeilijk kon handelen. Terwijl het vaak maar 1 of 2 weken duurde en ook maar 1 keer het bed uit. Maar als je het niet gewend bent is het weer enorm aanpassen aan een verstoring van je nacht. Dit is jouw eerste dus jij sliep hiervoor wrs elke nacht door dus het is niet gek dat je na 5 mnd moe bent van de onderbroken nachten. Hoe normaal het ook is voor een baby van 5 mnd om nog nachtvoeding nodig te hebben , dat weet je rationeel maar slaaptekort zorgt er vaak voor dat je niet helder meer kan denken is mijn ervaring. Het is al gezegd en het enige wat je kunt doen is acceptatie en overgave. Je baby vertoont volstrekt normaal gedrag, iedere baby is anders en jij mag het zwaar en moeilijk vinden om snachts gewekt te worden of het nou is voor 1 voeding of 5 voedingen of welke andere reden dan ook. Een goeie nachtrust is gewoon ontzettend belangrijk dus het is niet gek dat het onderwerp slaap ons zo bezig houdt.