7 Reacties

24 dagen geleden

Ik ben benieuwd naar de mening van anderen, maar wat ik nu wilde doen (op basis van wat la leche league schrijft) ga ik ervanuit dat mijn klein 1 jaar volledig borstvoeding krijgt als hoofdvoeding en ze vanaf 6 maanden dus begint met kleine hapjes mee eten. Tussen de 6 en 9 maanden begin ik gewoon met hapjes geven van wat wij eten en vanaf 9 maanden is het geloof ik echt belangrijk om borstvoedingsmomenten af te gaan bouwen en die te vervangen voor een maaltijd. Ik wil graag vanaf 1 jaar stoppen met borstvoeding en dan overgaan op koemelk (of haar dan alleen nog maar de borst aanbieden als ze gaat slapen). Ik ben heel benieuwd of anderen het ook op deze manier gedaan hebben of doen en naar andere ideeën !

24 dagen geleden

Deel van het avondeten (bijv avg) apart en daarna kruiden toevoegen bijv

24 dagen geleden

En verder kun je ook kijken in e-books met recepten voor baby’s, daar staan ook veel tips in

24 dagen geleden

Reactie op quin1997

Ik ben benieuwd naar de mening van anderen, maar wat ik nu wilde doen (op b ...
Ook een goede manier! Tot 1 jaar is sws borst of fles voeding de hoofdvoeding las ik😀 er zijn meerdere wegen die leiden naar rome in deze!

24 dagen geleden

Reactie op Lottttt1

Deel van het avondeten (bijv avg) apart en daarna kruiden toevoegen bijv
Ohja! Wij eten echt nooit avg maar zullen dan moeten schuiven haha

24 dagen geleden

Bij de oudste zijn we vanaf 6 maanden op gevoel steeds meer gaan combineren en geven. Eerst wat vaker potjes (spaghetti was hier altijd favoriet), voor het gemak en vanaf een maand of 8 steeds meer met de pot mee eten. Rond 11 maanden at hij eigenlijk altijd mee met wat wij aten. Toen ook steeds meer borstvoeding afgebouwd en gewoon zuivel gaan geven. Maar heb uiteindelijk nog tot 14 maanden zo'n 3-4 keer per dag borstvoeding gegeven. Wij hebben het dus echt op gevoel gedaan. We eten trouwens zo goed als nooit avg, maar veel curry's, pasta, nasi/bami, ovenschotels, zelfgemaakte soepen, noem maar op. En eigenlijk kunnen kindjes al heel vroeg vrij veel mee eten. Als je maar rekening houd met de hoeveelheid zout enzo. Kruiden is meestal geen probleem, vinden veel kindjes juist lekker. Onze oudste at rond 13 maanden geen potjes meer, vond hij niet lekker omdat hij gewend was aan eten met kruiden😂

10 dagen geleden

Ik ben fan van BLW/rapley en heb ook verl aan de poepdokter junior(boek)