23 Reacties

één maand geleden

Reactie op Maanlicht

Lief! Zeker waar wat je zegt! Ik denk dat ze het wiegen ook nodig heeft om ...
Ik zag je bericht in topic slaapregressie. Zoals ik daar al zei is mn dochter echt terror met slapen sinds de 1ste maand al. Heb veel geprobeerd en geoefend. Waarschijnlijk doe je dit al maar hierbij mn tips: - bureau van slaap volgen op insta - Echt strak aan wakkertijden houden - eerste 2 slaapjes van de dag zijn t makkelijkst om in bed te oefenen. Om in bed te oefenen: - fijne slaapzak aandoen in bed met muziek(mobiel) , speen en knuffeldoek. -Wiegen tot ze diep in slaap is en na (10-20)min proberen neer te neerleggen op haar zij (is natuurlijk dan op rug!). Eerst zachtjes de met de ene arm de billen en dan zachtjes t hoofdje (overpakken met je andere hand) en dan met beide handen druk zetten. Ik merkte dat timing echt key is. En dus de eerste 2 slaapjes van de dag (kort wakkertijd eventueel in)! Volgende stap is steeds sneller neerleggen. Bij mijn dochter gaat het veel beter als ze nog licht slaapt omdat ze anders schrikt. Bij sommige babies is het beter als ze dieper slapen. Ik leg haar nu steeds wakkerder neer. En ik oefen ook om haar eerst zelf in bed in slaap te laten vallen zonder te laten huilen. Meestal moet ik dan toch even wiegen maar dit wordt steeds korter!! Op de rug wegleggen ging niet. Op de zij gaat zoveel beter en dan leg ik direct iets strak achter haar rug (bv opgerolde handdoek). Muziek op de achtergrond kan ook helpen om haar af te leiden. Pff het is een heel proces. Sommige babies zijn nou eenmaal gevoeliger en hebben meer geborgenheid nodig.

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ik zag je bericht in topic slaapregressie. Zoals ik daar al zei is mn docht ...
Wat lief je uitgebreide reactie! We gaan hiermee aan de slag, dankjewel!

24 dagen geleden

Even een succesje delen: het wiegen was huilen dus had na het troosten haar op haar zij in bed gelegd en ze viel meteen in slaap (nu 2x vandaag) 🥹👏🏼