Hoi,
Ik zou graag willen weten hoe jullie de krampjesperiode ervaren. Ik weet namelijk niet wat ‘normaal’ is. Ons zoontje van inmiddels 1.5 jaar was een huilbaby, dus dat lijkt me geen goed referentiekader.
Bij ons is het sinds een week drama, vooral overdag. Ons meisje is 6 weekjes en net wanneer we denken: kan dit nog erger?!, dan neemt de intensiteit van de krampjes nóg een beetje toe. Direct na elke voeding is het feest. Dan is het huilen, trappelen, kreunen en persen tot de volgende voeding. Slapen doet ze max 10 minuten en dan wordt ze weer wakker van de pijn. Het gaat de hele dag zo door (van sochtends tot savonds) en om 20:00 begint haar ‘nacht’z dan slaapt ze door tot de nachtvoeding van 01:30, en dan begint het feestje weer 😅 Is dit normaal en ervaren jullie het ook zo? We kunnen haar nu namelijk nooit wegleggen, terwijl we dat tot aan een week geleden wel zorgeloos konden.
En stel dat ze KMA heeft (wat ons zoontje had), dan zou ze in de eerste weken al kapot moeten gaan van de krampjes toch? Of kan dat later ineens opspringen? Ze krijgt kunstvoeding. Dank!