Ik geef borstvoeding en vraag en aanbod was altijd goed in balans. Afgelopen week heeft onze dochter helaas een orale antibiotica kuur gehad. In deze week dronk ze minder lang en dronk ze de borsten dus niet leeg. Nu is de kuur voorbij en merk ik dat ze weer meer behoefte heeft, maar nu is de productie dus verminderd. Ze wordt echt gefrustreerd aan de borst omdat ze er bijna geen melk uit krijgt, of ze moet heel veel moeite doen. Achteraf vind ik het stom dat ik in de week van de antibiotica kuur niet gekolfd heb.. Ik ben nu wel direct na de voedingen gaan kolven om hopelijk de melkproductie weer meer te stimuleren. Maar hoe lang duurt het voordat de melkproductie zich weer heeft aangepast? Ik vind het echt zielig om mijn dochter zo gefrustreerd te zien en heb het idee dat ik haar uithonger ofzo.
Hoe snel het weer op peil is weet ik niet maar zou haar gewoon heel vaak aanleggen. Als ze niet veel in 1x krijgt dan zal ze toch wel vaker willen drinken. En wat je kindje doet is effectiever dan kolven..
Ik heb dat ook gehad productie daling. Heb toen veel moeite gedaan. Aanleggen, nakolven en powerkolven. Bij mij was het vaak na drie dagen weer afgestemd. Ik gaf het gekolfde ook aan haar zodat ik zeker wist dat ze wat binnen kreeg maar dat was voor mijn eigen gevoel.
Ik had precies hetzelfde als jou. Binnen een week van 75 ml per borst, naar 10 ml samen 😭. Ik ben deze thee gaan drinken, mijn zoon nog vaker aanleggen en gaan powerkolfen. Binnen 4 dagen zat ik op 50 ml per borst 😁