Hoi mama’s
Mijn dochtertje van nú precies 5 maanden. Doet al vanaf de geboorte overdag hazenslaapjes. Dit resulteert zich in 3 a 4 dutjes per dag, omdat de dag voor haar anders te lang duurt. In de box of in de kinderwagen in slaap vallen lukt haar niet (te snel afgeleid en overprikkeld)
Ze sliep door ‘s’nachts maar sinds zo’n week of 5 geleden moet ik een paar per nacht eruit voor de speen. (Slaapregressie denk ik?)
Vorige week waren de hazenslaapjes overdag erger dan voorheen, maar ineens sinds een paar dagen kan ze overdag de slaapcyclus koppelen. Maar zijn de nachten eigenlijk bijna niet te doen.. ze is om het uur wakker en erg gefrustreerd en vaak moeten we al rond 5:45 de dag starten 😵💫
Zou ze haar ritme aan het omgooien zijn ? Of is dit het laatste zware loodje slaapregressie?
Ook twijfel ik nu dus om het dutje van 16:00/16:30 te skippen omdat het ochtend en middag dutje nu wel vaak lang genoeg zijn.
Alleen zou ze dan dus van een uur of 15:00 tot 18:30 wakker moeten blijven wat ik erg lang vindt..
eerder dan 18:30 de nacht in gaan wil niet, zeker niet met het idee dat straks ook nog de klok wordt verzet.
Iemand tips hoe dit ritme aan te passen of te verdelen ?