Hoi allen,
Onze dochter is vandaag 8 weken. Ze doet het heel goed, slaapt veel en de nachten zelfs al door. Ze groeit goed en ook het consultatiebureau is tevreden. Het enige wat nogsteeds niet heel soepel loopt zijn de voedingen en de momentjes daarna (verborgen reflux waar ze zichtbaar last van heeft, al van alles geprobeerd). Tot circa 7 weken vond ik dat zij tijdens de wakker momenten erg veel aan het huilen was, zolang je haar bezig houdt is het vaak oké op wat gemopper na, maar zodra je haar even op haarzelf legt is het vaak huilen na 5 minuutjes. Ook met aankleden huilt ze vaak.
Nu lees ik op internet dat kindjes (zeker tussen de 6 en 8 weken) op hun piek zitten qua huilen en zij komt nog niet aan de 2,5 uur per dag denk ik, maar toch wordt ik er onzeker van. Neemt het huilen echt af? Huilen alle baby’s zoveel? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en zeker als je al meerdere kinderen hebt; vanaf wanneer neemt het huilen af en heb je wat meer interactie? Hier snak ik eerlijk gezegd zo naar, lijkt me zo leuk!