46 Reacties
4 maanden geleden
Mijn zoontje ( morgen 9 weken) drinkt 6 a 7x 120 laat altijd 20 cc staan.
4 maanden geleden
Welke speen gebruiken jullie voor een grote fles van 150 of 180? Wij gebruiken dr. Brown flessen en speen fase 1 maar sinds een paar dagen bied ik de ochtendfles en avondfles(ze slaapt snachts al door en overdag krijgt ze 120 + 4 ) 150 +5 aan maar duurt super lang voor ze het op heeft en meestal valt ze dan in slaap en verslikt ze zich. Mijn dochter is 7 weken. Gebruikt er al iemand speen fase 2 (3+ maanden) of is dat echt nog te vroeg?
4 maanden geleden
Onze zoon is 9 weken en weegt 5,7 kg en is 59 cm krijgt nu een week 4 flessen van 150+5 en de laatste fles 180+6 (deze gaat niet altijd leeg)
Wij hebben een schema van 7-11-15-19-23 uur en hier gaat hij heel goed op. Hij slaapt nu door en mocht hij niet om 7 uur komen maken wij hem uiterlijk om 8 uur wakker anders komen we niet goed uit in de avond.
4 maanden geleden
Reactie op Cynthv
Welke speen gebruiken jullie voor een grote fles van 150 of 180? Wij gebrui ...
Richtlijn voor flesduur is 20 a 25 min. Mijn zoontje van 8w gebruikt nog de dr brown prematuur speen. Dan duurt het precies zolang. Als jouw dochtertje met een 2 speen ongeveer 20m over een fles doet is het helemaal prima 🙂
4 maanden geleden
Reactie op Mutske
Mag ik vragen wat dan jullie slaap tijden zijn in bed? Als je deze al hebt ...
Overdag slaapt hij in de box of wandelwagen en met tijden ben ik niet echt mee bezig. Soms moet ik hem even in slaap wiegen maar meestal valt hij zelf in slaap. De avond tussen 20 en 21.30 is zijn huiluurtje en daarna valt hij op ons in slaap en leggen wij hem in een babynestje bij ons op de bank. Om 23 uur gaan we naar bed en maak ik hem ook even goed wakker geef hem de fles en meestal slaapt hij dan al weer. Ik houd hem nog wel even rechtop ondanks dat hij al slaapt. Leg hem in bed en hij slaapt door. Heel soms is hij even wakker en dan geef ik zijn speen en slaapt hij zo weer verder. Hij ligt naast mij in zijn bedje dus hoor ook heel snel als hij wakker word.
4 maanden geleden
Onze zoon is 6wk en krijgt 1x 150ml , zodat we langzaamaan ophogen 4x 120 en in de nacht tussen 02:30-03:00 een klein flesje van 60
4 maanden geleden
Reactie op Feb’23
Onze zoon is 9 weken en weegt 5,7 kg en is 59 cm krijgt nu een week 4 fless ...
Hoe ziet je schema dan uit als je hem om 8 uur wakker maakt? Want dan zit er geen 4 uur tussen met die andere flesjes toch? Wij volgen namelijk precies hetzelfde schema, meestal moet ik hem dan om 7 uur wakker maken ‘s ochtends omdat hij dan nog slaapt 🙈
4 maanden geleden
Reactie op Keeley
8 weken 5,5 kg - 6 x 160 afgegoten. Laat afentoe wat staan.
Ja die van ons drinkt dit ook 😄 ook 8 weken, 5,9 kg.
4 maanden geleden
Ons zoontje wil s nachts ook nog elke 2,5 a 3 uur drinken. Help! Ik hoor dat echt een knorrende maag bij hem dus echt honger. Hij krijgt nu 7 a 8 keer 120ml water en 4 schepjes. Hebben anderen gemerkt dat met ophogen naar 150 met t schepjes ervoor zorgt dat hun kindjes minder vaak willen drinken?
4 maanden geleden
Reactie op MadiR
Ons zoontje wil s nachts ook nog elke 2,5 a 3 uur drinken. Help! Ik hoor da ...
Jep!