16 Reacties
één maand geleden
Ik denk dat als je wil dat de nachten weer beter je gaan je toch beter de avondfles weer kan gaan geven. En dan wellicht de flessen terug naar 180cc. 210cc is voor die kleintjes inderdaad veel. En 5x 210 is veel, richtlijn is max 1000ml op een dag.
Je gaat binnenkort misschien ook wel langzaam met hapjes starten.
Ik heb met de oudste ook papflessen geprobeerd, was een hongerige baby maar ook dat hielp bij mij niks 😅
En anders als je echt heel erg twijfelt kan je altijd even met het cb overleggen wat het verstandigste is. Aangezien ook ieder kindje wel weer anders is natuurlijk. ☺️
één maand geleden
Ik zit een beetje met hetzelfde! Die van mij is van mei 2024, nu 7,5kilo en krijgt 4x daags 240+8 maar komt nu ook soms weer in de nachten. Ik durf niet zo goed meer te gaan geven maar probeer ook nuchter te blijven denken dat hij het zelf het beste aan geeft wat hij nodig heeft. Ga het wel aankaarten bij CB zodra ik daar weer heen moet.
één maand geleden
Reactie op ThaLady
Ik zit een beetje met hetzelfde! Die van mij is van mei 2024, nu 7,5kilo en ...
Flessen van 240 is wel echt heel veel 😱 dat wordt hier ook zeker niet aangeraden. 210 is echt de max wat aangeraden wordt..
één maand geleden
Reactie op KimberlyM93
Ik denk dat als je wil dat de nachten weer beter je gaan je toch beter de a ...
Jaa ik denk dat we vanavond 1900 een papfles gaan proberen en anders gewoon weer om 2300 de 210. Van het CB mogen we gewoon 5x210 geven, ze zeiden dat het oké is en hij netjes op z’n lijn blijft groeien. Zolang hij de 2300 nog nodig heeft, gaan we het gewoon maar weer geven..
één maand geleden
Reactie op JJ010624
Jaa ik denk dat we vanavond 1900 een papfles gaan proberen en anders gewoon ...
Hopelijk helpt die papfles om lekker door te slapen! ☺️
één maand geleden
Ik zal eerder meer melk geven dan papfles. Pamflet is niks van bewezen om door te slapen en helemaal niet zo goed voor de darmen.
Hier ook grote jongen. 4260 bij geboorte en nu 4maanden n ook 7.7 kilo. Ze hebben gewoon meer nodig dus volg je kind hier in
één maand geleden
Zou eerder meer oefenhapjes geven of melk.. Zoveel suiker voor het slapen is zo slecht ook voor gebit en papfles mag ook niet elke nacht!
één maand geleden
Inhoud verminderen en met kleine slow flow/ prematuur flessen speen geven zodat ze 20 min drinken en dan de tijden niet aanpassen zodat hij op alle tijdstippen nog kan drinken zonder te veel melk te drinken. Misschien kan dat nog werken. Soms drinken baby’s heel snel en daar door meer dan perse nodig is.
één maand geleden
Reactie op Jansje90
Inhoud verminderen en met kleine slow flow/ prematuur flessen speen geven z ...
Dit wilde ik ook zeggen! Onze kleine man ging ook in een week tijd heel veel meer drinken en ik had de nutrilon helpdesk geappt voor info over voeding voor “hongerige baby’s”. Zij gaven ons ook de tip om naar de duur van de flessen te kijken. Hij was stiekem gewoon sneller gaan drinken! Sindsdien drinkt hij met de 0+ (speen 2) ook al is hij ruim 4 maanden ondertussen. Ik zie voedingsduur heel weinig op het forum terug komen helaas.
één maand geleden
Reactie op Liesebeest
Dit wilde ik ook zeggen! Onze kleine man ging ook in een week tijd heel vee ...
Mij is dit uitgelegd: Als de fles sneller leeg is dan 15min dan loopt de speen te snel. Door de voeding langer dan 15 min te laten duren voorkom je een onverzadigd gevoel.
Met een snelle speen kans op onnodig te veel melk en nog steeds onverzadigd gevoel.
één maand geleden
Wij gaven ook 5 flessen 210+7, en merken dat ons zoontje er nog niet aan toe is om de 22:00 uur fles te skippen. Wel hebben we die laatste fles in stapjes teruggebracht naar 150+5 en dat gaat prima. Binnenkort proberen we die laatste fles terug te brengen naar 120, we gaan zien hoe dat bevalt 🙂
één maand geleden
Reactie op Jansje90
Mij is dit uitgelegd: Als de fles sneller leeg is dan 15min dan loopt de sp ...
Jaa ik was er ook bekend mee, maar het was mij niet opgevallen dat hij er geen 20 min meer over deed. Maar toch fijn dat iemand dan nog zo’n tip geeft. Ook al is het een open deur. 🙈
één maand geleden
Wij kregen van het cb de tip om de flesjes van 210 op te hogen met 10 a 15 cc. Nu doen wij dus 7,5 schep en 225 water. Wellicht is dat nog iets om te proberen?