23 Reacties
één maand geleden
Speen en knuffeldoek geprobeerd?
Of even een andere houding om haar te kalmeren; dat ze omgekeerd op je arm ligt, met haar gezicht van je af (lastig uit te leggen, maar weet je wat ik bedoel?)
Toen mn dochter moeilijk ging doen met wiegen had ik mn strategie aangepast😅 want het was toch al een strijd. Ik ging haar sindsdien meteen in bed leggen ipv eerst beginnen met wiegen.
Ritueel: in bed leggen, slaapzakje aan in bed, muziekmobiel aan, speen en knuffeldoek geven, op der zij leggen en voorhoofdje aaien. Als ze ging huilen even oppakken en dan weer neerleggen).
één maand geleden
Wellicht een tip. Bij ons merkte ik dat hij op een gegeven moment zelf wilde slapen. Als we hem gingen sussen was het huilen en huilen maar als we hem dan in bed legde was het gelijk klaar en ging hij slapen.
Misschien heeft ze er geen behoefte meer aan🤷🏽♀️. Vond het ook even wennen omdat hij ons opeens niet meer nodig had om te slapen🥺.
Ons zoontje kan heel goed aangeven wanneer hij moe is. We leggen hem dan in bed met z’n ruis aan, speen in z’n mond en hij is dan vrijwel gelijk Knock out.
Wellicht proberen haar zelf in slaap te laten komen en kijken hoe dat gaat🤷🏽♀️
één maand geleden
Wij leggen haar in bed, geven een kus en zeggen nog even welterusten ik hou van je, muziekje aan en we gaan. Meestal horen we haar dan niet meer en gaat ze rustig slapen.
één maand geleden
Waarom wil je het wiegen blijven doen? Het klinkt alsof het niet langer een passend onderdeel is van het slaapritueel.
Wij verschonen ons zoontje, slaapzak aan, white noise aan, gordijntjes dicht, even op schoot of een liedje zingen, niet(!!) wachten tot de oogjes zwaar worden en hij in slaap valt, maar daarvoor al wegleggen. Dan monitoren via de babyfoon of hij in slaap valt. Huilt hij, dan troosten we hem tot hij weer rustig is en leggen we hem weer wakker weg.
Bij jullie is er sprake van een slaapassociatie (wiegen = slapen), misschien is je kindje er gewoon klaar voor om zelf in slaap te vallen of het in ieder geval te proberen.
één maand geleden
Reactie op mama2kindjes
Wij leggen haar in bed, geven een kus en zeggen nog even welterusten ik hou ...
Dit kan alleen als een kindje heeft geleerd om zelfstandig te slapen.
Als een kindje dat nog niet kan dan heeft hij/zij nog hulp nodig dmv steeds wakkerder weg leggen of pick up/put down bij huilen.
één maand geleden
Reactie op Debs14
Hiu oud was je zoontje toen dit veranderde?
Hij was zo een 8/9 weken toen. Hij heeft tot 8 weken samen met ons geslapen en toen ging hij in z’n eigen bed. Eigenlijk vanaf dat moment wilde hij niet meer gesust worden
één maand geleden
Mijn baby’s hadden er na een tijdje ook vanzelf genoeg van, dan was naast het bedje zitten met hand op hoofdje genoeg.
Wij hebben een vloerbed dus ik lig er gewoon lekker naast, beetje aaien tot hij slaapt. Na 10 minuten ga ik dan weg 😊
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Oh knuffeldoek kan ik nog proberen, is dat wel veilig met slapen?
Snachts durf ik nog niet omdat ik dan zelf diep slaap.
Maar met de overdag slaapjes doe ik t wel.
Je hebt ook van die kleine platte en dunne happy horse knuffeltjes. Die gebruiken wij nu
één maand geleden
Overdag leggen we onze dochter gewoon direct in bed, daar slaapzakje aan, speen in en knuffeldoekje erbij en dan valt ze vrij snel in slaap (soms moppert ze nog even een minuutje).
In de avond is ons ritueel verschonen en pyjama aan of in bad, soms lezen we dan nog een boekje voor, dan bij gedempt lichtje voeden, en dan valt ze op schoot in slaap en leggen we haar na 15 minuutjes in haar eigen bedje :)
één maand geleden
Laat je niet gek maken door andere. Het is heel normaal dat je baby hulp nodig heeft bij het slapen. Of dat nou wiegen is of iets anders.
Ik ben al weken aan het oefenen met in bed leggen zonder te wiegen en ik eindig nog steeds regelmatig met de pick up put down. Maar zie wel eindelijk verbetering (mn dochter is echt een dramarische slaapster haha). Het is het wel echt waard om te proberen :). Ik had mn kans gepakt toen ze niet meer gewiegd wilde worden
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Laat je niet gek maken door andere. Het is heel normaal dat je baby hulp no ...
Lief! Zeker waar wat je zegt! Ik denk dat ze het wiegen ook nodig heeft om haar zenuwstelsel te kalmeren. Hoop alleen dat de oma’s en opa haar ook in slaap kunnen krijgen straks
één maand geleden
Ik herken dit heel erg; het lukt mij ook nog niet haar weg te leggen zonder dat ze eerst bij mij op m'n arm in slaap is gevallen
Als ik haar wakker of net niet slapend weg leg ligt ze binnen 0.7 seconden op haar buik om zich heen te kijken alsof ze net een hele nacht geslapen heeft.. ze blijft dan ook in die modus helaas.
Vind het soms wel lastig hoor..
Heb je al wat aan de tips gehad?
één maand geleden
Reactie op Debs14
Ik herken dit heel erg; het lukt mij ook nog niet haar weg te leggen zonder ...
Precies dit! Behalve dat ze zich op haar rug rolt. Ik heb de tips helaas nog niet met succes kunnen toepassen. Gaat denk ik ook lang duren voordat het zonder wiegen lukt en stapje voor stapje verandering in te brengen. Hebben maandag een gesprek met een slaapcoach die hopelijk wat handvaten kan geven.
één maand geleden
Hier gaat het nu een stuk beter, nog niet perfect, maar ik ben nu volop bezig met afbouwen. Eerst liep ik trappen op en neer om meneer in slaap te krijgen 😅 toen in de kamer op en neer lopen daarna op 1 plek wiegen en nu laat ik hem op m’n schoot in slaap vallen en ik probeer hem iedere keer voor deze pogingen 2 keer ofzo weg te leggen met soms resultaat dat het lukt. Tijdens de nacbtvoeding kan ik hem altijd gewoon na de voeding wegleggen en slaapt hij meteen en met z’n ochtendslaapje ook maar bij de rest nog niet. Ook hier een hydrofiel knuffeldoekje.