17 Reacties
4 maanden geleden
Mijn baby is 9 weken en "nog maar " 4500 gram. Ze krijgt 5 flessen per dag, 4x 150+5 en de laatste voeding voor de nacht ook 180+6 (drinkt ze soms op, soms ook niet). Met 5500 gram lijkt mij 1 fles van 180 heel normaal
4 maanden geleden
Reactie op Babyboy15
Ik denk idd dat 180 wel normaal is voor dat gewicht idd! Halen jullie er oo ...
Eerst deed ik dat wel maar later kreeg hij gewoon de volle 150 van ons. Nu met 180 giet ik wel weer wat terug en kijk eerst even aan hoe het gaat :)
4 maanden geleden
Reactie op 2022J
Hebben jullie een schema? Dus geven jullie om de 3 uur of 4 uur? Ik geef nu ...
Wij houden ons aan om de 4 uur maar hij meld zich nu vaker na 3 uur. Hij heeft van af het begin al wel goede eetlust en geeft goed aan wanneer hij er niet meer genoeg aan heeft.
Maar bij deze ophoging zitten we in de twijfel wat wijsheid is!
Oh wat fijn bv 🥰 hier heb ik geen verstand van hihi. Maar misschien drinkt ze ook niet in 1x 120 ml uit je borst? Dus dat ze daarom dak niet die 120 opdrinkt uit het flesje?
4 maanden geleden
Mijn zoontje ook morgen 7 weken en krijgt nu 150 maar lijkt niet genoeg te hebben dus vandaag ga ik verhogen naar 160 gwn beetje uitproberen wat ze willen en of ze dan te vreden zijn als ze honger hebben hebben ze honger
4 maanden geleden
Ons zoontje is 5,5 week en krijgt nog steeds 6 a 7 flesjes van 120 en weegt 4300gram maar is tevreden hierop, geef ik dan zo weinig 🙈.. we willen wel langzaam een flesje van 150 gaan aanbieden omdat hij af en toe zich wat eerder meld maar over het algemeen is die nog heel tevreden op die 120
4 maanden geleden
Wij zijn nu voor de nacht 180+6 gaan proberen en dan de rest van de dag 150+5 (soms 160). Alleen meneer komt nog steeds ook in de nacht na 4 uur voor een voeding dus ik vind het lastig. De bedoeling was dat hij dan een beetje doorslaapt en een flesje minder doet anders krijgt hij teveel 🥹 hij is zo’n vreetbeertje haha
4 maanden geleden
Reactie op CynthiaKeers
Ons zoontje is 5,5 week en krijgt nog steeds 6 a 7 flesjes van 120 en weegt ...
Nee hoor, mijn zoon is 6,5 week en kreeg tot drie dagen geleden nog steeds niet alle flessen van 90 op. Nu opeens kwam hij eerder en drinkt hij 5 van 7 flessen 120. Ik weet niet precies wat hij weegt maar de laatste keer was dit 4,1kg.
Ik denk altijd maar dat ieder kind anders is en andere hoeveelheden nodig heeft. Vergelijk het vooral niet met elkaar.
4 maanden geleden
Reactie op Iris-bloemetje
Nee hoor, mijn zoon is 6,5 week en kreeg tot drie dagen geleden nog steeds ...
ja precies ik doe ook echt naar hem kijken en aanvoelen wat voor hem oké is en wanneer wel of niet tevreden maar als ik sommige dingen lees word ik weer onzeker haha . blij dat ik niet de enige ben waarbij nog iemand op 120 zit
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Jaa ik heb ook zoiets zolang die het nog prima vind lekker langzaam
opbouwen☺️
4 maanden geleden
Reactie op CynthiaKeers
Ons zoontje is 5,5 week en krijgt nog steeds 6 a 7 flesjes van 120 en weegt ...
Mijn zoontje van 8w drinkt nu 4x135 en 1x bv. Hij wil niet meer, groeit als kool en is tevreden. Ga wel ophogen proberen naar 165ml per fles want vind het ook wel weinig worden. Toch qua gewicht op p85.
4 maanden geleden
Reactie op Marenne
Mijn zoontje van 8w drinkt nu 4x135 en 1x bv. Hij wil niet meer, groeit als ...
Ja ik ga ook langzaam beginnen met 2x aanbieden van 150 en wat dan op is dat is op. ☺️