6 Reacties

4 maanden geleden

Oh we zijn hier echt totaaaaal nog niet mee bezig. Tummy time wordt ie alleen maar boos van, en de rest is vooral eten, slapen en knuffelen. Hij heeft ook nog weinig intresse in wat doorgaans als "spelen" wordt gezien. Maar als ik je een ding mag meegeven. Ik werk in de kinderopvang, en als er iets is wat waar is is het wel dit: ALLES wat je met de baby doet is een activiteit. En van alles kan je een leermoment maken. Luierverschoning? Kietel hem even over zijn buikje, lach naar hem, praat tegen hem, en tadaa, je hebt een speelmoment gehad. Voedingsmoment? Kijk elkaar aan, kriebel zijn/haar handpalm en kijk of hij/zij je vinger wil pakken, en hoppa, je hebt iets gedaan om de motorische ontwikkeling te stimuleren. Ligt je baby bij je op de borst? Leun wat naar achter en hij/zij heeft tummy time bij jou op de borst. En zo kan ik nog heel lang doorgaan. 😆 van elk moment kan je een leermoment, speelmoment of hechtingsmoment maken! En in de meeste gevallen doen we dat al zonder er bewust bij stil te staan. 😉

4 maanden geleden

Ik las ook berichten over speelgoed en boekjes lezen. Nu van mij eet, slaapt en huilt als er krampjes zijn. Na zijn voeding zit ie een half uurtje rechtop. En dan is hij even wakker. Maar dat is het. Helemaal normaal. Spelen kan op deze leeftijd nog helemaal niet.

4 maanden geleden

Heel herkenbaar. Ik zag ook overal de loveevery reclame en dacht al helemaal dat ik weer dat ik achterliep met dingen, gelukkig is dat gevoel weg ondertussen. She's alive, happy and growing en dat is belangrijk. Onze is nu 7 weken en ik heb een zwart/wit boekje die ik weleens erbij pakt (niet eens elke dag) als ik uitgepraat ben en zij mij aankijkt van 'nou, mam waar blijft het entertainment programma'. Voor de rest een box mobiel opgehangen sinds een week en die vindt ze fascinerend en kan ze lekker met zichzelf bubbelen en de zwart/wit knuffels volgen.

4 maanden geleden

Echt actief spelen doen we hier ook nog niet, maar mijn zoontje is nu 10 weken en hij vindt het sinds +/- 4 weken bijvoorbeeld wel leuk om als hij rechtop zit na het voeden een beetje te spelen. Ik leg hem dan vaak op mijn benen terwijl ik op bed zit en beweeg een beetje op en neer met een rammelaar. Hij volgt die dan met z’n oogjes en sinds kort probeert hij er een beetje naar te grijpen. Ik vind het wel leuk, want op deze momenten laat hij ook vaak wat lachjes zien 😊 In de box probeer ik wel wat tummy time te doen, maar alleen als hij er zin in heeft. En vaak rol ik hem dan een beetje van buik naar rug en op z’n zij, zodat hij al een beetje aan die beweging went. Bij mijn eerste heb ik dat nooit gedaan en die schrok zich rot toen hij kon draaien 😂 Volgens mij dacht hij dan steeds dat hij viel. Dat ging natuurlijk vanzelf wel weer voorbij, maar dat is wel de reden dat ik nu iets meer oefen. We hebben ook een muziekmobiel en daar kijkt hij nu graag naar. Ook pas sinds kort. En verder loop ik een beetje met hem rond in en om het huis en doen we soms wat dansjes of kijken we bijvoorbeeld naar de blaadjes van een boom. Het is maar net wat z’n interesse wekt, daar sluit ik dan een beetje op aan.

4 maanden geleden

Fijn dat het wel herkenbaar is. Spelen is ook niet het goede woord hoor, maar ik bedoel meer "goed gehumeurd wakker" zijn momenten. Die heeft mijn zoontje echt zelden, maar ook dat is geen uitzondering begrijp ik. Met de luier wissel is hij meestal wel goed gehumd, tot de luier aangaat. Heb nog maar paar heeel voorzichtige glimlachjes gekregen. Als hij op mn buik/ borst licht gaat hij protesteren ,vind hij niet fijn liggen, dus dandoet hij indd zelfal tummy time.Box mobiel vind hij wel leuk, al paar weken dat hij volgd, maarja als hij huilt geen oog voor. Vind het vooral heel zielig al dat ongemak/ huilen,maar mis ook contact momenten. Ahja moet wrss gewoon geduld hebbentot dat het wat langer en vaker komt

4 maanden geleden

Ons dochtertje van 8 weken is ook vooral bezig met last hebben van dingen. Last van een eeuwige lege maag, last van de luier, last van niet kunnen slapen, last van honger alweer, last van reflux, last van iets anders. Wij komen er aan deze baby ook niet echt aan toe om te spelen, dat komt wel als ze iets lekkerder in hun lijf zitten