8 Reacties

4 maanden geleden

Volgens mij deed ik het twee keer, ‘s ochtends en ‘s middags.

4 maanden geleden

Ik deed het elke keer dat ik een voeding zou missen. Ik werk 3 dagen achter elkaar en wou ook niet dat mijn hoeveelheid achteruit zou lopen. Dus ik kolfde meestal 3x

4 maanden geleden

Reactie op Dotje22

Ik deed het elke keer dat ik een voeding zou missen. Ik werk 3 dagen achter ...
Ik denk dat ik ook 3 keer zal gaan doen. Vorige zwangerschap werkte ik niet, dus geen ervaring, maar ivm productie op peil houden denk ik dat 2 voedingen + een extra keer wel goed zal zijn🤞

4 maanden geleden

Ik deed de eerste maanden ook 3x. Sochtends zat er vaak wat minder tijd tussen, zeg naar koffie tijd en lunchtijd. En dan smiddags vaak wat later. Ook omdat ik in de ochtend meer productie had en dus meer kolfde en zo aan voldoende ml voor de flesvoedingen kwam. Kolfde ook wel eens vlak voordat ik naar huis ging of onderweg naar huis de 3e keer. Je kindje haalt sowieso meer melk uit je borst, dus die heeft daarna zeker nog wel wat. En zo stimuleerde ik mijn productie op werkdagen het beste, zeker als ik 3 dagen achter elkaar werkte.

4 maanden geleden

Ik volg graag mee! Ik werk onregelmatig ben benieuwd of hier dames zijn die daarmee ervaringen hebben. Werk tijden zijn 7-15u of 1445-2230

4 maanden geleden

Snap dat het lastig is als je hier nu inderdaad al rekening mee moet houden. Hier hetzelfde qua agenda door patiënten. Hier het 3e kindje en bij de andere 2 borstvoeding geven en dus gekolfde op het werk. Voor mij werkte 3x op een dag het beste! In de ochtend nog de meeste productie en als de kleine een nacht "doorsliep' of langer tussen de nachtvoedingen liet was ik maar wat blij als ik kon kolven. Hier start werk 7.45 dus rond 7 00/7.15 laatste voeding van de kleine (geef altijd 1 borst) 10.00 kolven, 12.30 kolven 15.00 kolven Je merkt op een gegeven moment vanzelf als de middagsessie eraf kan(minder stuwingsgevoek) en dat je bijv om 15.00 beide kolft.

4 maanden geleden

Ik kolfde 3x op het werk, 1x in de ochtend tussen 9 en 10 dan rond lunchtijd en dan nog rond 15.00