12 Reacties
3 maanden geleden
Hier had mijn Middelste een heupdysplasie, hier kwamen we pas met 8.5 maand achter en kreeg toen een spreidbroekje. Ze had toen aan allebei de kanten een afwijking. Echt tips heb ik niet, ze wennen er vrij snel aan. En gaan ook gewoon ermee rollen enzo. Die van mij ging er zelfs mee staan☺️ Ik ga dit keer wel een echo laten maken met 3 maanden
3 maanden geleden
Mag ik vragen hoe jou kindje aan heupdysplasie is gekomen? Erfelijk of door stuitligging? En merkte je er iets aan of pas op de echo..
3 maanden geleden
Reactie op Anoniempje07
Mag ik vragen hoe jou kindje aan heupdysplasie is gekomen? Erfelijk of door ...
Bij mijn middelste was het erfelijk, heb het zelf ook gehad
3 maanden geleden
Reactie op Anoniempje07
Mag ik vragen hoe jou kindje aan heupdysplasie is gekomen? Erfelijk of door ...
Bij ons is onduidelijk hoe dit is gekomen. Komt niet in de familie voor en hij heeft ook niet in stuit gelegen. Bij het CB waren de testen afwijkend en toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Toen zag ik het wel duidelijk, voor die tijd niet opgevallen.
3 maanden geleden
Hier ook mogelijk heupdysplasie. Ze wordt met 3 maanden (eind augustus) gecontroleerd middels een echo.
Ik merkte het aan haar vanwege een knappend heupje bij het verschonen, toen aangekaart bij het CB bij ons eerste bezoek. Toen was bij het lichamelijk onderzoek nog niet echt iets duidelijks, bij het 2e bezoek opnieuw controle maar ook niet helemaal duidelijk.
Hier in de familie bekend bij een nichtje van mij aan moeders kant, verder niet. Verder makkelijke zwangerschap en geen stuitligging.
Geen idee hoe verder dus totdat de echo is gemaakt, maar vind het wel spannend! Je kunt er maar beter zo vroeg mogelijk bij zijn, van wat ik begreep. Dan herstellen ze snel en goed ervan.
3 maanden geleden
Wij hebben pas ook te horen gekregen dat ons dochtertje heupdysplasie heeft. Ik heb het zelf ook als baby gehad, waardoor ze met 3 maanden ter controle een echo kreeg. Voor de echo geen signalen van heupdysplasie gevonden door het consultatiebureau en de kinderarts. Wij moeten donderdag naar het ziekenhuis en horen dan hoe ze het willen behandelen.
3 maanden geleden
Hier heeft onze dochter het gehad. met 1 maand een echo gehad en ze had het beide kanten. Voor 1 maand heeft ze een spreibroekje aan gehad, omdat we er zo vroeg bij waren is het snel goed gegroeid.
Eerste nacht vond ze het vervelend, daarna was ze er gewoon aan gewend. Ik denk dat ik er meer last van heb gehad!😬
2 maanden geleden
Reactie op kirxx
Hier na een paar pittige dagen en nachten alles weer goed. Hij zwaait met z ...
Fijn dat het weer goed gaat! Ik vind mijn dochter sinds het spreidbroekje wel minder vrolijk. Alsof ze niet zo goed door heeft dat ze haar benen nog kan bewegen. De stoelgang wordt er ook niet echt beter op als ze zo weinig beweegt