4 Reacties

5 dagen geleden

Wij geven nu een heel stuk fruit en een bakje groente. Vanaf 6 maand gaan we uitbreiden met brood, eerst de korst en later de rest. Als dat goed gaat, gaan we ook rijst en pasta geven. We wachten tot 7/8 mnd met vis, vlees en kruiden. Hoeveel je geeft hangt denk ik ook af van je kindje, als je maar onthoudt dat melkvoeding het eerste jaar wel de hoofdvoeding moet zijn :)

5 dagen geleden

Ik zat met dezelfde vraag over hoeveelheden. Ik heb met t cb gechat en dit was hun antwoord

5 dagen geleden

De hoeveelheden die het CB aanraadt vind ik echt bizar veel. Voorheen was het advies pas bij 6 mnd starten met vaste voeding en dan langzaam opbouwen. Nu al vanaf 4 mnd oefenhapjes. Ik heb gewacht tot mijn zoon echt interesse kreeg, dat is pas sinds een paar dagen (morgen is hij 5 mnd). Ik zou gewoon je kindje volgen. Langzaam opbouwen is belangrijk voor de darmen van je baby. Ineens zoveel groente of fruit bevat veel te veel vezels en kunnen ze echt last van krijgen. En tot 1 jaar is bv of kv sowieso het belangrijks en al het andere extra.

5 dagen geleden

Mijn zoontje is vab 22 mei en eet nu al potjes van 6 maanden op 😅. Gewoon lekker kijken hoeveel je kindje wilt