15 Reacties

14 dagen geleden

Ik dacht zelf dat brood vanaf 6 maanden geïntroduceerd kan worden. Bij m'n dochtertje toen wel gedaan vanaf die leeftijd, beginnend met een broodkorst om een beetje te sabbelen. Later kleine stukjes aangeboden met broodbeleg, maar tot op de dag van vandaag (ze is nu 2,5 jaar) is ze er nog altijd niet dol op. Met m'n zoontje ga ik ook na 6 maanden beginnen met een broodkorst en even kijken hoe hij erop reageert.

14 dagen geleden

Broodkorst kan vanaf zes maanden, brood blijkbaar al eerder maar er schijnt wel een verschil te zijn in wat voor brood.. Zo mag volkorenbrood in het begin nog niet, maar bruin brood wel 🫨 hier beginnen we gewoon vanaf zes maanden, hapjes vindt ie namelijk heerlijk en waarom iets anders doen als ie hier goed op gaat 🙂‍↕️

14 dagen geleden

Ik zelf wacht zo lang mogelijk met brood en kies voor onbewerkte producten

13 dagen geleden

je kan de app solid starts downloaden. Dat vond ik bij de eerste erg helpend om te zien hoe je iets veilig kan geven. Ik deed sliertjes broodkorst zo in het vuistje geven. Maar mijn oudste at super snel ‘normaal’, kokhalsde en verslikte zich nooit dus geen idee hoe de kleinste dat gaat doen straks

13 dagen geleden

Reactie op Maanlicht

Ik zelf wacht zo lang mogelijk met brood en kies voor onbewerkte producten
Waarom wacht jij zo lang mogelijk met brood? Even een oprechte vraag :) Ik ben nog aan t nadenken hierover Ik probeer ook zoveel mogelijk on-bewerkt te geveb

13 dagen geleden

Reactie op carmenflower

Waarom wacht jij zo lang mogelijk met brood? Even een oprechte vraag :) Ik ...
Glutenhoudende granen kan je beter geven als je baby ouder is dan 12 maanden, je voorkomt glutensensitiviteit of coeliakie niet. Bovendien zitten er relatief weinig voedingsstoffen en vezels in als je het vergelijkt met groenten en fruit. Het is vooral maagvulling en juist omdat het babymaagje nog zo klein is wil je die vullen met zoveel mogelijk voedingsstoffen :)

13 dagen geleden

Reactie op Sunnytina

je kan de app solid starts downloaden. Dat vond ik bij de eerste erg helpen ...
Ik vind Solid Starts ook erg fijn. Veel duidelijke bruikbare informatie en goed onderbouwd.

10 dagen geleden

Er zijn heel veel verschillende meningen over brood/granen voor een jonge baby. Ik ga er sowieso lang mee wachten en trek Cb zeker wel in twijfel! Ik ben erg fan van het boek ‘De Poepdokter Junior’ waarin uiteraard de darmen en het eten voor een baby wordt besproken

9 dagen geleden

Net begonnen met brood geven door een klein beetje uit het binnenste te plukken, in de melk te dippen en aan te bieden. Op het moment dat een stukje te groot is kokhalst je baby wel uit reflex. Dan kun je aan de hand daarvan iets kleinere stukken aanbieden.

8 dagen geleden

Ik blijf dat gek vinden, die verschillende adviezen van cb's. Ik was er toevallig vandaag met mijn baby van 5 maanden en tegen mij zei de kinderarts expliciet dat we nog even moeten wachten met brood.

8 dagen geleden

Reactie op Merel456

Ik blijf dat gek vinden, die verschillende adviezen van cb's. Ik was er toe ...
Dat is dus precies wat ik bedoel…we hebben maar besloten om gewoon nog even te wachten. Zolang ze genoeg voeding krijgt in de vorm van groente, fruit en binnenkort ook de opvolgmelk, is brood nog nergens voor nodig.

8 dagen geleden

Reactie op Pascalle_B

Dat is dus precies wat ik bedoel…we hebben maar besloten om gewoon nog even ...
Helemaal mee eens

8 dagen geleden

Reactie op Merel456

Ik blijf dat gek vinden, die verschillende adviezen van cb's. Ik was er toe ...
Je zou zeggen dat ze toch een richtlijn moeten volgen.. nee per gemeente andere adviezen is echt heel gek

8 dagen geleden

Wij geven gewoon een broodkorst, de korstjes van de oudste. Ik vind juist zacht brood een beetje eng, daar stikken ze veel eerder in. Zo’n broodkorst maken ze zelf wel zacht door te sabbelen en ze kunnen dan op hun eigen tempo ontdekken en leren eten.