13 Reacties

2 maanden geleden

Dochter van 16 weken, ze doet uit zichzelf een ochtend middag en avond dutje. Ik let wel op hoelang ze wakker is en ik heb het goed door als ze moe is. Maar het is automatisch gegaan dat ze nog maar 3 dutjes doet. Als ze wakker word na een dutje en nog huilt zorg ik wel altijd dat ze nog verder gaat slapen en ik probeer er op te letten dat ze niet langer dan 2 uur achter elkaar slaapt.

2 maanden geleden

Hier 12 weken. Drie dutjes. Ochtend vaak 1,5uur. Middag 2,5-3 uur. Na middag vaak 1 a 1,5 uur. (Afhankelijk van hoe laat vriend thuis is) na max 3 uur maak ik hem wakker. Als de dutjes korter zijn let ik op de wakkertijd van 1,5 uur. Met een kort namiddag dutje eventueel nog een powernap van 20min in de draagzak zodat zn avond bedtijd niet voor 18.30 is want dat redden wij niet.

2 maanden geleden

Wij doen de flesjes redelijk op schema! 7-11-15-19 en eventueel nog 's nachts als ze wakker wordt. Maar slapen is helemaal aan haar. Eigenlijk merken we het altijd op als ze moe wordt, en eerlijk gezegd is het meestal ook gewoon strak na een wakkertijd van 1,5-2uur.

2 maanden geleden

Hier een baby van 16 weken die alleen maar hazenslaapjes doet momenteel en gerust 5 a 6 dutjes nog doet🙈 Geen schema en een ritme aanleren gaat nu al helemaal niet. Lang leve sprong 4😵‍💫

2 maanden geleden

Reactie op ikbenlindsay

Wij doen de flesjes redelijk op schema! 7-11-15-19 en eventueel nog 's nach ...
Hier precies hetzelfde! Ik zou heel graag ritme erin krijgen door een ochtend-middag-avond dutje te doen. Maar dan ben ik echt heel de dag aan het strijden met een baby die na 30 minuten slaap weer heel graag wil spelen op z’n speelkleed 😅..

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Hier een baby van 16 weken die alleen maar hazenslaapjes doet momenteel en ...
Met 13 weken misschien een beetje vroeg voor sprong 4, maar de dutjes gingen eerst veeel beter. Over een week begint de sprong, maar het zijn echt hazenslaapjes nu.. gelukkig gaan de nachten goed. Ik houd me hart vast voor aankomende maand haha.

2 maanden geleden

Mijn dochter is nu 16 weken. Hier opeens nog maar 2 dutjes en heel soms nog een powernap om een uurtje of 5. Ze slaapt s ochtends 2/2,5 uur en s middags 2,5/3 uur. Sinds deze week 4 flessen om de 4 uur en komt ze niet meer s nachts. Niet aan een ritme gewerkt maar zo gaat het opeens vanaf zondag en ik vind het wel fijn zo. 2 week terug deed ze nog 3 a 4 dutjes en sliep overal. Ook dronk ze zo nog 6 flessen inclusief een nacht fles. Hoop dat het zo blijft :)

2 maanden geleden

Je hoeft geen schema te volgen, ieder kindje en iedere ouders zijn anders. Ik merk dat onze dochter er wel lekker op gaat. Meestal is ze na een wakkertijd van ongeveer 1,5 uur weer moe en leggen we haar in bed. Ze krijgt 4 flessen overdag dus dat komt dan uit op 3 dutjes. Ze gaat dan na de fles van 19.00 erin voor de nacht en slaapt dan tot ongeveer 8.00

2 maanden geleden

Onze kleine van 14 weken zou als het aan hem ligt helemaal niet slapen haha. Wij houden wakker tijd van 1,5u aan en aangezien hij niet langer dan een slaapcyclus van 45 minuten slaapt zijn dat 4-5 dutjes per dag. Hoop dat het ooit wat langere dutjes worden want je kan vrij weinig zo doen als hij slaapt, hij slaapt ook nog eens alleen in bed (als we geluk hebben) of in de draagzak.

2 maanden geleden

Vallen jullie baby’s zelf in slaap of helpen jullie ze in slaap? Hoe doen jullie dit? Wij moeten erg veel capriolen uithalen om onze dochter in slaap te krijgen en vraag me af of dit makkelijker kan/of ik iets over het hoofd zie. Ik let op slaapsignalen maar zelfs dan is t nog een hele klus om haar “over het randje” te krijgen

2 maanden geleden

Reactie op moppie040

Vallen jullie baby’s zelf in slaap of helpen jullie ze in slaap? Hoe doen j ...
Ik denk dat wij geluk hebben met een baby die makkelijk zelf in slaap valt en slaapjes koppelt. Bij ons is het na 1,5/2 uur gewoon in bed leggen en mevrouw valt binnen 10 minuten zonder te huilen in slaap. Deze week wel 2 slaapjes buiten de deur gedaan en die gingen wel wat moeilijker. 1x staand in slaap wiegen en wegleggen, maar toen werd ze eerst weer wakker. En net (in een overvol restaurant met veel kinderen) al wiegend met de kinderwagen in 5 minuten in slaap gekregen. Denk dat je niets over het hoofd ziet, maar je dochter gewoon iets meer moeite heeft met in slaap komen, helaas.

2 maanden geleden

Ons zoontje valt zelf in slaap! Wel met white noise, speen in, knuffel in z'n handen en doekje op z'n ogen. Ohja, en op zijn zij! Haha, heel voorschrift, maar sinds we dit doen valt hij heel makkelijk zelf in slaap! En na 3 weken met alleen maar slaapjes van 40 min, kan hij nu weer beter koppelen of heeft even z'n speentje weer nodig. Zo slaapt hij meestal 2 dutjes va 1,5h en later op de dag 2 dutjes van 40 minuten. 4 dutjes totaal. Nacht is van 19.30-7.30 (met minimaal 3 voedingen).

2 maanden geleden

Reactie op Ronilla

Ons zoontje valt zelf in slaap! Wel met white noise, speen in, knuffel in z ...
Hij is trouwens 13 weken en kan max 1,5 wakker zijn. Meestal ligt hij al sneller weer omdat hij gaat gapen of jengelen en anders max 1,5h wakker.