Hallo allemaal
Ik heb eens een vraag.
Mijn dochter is bijna 9 weken oud en weegt zo'n 5800 gram. Volgens de curve aan de hoge kant. We voeden haar op verzoek en krijgt flessen van 150 maar die drinkt ze niet helemaal leeg. Ze laat meestal zo'n 30 a 40 staan.
Tot 3 nachten geleden zag haar ritme er als volgt uit in dr avond: rond 7 uur een fles, als ze slaapt dan leggen we haar in de box in de woonkamer zodat we haar in de gaten kunnen houden maar soms wakker tot de volgende voeding. Daarna kwam ze meestal rond 11 uur voor de fles en die geven we in een prikkelarme slaapkamer. Dan kwam ze meestal snachts rond 4 a 5 uur weer voor een voeding en dan sliep ze daarna door tot ongeveer 8 uur voor een volgende voeding l.
Nu is het opeens zo: nog steeds savonds rond 7 uur een fles, daarna weer slapen in de box of soms blijft ze wakker. Dan rond 11 uur weer de fles in de slaapkamer. Maar nu slaapt ze ineens vanaf de fles van 11 uur tot een uur of half 8.
Is dit normaal?
Ik was eerst bang dat ik haar niet meer hoorde 'snachts maar vannacht heb ik haar een beetje in de gaten gehouden maar ze meld zich niet?
Hoelang mag een kleintje van 8 a 9 weken doorslapen zonder voeding? Ik heb namelijk wel eens gehoord als kindjes te lang zonder voeding zitten dat het niet gied is voor hun suikerspiegel.
Ergens maakt het me ook emotioneel, dat de nachtvoedingen nu worden overgeslagen. Dit betekent dat ze natuurlijk groot word en ik vond het snachts wel wat hebben. Lekker met z'n tweetjes 🤣
Ik heb een partner maar de nachten doe ik alleen ivm het werk van mijn partner.
En aan de andere kant is het natuurlijk ook wel lekker, zo kan ik ook wat langer slapen aangezien ik daar overdag mezelf geen tijd voor gun.
Misschien is het ook toevallig, dat ik nu "te vroeg juich".
Ik vond haar gister eigenlijk overdag ook veel slapen. Volgens de app oei ik groei zit ze nu ook in een sprongetje, het lijkt wel of ze daar juist veel van slaapt ipv onrustig is.
Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben nogal snel onzeker en dit is mijn eerste kindje