16 Reacties

4 maanden geleden

7 weken en 5 dagen en als ze geloofde melk krijgt dan is het 50 tot 80 ml (1x per dag oefenen we met flesje) verder drinkt ze uit de borst.

4 maanden geleden

Ons zoontje ligt qua gewicht iets onder de gemiddeldes. Nu 9 weken oud en drinkt 120 a 130 ML. Ongeveer 6 a 7 voedingen per dag

4 maanden geleden

Onze dochter drinkt ongeveer 120 ml borstvoeding uit een fles

4 maanden geleden

Zoontje van 9 weken, krijgt sinds vorige week 150ml, maar nu heeeel af en toe 160ml

4 maanden geleden

Reactie op LindyDr

Zoontje van 9 weken, krijgt sinds vorige week 150ml, maar nu heeeel af en t ...
Hoeveel voedingsmomenten per dag? En hoeveel weegt je zoontje nu?

4 maanden geleden

Dochter is 8 weken (rond de 4,8kg) en drinkt 150ml gekolfd melk. Soms iets meer

4 maanden geleden

Zoontje, bijna 6 weken, 4,5 kg. Sinds deze week oefenen met flesje, dus 1 voeding per dag met afgekolfde melk. Tot nu toe tussen de 80-100 ml per keer.

4 maanden geleden

Ik ben even in de war. Onze zoon is 9 weken oud en krijgt 2 à 3 keer per dag een flesje. Ik dacht dat je vanaf 2 maanden oud 130 cc per kg lichaamsgewicht aan moest houden. Dan kom ik op 130 x 7, delen door 7 voedingen per dag is 130 cc. Ik heb een zware baby maar zie mensen 150 cc geven. Geef ik dan te weinig? De rest krijgt hij op verzoek en drinkt verder gewoon om de 3 uur ongeveer en 's nachts laat hij 1 ronde er wat meer tijd tussen.

4 maanden geleden

Reactie op Laura1908

Ik ben even in de war. Onze zoon is 9 weken oud en krijgt 2 à 3 keer per da ...
Dit is meer een richtlijn maar sommige babies hebben meer of minder nodig. Mijn dochter heeft aanzienlijk meer nodig en spuugt t niet uit (alleen soms een beetje met een boertje). Ze vraagt echt om meer dus geef ik haar waar ze om vraagt. Gewoon kijken wat hij nodig heeft en of hij aangeeft meer nodig te hebben.

4 maanden geleden

Ons zoontje is nu 7 weken en we geven nu sinds 3 weken 1 flesje per dag en dat is meestal in de avond. Heb gemerkt dat het elke x anders is, de ene x is het 150 ml en de andere x is het 90 ml en dan de andere x weer 210 ml.. net zoals ons heeft hij denk ik de ene x meer honger als de andere x en is het lastig om te zien als je full time borst voeding geeft verder. De dokter zei toen ik aangaf dat die in 1 week 500 gr was aangekomen dat dat alleen maar goed was en dat dat vaker voor komt met borst voeding. Ze kruipen het er wel weer af. Nu is die deze week weer minder aangekomen en zit die nog steeds rond het gemiddelde van wat die zou “moeten zijn” maar elk kind is anders denk ik dan maar

4 maanden geleden

Mijn jongen van bijna 9 weken had vandaag 140ml gekolfde melk (oefenflesje) en dat was zn record. Voorheen vaak 70 tot 90ml

4 maanden geleden

8 weken hier en ook 150ml per fles en dat 6x per 24 uur

4 maanden geleden

Onze dochter van 8 weken drinkt ongeveer 90ML per keer, 8 voedingen per dag. Ik begreep ongeveer 150 x lichaamsgewicht (kg) : aantal voedingen.

4 maanden geleden

Mijn zoontje van 10 weken, 5,2kg krijgt 110ml en dat 7x per 24u.