13 Reacties

4 maanden geleden

Wij doen dit vanaf 4 weken al

4 maanden geleden

Ik lees dat het tussen 6-12 weken nut heeft om daarmee te starten. Verschilt per kindje wanneer ze ritme oppakken. Ik zou het gewoon eens testen als jullie er behoefte aan hebben :)

4 maanden geleden

Ik doet dit vanaf 5 weken al zorg voor een vast bed ritueel daar in het begin echt niet van afwijken en een donkere kamer heeft hier wonderen gedaan!

4 maanden geleden

Mijn zoontje 7 weken hoef ik om 7 uur echt niet in bed te leggen want dan gaat hij gillen. Hij heeft altijd zijn druiluurtje tussen 7 en 11. We zijn een paar keer op visite geweest met die kleine en dan slaapt hij wel rond die tijd in de rijswieg,maar thuis echt niet. Ik denk dat hij nog niet echt een ritme wil oppakken. Maar hij slaapt wel vaak snachts door (max 6 uur tussen de laatste en eerste voeding). Ik merk wel wanneer hij er aan toe is. Over 4 weken ga ik weer aan het werk en ik denk dat ik dan echt een ritme ga opbouwen. Maar heb altijd geleerd dat je een baby over moet kunnen laten slapen anders zit je altijd aan tijden verbonden om weer naar huis te gaan.

4 maanden geleden

In het begin zaten we met haar beneden tot het tijd was voor de laatste voeding. Nu is ze 7 weken en leggen we haar na de voorlaatste voeding al, dat is ook meestal rond 19.00 We merkten een beetje hetzelfde; ze sliep minder goed door in de avond bij ons. Nu ze (meestal) al eerder op bed ligt merken we dat ze dat dutje een stuk vaster slaapt.

4 maanden geleden

Reactie op Debs14

In het begin zaten we met haar beneden tot het tijd was voor de laatste voe ...
Vraagje! Maak je haar dan wakker voor de laatste voeding of wacht je tot ze zelf komt? Wij zitten momenteel in hetzelfde schuitje en zijn nog wat aan het zoeken!

4 maanden geleden

Reactie op Daphne5809

Vraagje! Maak je haar dan wakker voor de laatste voeding of wacht je tot ze ...
Meestal komt ze zelf wel En anders pak ik haar wel uit bed Soms slaapt ze zo door de verschoning en de fles heen, soms wordt ze even wakker tijdens het verschonen maar dan zie je haar tijdens de fles weer langzaam wegzakken :)

4 maanden geleden

ik ben eigenlijk al gelijk begonnen met om 19:00 iig naar boven te gaan met de gordijnen dicht, puur ook zodat ik zelf in het ritme kom en het is zeker niet erg als het n keer niet gebeurd want ze slaapt echt niet om 19:00 maar dan is ze wel al boven in d’r pyjama met een schone luier en de gordijnen dicht

4 maanden geleden

Reactie op Eva2024

Wij doen dit vanaf 4 weken al
Wij ook! Gaat perfect nu met 8 weken..

4 maanden geleden

Gewoon proberen zou ik zeggen. Hier een baby die tot laat in de avond vreselijk onrustig kon zijn. Dat waren eerst krampjes en andere ongemakken, maar ik begon vorige week de indruk te krijgen dat dat niet meer zo speelde en dat ze moeite kreeg me alle prikkels beneden. Dus ik ben het gaan proberen (net 7 weken was ze). Het is nog met wisselend succes, zo sliep ze 2 keer om 8 uur al, 1 keer om 9 uur en 1 keer om half 10 pas. Maar ze begint haar nachtslaap nu in ieder geval een stuk vroeger dan eerst, dus ik blijf dit nu doen.

4 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Gewoon proberen zou ik zeggen. Hier een baby die tot laat in de avond vrese ...
Dit geeft weer hoop. Onze baby is enorm onrustig tot 11 soms zelf 12. Vaak nog een huiluurtje. Hopelijk wordt het straks beter 😬

4 maanden geleden

Onze zoon ging met 6 weken 's avonds om 19.00 naar bed maar werd dan al erg onrustig om 3.00. Ondertussen is hij 8 weken en gaat hij om 21.00 naar bed en slaapt dan tot zijn fles om 1.00. Daarna slaapt hij weer tot 6.00.

4 maanden geleden

Hier sinds ongeveer 4.5 week dat we haar na de ene laatste voeding naar boven doen. Soms wat eerder en dan nog douche ervoor/erna. Ligt dan ongeveer 19.00uur. Maken haar dan wakker voor der laatste voeding rond 9uur. Daarna begint de nacht en komt ze ergens tussen 3 en 5. Deze meld ze dan zelf. Merken dat het slapen 21.00veel beter gaat omdat ze ervoor al goed geslapen heeft.