7 Reacties

één maand geleden

Ja dit doen baby’s om zichzelf rustig te krijgen inderdaad :) Mijn dochter doet het ook weleens en ik had vroeger een oppaskindje van 2 die het ook nog deed.

één maand geleden

Ja zo herkenbaar! Die van mij doet het ook. Inderdaad om rustig te worden en misschien om zich lekker te “nestelen”. Niks om je zorgen over te maken..

één maand geleden

Ik herken dit van mijn jongere broertje van vroeger. Die wiegde zichzelf in slaap door hard heen en weer te gaan. Mijn moeder had toen een riempje door zijn slaapzak gedaan, zou ik nu niet meer adviseren, maar was een andere tijd.. Later is dat vanzelf over gegaan en mijn broertje is er niet minder om geworden. Niks aan de hand in mijn ogen

één maand geleden

Gelukkig! Bedankt voor de reacties! Ik had al bijna een nieuw matras gekocht, dacht dat die niet lekker lag 😂

één maand geleden

Ik heb dit zelf ook gedaan tot m’n 25e ongeveer 😅. Mn jongste dochter van 5 maanden doet het nu ook. Is inderdaad om in een soort trance te komen om te kunnen slapen. De meeste kindjes groeien er overheen (maar uit eigen ervaring kan het ook langer duren 🫣)

één maand geleden

Mijn eerste dochtertje deed dit ook, ze is er gelukkig overheen gekomen binnen een paar weken. Vond dat heen en weer bewegen van haar hoofdje niet fijn om te zien. Had toen er veel over gelezen. Ik dacht dat ik ook ergens gelezen had dat ze zich op deze manier nog wat extra moe maken, zodat ze dan makkelijker in slaap vallen (ze komen dan in zo’n trance door het gebonk). Ik had toen ook ergens gelezen dat er een link was met autisme, je moet nooit te ver googelen 😅 Mij lijkt het iets onschuldigs dat ze doen om snel in slaap te vallen.

één maand geleden

Oh volgens mij had ik dit artikel gelezen toen: https://www.henw.org/artikelen/hoofdbonken-jactatio-capitis