10 Reacties
één maand geleden
Ik kolf gemiddeld 1 borst per keer. Varieert wel wat ik er per keer uit krijg, als ze de rechter borst savonds gehad heeft en smorgens de linker krijgt en ik dan de rechter op werk moet kolven lukt het makkelijk dat ik er 180/200 ml uit krijg. Maar normaal varieert het een beetje tussen de 140 en de 170 ml ongeveer
één maand geleden
Ik kolf meestal 60-110ml per keer, en op de opvang krijgt hij flesjes van 130ml. Hij gaat 2 dagen in de week heen en dan kolf ik om de 2-3 uur. Op de dagen dat hij op de opvang is kolf ik minder dan hij drinkt, dus kolf ik op de andere dagen ook 1 of 2 keer, ongeveer een uur na de ochtend voeding en/of nadat hij op bed ligt. Zo heb ik over de week heen meer gekolfd dan hij heeft gedronken, ookal is het minder op de opvang dagen
één maand geleden
Ik kolf op mijn werk 3x beide borsten. De eerste kolfsessie haal ik 200ml en daarna minder. Gemiddeld 400ml op een dag.
Mijn zoontje is bijna 20 weken en weegt 6.5kg, drinkt 140ml per keer. De ene dag heb ik genoeg, de andere dag moet ik mn voorraad aanbreken. Gelukkig vroeg begonnen met voorraad opbouwen waardoor die nu 4 liter bedraagd.
Kun je eventueel op vrije dagen nog een beetje kolven na de eerste voeding? Of een dag powerkolven?
één maand geleden
Ik kolf in totaal 120-145 per keer met 2 borsten voor een voeding (voedingen per dag). Zoontje krijgt dat de volgende dag. Hij is 18 weken en 7 kilo.
één maand geleden
Voel je je toeschietreflex ook?
Zelf kolf ik zonder toeschietreflex namelijk zo'n 50cc. Maar als ik mijn toeschietreflex heb, bijv door naar mijn dochter te kijken of een filmpje van haar te kijken heb ik snel mijn toeschietreflex. Ik voel mijn borsten dan letterlijk hard worden en heb het idee dat ik dan extra melk aanmaak.
Dit klinkt misschien wat vaag hoor. Maar dan kolf ik per sessie zo 180-200cc.
één maand geleden
Reactie op ×Jon
Ik kolf op mijn werk 3x beide borsten. De eerste kolfsessie haal ik 200ml e ...
Ja ik kolf ook op andere dagen! Maar niet elke dag. Als ik kolf krijgt zij een fles kunst zodat ik een hele voeding ( wat soms dus maar 50 ml is) kan afkolven en dan krijgt zij 150 ml zodat ik zeker weet dat er even een goede lading binnenkomt. Maar die voedingen bij elkaar krijgen is zo ontzettend arbeidsintensief:(