19 Reacties

één maand geleden

Ik denk dat de 4 a 5 voedingen vaak voor kindjes zijn met kunstvoeding. Ik geef gemiddeld 8 voedingen op een dag aan borstvoeding. Dit is inclusief 1 nachtvoeding. Heel soms zijn dat 2 nachtvoedingen

één maand geleden

Ik geef 6 voedingen waarvan 1 rond 22.00-23.00 en 1 rond 03-04 uur. Ik voed dus ongeveer elke 3,5 uur. Hij drinkt dan meestal in totaal zo' n 20 minuten (2 borsten). Voorheen was dit langer, nu steeds vaker korter. Hij is ook wel meer afgeleid.

één maand geleden

Ik zit nog lang niet op 4 of 5! Ik geef op niet-werkdagen zo'n 8 per dag. Overdag ben ik vaak met 10 minuten klaar, 's avonds en 's nachts doet ze er veel langer over. Zeker in de avond kan het wel drie kwartier duren.

één maand geleden

Hier ook precies wat je omschrijft. Rond de 8 voedingen op een dag, drinkt dan max 10 min en in de nacht rond de 8min. In de nacht komt hij vaker 2x dan 1x.

één maand geleden

Hier ook zo'n 8 keer per dag, vaak 1 borst. Snachts ook meestal 2 keer, na tien minuten liggen we met z'n allen weer vredig te slapen. Als hij naar de opvang gaat of bij mijn vriend is, drinkt hij overdag ( half 8 tot 5 ongeveer ) 2 keer een fles van mijn melk van 200... heb dus heb gevoel als hij de fles drinkt meer in een keer drinkt en langer vol zit. Als ik bij hem ben, komt hij vaker, 2.5 tot max 3 uur.. of ik ruik altijd naar melk waardoor hij wilt of hij zit gewoon voller van een grote fles🤣

één maand geleden

Hier gaat ze overdag nu richting 4 of 5 voedingen, waarvan de eerste om 7 en de laatste rond 19. Dan komt ze in de nacht vaak nog 1 keer en soms 2 keer.

één maand geleden

Reactie op Babymees

Hier gaat ze overdag nu richting 4 of 5 voedingen, waarvan de eerste om 7 e ...
Oh en ze drinkt maar 5-10 min aan 1 borst, vaak overdag wat korter en in de avond meer richting die 10 min. Tweede borst bied ik wel nog altijd aan (omdat ze zelf niet echt duidelijk aan geeft of ze nog wil), en drinkt ze dan vaak ook nog 5 minuutjes.

één maand geleden

Mijn dochter drinkt 5x op een dag, beide borsten. En dan ongeveer 10-15 minuten per borst.

één maand geleden

Ik houd het aantal voedingen niet meer bij, maar het zal ook uitkomen op 8 tot 10 voedingen per dag denk ik hoor. Is met bv ook volstrekt normaal. Over het algemeen drinken baby's minder grote hoeveelheden bij bv, 4 a 5 voedingen is vaak bij flesvoeding, uitzonderingen daargelaten. Dat zal mij in ieder geval niet lukken zolang ze nog alleen melk drinkt, ik heb gewoon niet voldoende opslagcapaciteit in mijn borsten. Ze drinkt overigens maar een minuut of 5, dus ik ben snel klaar met voeden.

één maand geleden

Ik zit rond de 9 voedingen per dag. Overdag meestal 5-10 minuten, late avond en nacht (als ze komt) 15-30 minuten. Helemaal prima.

één maand geleden

Hier nog MINIMaal 8 a 12 voedingen per dag. Duren vaak maar max 10 minuten. Van die 8 a 12 voedingen zijn er 3 a 5 in de nacht. Heel normaal ;)

één maand geleden

Hier rond de 5 voedingen (5 maanden oud). Volledige BV en ongeveer 10/15 min per borst

één maand geleden

Hier ook 5 voedingen per dag, eerste vaak tussen 6 en 7 uur en de laatste tussen 19 en 20 uur. Vaak zo'n 15 min per keer (1 borst)

één maand geleden

Hier ook zo'n 8-10 voedingen per dag. Hij drinkt snel en meestal maar 1 kant. De 2e borst weigert hij of hij slaapt alweer. Maakt niet uit of het dag of nacht is, twee is blijkbaar te veel. Op de opvang drinkt hij flesjes van 100 steeds bijna helemaal of helemaal op. Ik denk dat hij meer dan genoeg binnen krijgt, is 8 kilo😁. Hij bepaalt ook echt zelf wanneer hij drinkt. Als ik te vroeg ben weigert hij en als ik te laat ben krijg ik het luid en duidelijk te horen 🤪

één maand geleden

06.00 180 ml 10.00 180 ml 14.00 180 ml 18.00 210 ml 23.00/23.30 180 ml Geboren 6 mei dus bijna 5 maanden :-) hij krijgt kunstvoeding

één maand geleden

Hier ook het zelfde maar ze is met 5 min meestal wel klaar met drinken maar komt goed aan.. dus zal.wel.goed zijn. Nachten doet ze wel.langer want dan heeft ze geen afleiding

één maand geleden

Dochter van volgende week 5 maanden krijgt meestal 7 voedingen per dag ook van max 10 minuten. Geen zorgen maken. Ze weten zelf hoeveel ze nodig hebben.

één maand geleden

10 minuten, soms zelfs 5 😌