17 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Milanani
Mijn dochtertje van 12 weken weegt ook 5 kg en krijgt 5 x 120 borstvoeding ...
Merken jullie dat jullie kindje met kunstvoeding meer verzadigd of langer verzadigd lijkt te zijn? Vraagt jullie kindje soms om nog meer voeding? Ons zoontje drinkt echt altijd alle flessen leeg en lijkt dan nog niet genoeg te hebben..
3 maanden geleden
Onze zoon van 9 weken weegt 5,5 kg en krijgt 3x 130 gekolfde borstvoeding en 3 live voedingen aan de borst.
3 maanden geleden
Reactie op lcupedo
Merken jullie dat jullie kindje met kunstvoeding meer verzadigd of langer v ...
Ik heb het idee dat ze van kunstvoeding iets langer verzadigd is ja, mijn man geeft ‘s nachts een flesje kunst en dan red ze 6 a 7 u door slapen. Maar mag je met borstvoeding ook niet gewoon wat meer geven ? Als hij niet verzadigd is zou ik dat zeker doen, doe ik zelf ook weleens hoor..
3 maanden geleden
Mijn zoontje is 9 weken en weegt 5,7 kilo en ik geef fulltime borstvoeding en proberen nu 2 afgekolfde flesjes te geven. Vind het ook lastig met hoeveel je moet maken met een flesje. De ene x drinkt die 80 ml soms 150 en zelfs 1 x meer dan 200ml gedronken. Denk bij mezelf ook als die het nodig heeft heeft die het nodig en met moedermelk kan je hem niet overvoeden. Als ze een x iets teveel gedronken hebben spugen ze dat ook gewoon uit zei de dokter tegen me. En de ene x drinkt die veel meer aan me borst als de andere x dus is dat ook lastig om te zien wat die nou over heel de dag binnen krijgt..
3 maanden geleden
Toevallig vandaag hier een gesprek over gehad met lactatiekundige. Mijn dochter is 9 weken en 3900gram. Volgens de berekeningen zou ze dan uitkomen op 90ml. Ze drinkt eigenlijk altijd meer en gisteren zelfs 130. Met meestal 6, soms 7 voedingen per dag. Ze zei dat je je kindje gerust kunt volgen en je niet kan overvoeden met borstvoeding. Wel is het belangrijk dat ze lang genoeg over een flesje doen. Voorkeur rond de 15/20 min of langer Gaf ook aan dat ze eigenlijk weinig kindjes zag die zich aan het minimum hielden en daar voldoende aan hadden. (Die 90ml zouden ze dan minimaal nodig hebben om te kunnen groeien)
3 maanden geleden
Gewoon je gevoel volgen. Als hij nog hongerig lijkt, kun je proberen meer te geven. Je kan het een beetje proberen en kijken wat t doet! Zo hebben wij dat ook gedaan. Na een maand dronk ons zoontje al 120mlx6 en bij 8 weken 150mlx6 en dat kon hij blijkbaar dus allemaal makkelijk aan. Soms lijkt hij zelfs nog hongerig maar ivm kleine maaginhoud durf ik nog niet per se meer te geven😅🙈
3 maanden geleden
Reactie op lcupedo
Dankjewel! Maar ben ik nou zo koppig dat ik niet snap waarom je bij 3 maan ...
Over het algemeen gaat het aantal voedingen naar verloop van tijd omlaag en geef je dus per voeding meer melk. Daarnaast gaf zij aan dat je kindje in de eerste maanden meer voeding nodig heeft om te groeien en dat straks wat trager gaat.
Wij houden dit in de basis aan, maar als hij meer honger heeft, krijgt hij gewoon nog wat extra’s 🤗