Hoi allen,
Ik zit momenteel een beetje met mijn handen in het haar.
Onze dochter Julia is momenteel bijna 2weken oud en heb daarbij nog een hond (labrador van 11) uit mijn vorige relatie. Nu hebben we sinds we uit elkaar zijn een co-regeling , wat altijd goed heeft gewerkt.
Sinds gisteravond is de hond weer bij ons. In eerste instantie leek t prima te gaan, totdat Julia in de box lag te slapen en er een geluidje uit kwam. Vanaf dat moment was t blaffen en zelfs grommen (wat ik haar vrijwel nooit heb zien doen!) ook sprong ze tegen de box, wat het erg akelig maakte en zelfs onveilig voelde. Ze bleef ijsberen door de woonkamer en was zichtbaar gespannen.
Vanmorgen leek ze iets rustiger maar t geblaf blijft aanhouden, met name bij onverwachte geluiden en wanneer ik Julia oppak? Wanneer er afleiding is stopt ze ook meteen en heeft er totaal geen aandacht voor (bezoek, spelen etc).
We zijn nu dus continu bezig dat de situatie veilig blijft en durven haar dus niet in de box te leggen e.d.
op t moment negeren we het geblaf en belonen wanneer ze rustig naar Julia komt en rustig snuffelt, want dat doet ze ook dan weer kwispelend..
Iemand hier toevallig ervaring mee? Ik hoop namelijk zo dat t gewoon wennen is en niet iets blijvend, want dat zou de situatie niet makkelijk maken 😔.