5 Reacties
één maand geleden
Hier een kleine meid die al 2x verkouden is geweest door grote zus die naar de opvang ging, ook met flink hoesten. Ook 2x bij de dokter geweest om de longen te laten beoordelen. Zolang ze goed drinkt, geen koorts heeft en vrolijk is en actief zou ik me geen zorgen maken. Maar mijn ervaring is dat als je je wel zorgen maakt je altijd even de dokter mag bellen 😉. Hier veel neusverkouden dus druppels zout gegeven en neusje vaak uitgezogen met zon aspirator
één maand geleden
Reactie op Sneeuwklok
Hier een kleine meid die al 2x verkouden is geweest door grote zus die naar ...
Och nee, jaa en nu helemaal natuurlijk de winter staat om de hoek. Jaa ze heeft haar neusje wel vaak verstopt. Maar dan zit er een snotje en dat haal ik vaak uit met zon zuig dingetje.
En wat voor druppels zijn dat dan?
Jaa precies ga het ff aanzien en anders huisarts bellen. Bedankt 🥰
één maand geleden
Reactie op BiancaKarolien
Och nee, jaa en nu helemaal natuurlijk de winter staat om de hoek. Jaa ze h ...
Geen probleem. En t zijn gewoon die monodose zoutoplossing druppels van otrivin ❤️. En ja ze is nu net weer n beetje er vanaf gelukkig 🥲, vind t vooral zo zielig voor die kleintjes. Wat ook kan helpen is een luchtbevochtiger op t kamertje te zetten trouwens!
één maand geleden
Reactie op Sneeuwklok
Geen probleem. En t zijn gewoon die monodose zoutoplossing druppels van otr ...
Gelukkig dat ze er weer beetje vanaf is! 😇Jaaa daar heb ik ook de meeste stress over ze kunnen niks aangeven en dan zo ziek of verkouden gewoon zielig! En daarin in tegen ook heel bang om haar te verliezen ofzo😅 die gedachtes helpen dan niet mee. Ook vanwege dat er om me heen wordt gezegd kijk maar uit je bent ze zo kwijt hoor. Ze kunnen niet zoveel hebben blabla. En tis me 1e kindje. Jaa wij hebben zon luchtbevochtiger maar ik heb de ramen eigenlijk altijd open staan op een kier en in de avond dicht want het toch namelijk nog wel veel hier in huis. En toch is natuurlijk ook niet goed.
één maand geleden
Zolang ze goed drinkt, plast, poept en alert is en geen koorts heeft of benauwd is zou ik me geen zorgen maken. Kleine kinderen kunnen zo'n 10 keer per jaar verkouden zijn. En in deze groep zijn alle kindjes ondertussen volgens mij zo'n 3.5 tot 4.5 maand oud, dus al niet meer onder de 3 maanden grens.
Heb je al op de site van thuisarts gekeken? https://www.thuisarts.nl/verkouden/mijn-kind-is-verkouden
Daar staat duidelijke informatie, ook waar je goed op moet letten bij je kindje en goede tips. Maar mocht je je echt zorgen maken, mag je altijd de huisarts bellen.
Onze dochter is nu ook al 2 keer verkouden geweest, steeds nadat haar broer verkouden was. En dit is mn tweede, maar de zorgen blijven hoor. Lijkt me ook heel normaal om je zorgen te maken als je kindje ziek is😊