39 Reacties

3 maanden geleden

Wat fijn om te lezen, ik lees bijna alleen maar over kleintjes die al een stuk meer wegen en meer drinken 😅 wat natuurlijk prima is, maar daardoor heb ik me een tijd heel druk gemaakt terwijl dat niet nodig was. Hier een dochtertje van 3 maanden, ze weegt ongeveer 4,8 kilo en drinkt ook 6 flessen van 120, maar drinkt ze eigenlijk nauwelijks leeg. Ze laat regelmatig 30 cc staan, tijdens een sprong zelfs veel meer laten staan.

3 maanden geleden

Hier bijna 3 maanden (15mei), weegt nu bijna 7kg. Drinkt al een tijdje 5/6x 150ml per dag. Hij is geboren met 4820 😅

3 maanden geleden

Mijn dochter is 3,5 maanden, weegt 5,6 kilo en drinkt 5 flessen van 180cc

3 maanden geleden

Vraagje hoeveel ml vriezen jullie in?

3 maanden geleden

Reactie op Esss05

Wat fijn om te lezen, ik lees bijna alleen maar over kleintjes die al een s ...
Als ze wat laat staan dan heeft ze vast genoeg maak je niet druk. Ik ben ook gewend om te lezen dat kindjes echt 150 ofzo drinken dus ik was zo benieuwd 😄

3 maanden geleden

Hi mommy's, Wat ik geleerd heb is zijn lichaamsgewicht x150. En dat delen over hoeveel voedingen je geeft. Dan zit je eigenlijk nooit verkeerd en je baby geeft zelf wel aan als hij genoeg heeft en die behoefte wel of niet heeft om meer te willen. Liefs en fijne zondag allemaal!

3 maanden geleden

Reactie op Melis07

Ik neem aan dat je het over borstvoeding hebt? Ik vries flesjes van 150 ml in dit drinkt ze vaak nog niet op hoor maar dat is meer wat in ongeveer 10 minuutjes in een flesje gekolfd krijg

3 maanden geleden

Reactie op Adriana-25

Ik neem aan dat je het over borstvoeding hebt? Ik vries flesjes van 150 ml ...
Dankjewell!!

3 maanden geleden

Ik volg deze berekening van La Leche League. Mijn zoontje drinkt nu 4x180ml.

3 maanden geleden

Reactie op Marenne

Ik volg deze berekening van La Leche League. Mijn zoontje drinkt nu 4x180m ...
Oeps ik deed nog steeds x 150 🙈

3 maanden geleden

Mijn meisje is 10 weken, drinkt 6x120 (laat ze vaak 20cc van staan). Woog bij de geboorte 3205gr en nu 4395.

3 maanden geleden

Dochter van bijna 12 weken, weet niet hoeveel ze nu weegt maar zal tussen de 4,5 en 5 kilo zijn. Drinkt 5 flesjes om de 3 uur overdag, ik maak sinds een week 5 schepjes maar meestal drinkt ze max 150 ervan op en vaak ook maar 130 ofzo

3 maanden geleden

Reactie op Zoë97

Dochter van bijna 12 weken, weet niet hoeveel ze nu weegt maar zal tussen d ...
Gemiddeld tussen de 600 en 700 cc per 24 uur komt ze op uit, soms ietsje meer

3 maanden geleden

Reactie op mommyapril2021

Als ze wat laat staan dan heeft ze vast genoeg maak je niet druk. Ik ben oo ...
Dat is ook zeker waar! Ik zie dat ze groeit dus dat geeft ook wel rust😄

3 maanden geleden

Onze zoon drinkt 4 flessen per 24 uur, van tussen de 180 en 230cc. Hij is bijna 3 maanden en weegt ergens rond de 6.5kg

3 maanden geleden

Reactie op Melis07

100 ml

3 maanden geleden

Een ander vraagje.. tellen jullie de flessen 150cc (water) of 170cc (water + voeding)?

3 maanden geleden

Reactie op xxxnik

Een ander vraagje.. tellen jullie de flessen 150cc (water) of 170cc (water ...
Ik tel de 150 haha

3 maanden geleden

Reactie op xxxnik

Ik tel water+voeding

3 maanden geleden

Reactie op xxxnik

Ik vind dit ook altijd zo verwarrend haha. Je zou zeggen gewoon de 150 want door de voeding wordt het meer in volume, maar het blijft 150 water… maar goed de voeding krijgt hij natuurlijk ook binnen wat dan die 20 cc is.. geen idee dus haha