23 Reacties
4 maanden geleden
Ik moet zeggen, ik val ook wel eens in slaap met m’n zoontje op m’n borst.. maar iedere beweging of ieder geluid dat hij maakt wordt ik wakker. Ben er ook niet bang voor dat er iets gebeurd. Veel zijn het hier niet mee eens, maar zo dutten we wel samen even heerlijk in
4 maanden geleden
Bij mijn eerste zoveel moeite gedaan om wakker te blijven, terwijl ik zoveel meer slaap zou krijgen als ik hem gewoon naast me had gepakt, dus nu slaap ik gewoon samen hoor. Wel veilig uiteraard. Ze slaapt ook in haar wiegje hoor, maar als ik in slaap gevallen ben , geen probleem😅
4 maanden geleden
Bij de 1e ook vaak van alles geprobeerd. Maar op een gegeven moment toegegeven en lekker samen gaan slapen. Nu vanaf moment 1 op dat soort momenten samen gaan slapen en dat maakt zo veel verschil! Je hebt je slaap ook nodig en de baby slaapt vaak ook veel beter zo bij je
4 maanden geleden
In andere culturen slapen mama’s altijd samen met hun baby alleen in de westerse cultuur is dit “gevaarlijk”… nu snap ik je angst wel want ik had het ook in het begin, ik heb nu ook zo’n heel groot kussen gekocht die helemaal om me heen ligt en als k dan borstvoeding geef ‘s nachts en we vallen erna of tijdens in slaap dan kan hij niet van bed af vallen en ik zorg dat de deken niet over hem heen kan komen.. hij ligt dan op mij en ik merk dat als ik in slaap dommel en word wakker ik precies hetzelfde lig als eerst. Heb me ook ingelezen over veilig slapen, en vind het heerlijk als we samen in slaap vallen. Je word toch wel wakker van elk kikje die hij maakt en je kan gelijk zelf ook een beetje je rust pakken want dit ga je niet volhouden zo
4 maanden geleden
Gewoon toegeven aan je slaap! Ik had baby eerst in babynestje maar uiteindelijk gewoon op matras geprobeerd en dat ging super goed. Gewoon de deken niet helemaal over hem heen en ik lig iets hoger en vaak op mijn zij zodat ik hem goed zie. Vaak vallen we na de borst (liggend) in slaap. Geloof me je bent echt ultra alert voor elk geluidje en ook met baby in je armen laat je die heus niet ineens vallen. Maar bij mij moest de zekerheid ook nog een beetje groeien hoor! Maar nu zoveel fijner
4 maanden geleden
S ochtends is mijn kleine vaak erg onrustig vanaf een uur of 5:00 na de voeding. De laatste tijd merk ik dat ik het heerlijk vind om dan m'n kussen uit bed te gooien baby tegen het hoofdeind te leggen tussen mij en m'n partner in en met mijn gezicht naar haar toe te leggen. De deken kan zo niet over haar heenkomen, mama overspoelt met fijne hormonen en baby is meteen rustig. Veilig slapen is ook een band creëren en luisteren naar je instinct. Anders zou ik aanraden wat ik aan het einde van m'n nachtdienst deed , eet een banaan of appel of iets anders dat een korte energie boost geeft dan blijf je even wakker maar niet als in een kop koffie ;). Of elke 10 minuten je wekker zetten op trillen. Het hielp trouwens bij mij ook om baby haar zintuigen proberen te omleiden. Pak een gebruikt shirt of beter nog je kussensloop en leg deze onder t hoofdje van je baby in bed. De geur geeft mogelijk een veilig gevoel :).
4 maanden geleden
Reactie op Jessara
Wellicht wat controversieel maar ik zou me inlezen hoe je veilig samen kunt ...
Beter inlezen dan onveilig samen slapen! Ik slaap ook samen met mijn kleintje. In slaap vallen op een bank of stoel is het gevaarlijkste wat je kan doen.
4 maanden geleden
Reactie op Lace
Ik volg de richtlijnen van veilig samen slapen en geeft zoveel meer rust! B ...
Ik ook 🙌🏼. De eerste nachten bleef ik wakker maar dit is natuurlijk nooit vol te houden. Nu neem ik haar vaak (veilig) in bed.
4 maanden geleden
Reactie op XowXo
Nou eerlijk ik heb in het begin ervoor gekozen als ze wakker bleef worden g ...
Je kunt je beter inlezen in veilig samen slapen. Kussens laten denken dat het veilig is maar mocht de baby van je af rollen zorgt dat nou juist voor het verstikkingsgevaar…
4 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Je kunt je beter inlezen in veilig samen slapen. Kussens laten denken dat h ...
Heb je websites etc waar ik me goed kan inlezen?