28 Reacties

één maand geleden

Ik kolf fulltime sinds de geboorte van onze zoon 26 mei. Hij drinkt heeel wisselend. In de ochtend eigenlijk altijd 200 cc. De voedingen daarna bied ik hem 150 aan en mocht hij meer willen steeds nog eens 30 (wil natuurlijk niks verspillen). Ene keer drinkt hij 150 en andere keer 180... hij was een grote baby (4506 gram) en groeit mega goed. Krijgt 5 flesjes per dag (in de nacht al heel lang niet meer) en een oefenhapje per dag. Hopelijk heb je hier wat aan 😄

één maand geleden

Ik biedt 100 aan, volgens de berekeningen van LLL zou ze nog ietsje meer mogen, maar de 100 komt vaak al niet eens helemaal op

één maand geleden

Hier nu 4 maanden. Krijgt 4x 180ml plus een oefen hapje fruit en oefen hapje groente. Nu sinds een paar dagen is de 1e ochtendfles gemengd met een beetje pap

één maand geleden

4.5 maanden en drinkt de ene keer 150 ml en de andere 180ml. Krijgt nog uitsluitend melk. Wel afwisselend bv en kv.

één maand geleden

Bij mij krijgt hij als hij naar de opvang gaat ongeveer 120ml elke 3 uur. Hij is nu ruim 20 weken.

één maand geleden

Ze zou van mij (en LLL) 90-100 mogen drinken. Maar ze drinkt maar 60-70. Zou dus juist wel wat meer mogen. Ze is 4,5 maand. Geven ze op de opvang de fles therapeutisch? En daarna speentje en nog wat knuffelen voor zuigbehoefte en geborgenheid die past bij bv?

één maand geleden

Reactie op Lace

Ze zou van mij (en LLL) 90-100 mogen drinken. Maar ze drinkt maar 60-70. Zo ...
Het therapeutische en het knuffelen kan ik nog eens benoemen, bedankt voor de tip. Een speentje pakt hij helaas niet.

één maand geleden

5 maanden, hij krijgt op een werkdag 3x 120cc.

één maand geleden

Ik bied 100ml (volgend berekening lll zou ze 90ml drinken) aan, de ene keer drinkt ze 50, dan 80, en dan wilt ze na een fles nog 20 ml 🤪 gewoon aanbieden op verzoek! Op de opvangdagen geven wij 400ml mee. In principe dus voor 3voedingen 100ml, maar omdat ze de melk die al aangeboden is niet nogmaals (mogen) aanbieden, geven we een extra flesje just in case mee.

één maand geleden

Hier krijgt ze ongeveer 160ml per fles als ik aan het werk ben

één maand geleden

Zoon is 19 weken en krijgt ongeveer 120 cc in een flesje. Dit gaat altijd op en soms is die daarna nog wat jammerig, aangegeven dat die dan nog zuigbehoefte heeft (dit is namelijk minder bevredigend aan de fles) even speentje erin en dan is het goed.

één maand geleden

5 maanden en in de fles bij de opvang gaat ong 180ml elke 4 uur..

één maand geleden

Oh als ik deze reacties hier lees geef ik onze dochter veel te veel ? Wij geven op opvang/oppasdagen 180cc mee en dit gaat (bijna) altijd op. Ze drinkt overdag 4x en in de nacht meestal 1x en soms 2x.

één maand geleden

Reactie op Babymees

Oh als ik deze reacties hier lees geef ik onze dochter veel te veel ? Wij ...
Ze is trouwens 4 maanden en iets meer dan 6 kilo gok ik

één maand geleden

Reactie op Babymees

Ze is trouwens 4 maanden en iets meer dan 6 kilo gok ik
Als je uitsluitend borstvoeding geeft kan je dacht ik niet teveel geven. Als ze uit de borst drinkt weet je ook niet hoeveel ze krijgt :)

één maand geleden

Mijn zoontje drinkt tussen de 50 en 90 ml per keer in de fles. Hij is nu 22 weken. Meer drinkt hij niet, en als ik kolf dan is m'n opbrengst ook vaak rond de 100 ml. Goed op elkaar afgestemd dus.

één maand geleden

Reactie op Babymees

Oh als ik deze reacties hier lees geef ik onze dochter veel te veel ? Wij ...
Ik denk dat het verschil ook zit in de frequentie. Mijn zoontje drinkt op opvang dagen 3-4 keer een flesje (ligt eraan hoelaat hij in de ochtend nog dronk bij mij) en krijgt dan nog een ochtendvoeding, na opvang voeding en avondvoeding, clustert ineens weer en drinkt nog 3x in de nacht bij mij. Onder aan de streep kom je dan wellicht op hetzelfde aantal ml's uit, alleen is de frequentie anders.

één maand geleden

Reactie op BrittWigink

Als je uitsluitend borstvoeding geeft kan je dacht ik niet teveel geven. Al ...
Volgens mij is dit weer anders uit de fles? Omdat ze makkelijker drinken en daardoor sneller meer? Maar kan het ook verkeerd hebben haha

één maand geleden

Reactie op Taurus1994

Volgens mij is dit weer anders uit de fles? Omdat ze makkelijker drinken en ...
Hebben tijdje in ziekenhuis gelegen en daar zeiden ze dat, ik geef dus vanaf begin fles met eigen melk :)

één maand geleden

Wij geven 4x per dag 200cc borstvoeding in fles en 1 oefen groentehapje. Onze dochter is 17 weken.