4 Reacties

22 dagen geleden

Mijn dochter is ook snel overprikkeld als er te veel geluid en mensen om haar heen zijn. Wat een beetje helpt is om haar dicht bij mij te houden, zelf vrolijk en relax te blijven. Laatste slaapje, als ze de nacht in gaat, dan even tijd nemen om te ontprikkelen. Dat is bij ons uurtje ongeveer van te voren naar kamer toe gaan met zn 2en, even in bad/douchen en dan voeden en slapen.

22 dagen geleden

Reactie op Medska

Mijn dochter is ook snel overprikkeld als er te veel geluid en mensen om ha ...
Ja ik merk dat die nabijheid inderdaad helpt. Wat bedoel je met t laatste slaapje dat je die samen doet? Of dat je als ze wakker wordt na het laatste slaapje dat je dan boven blijft chillen?

17 dagen geleden

Reactie op svsan

Ja ik merk dat die nabijheid inderdaad helpt. Wat bedoel je met t laatste s ...
Sorry beetje late reactie. Onze dochter gaat meestal rond 19:00/19:30 naar bed om de nacht in te gaan. Als het een hele drukke dag is geweest, ga ik halfuur/uur van te voren met haar naar boven toe, dus om 18:30 uur zodat ze even kan ontprikkelen. Dan is ze alleen met mij.

17 dagen geleden

Onze dochter reageert ook altijd overprikkeld of overstuur van drukte en herrie. Wat helpt is die drukte zo kort mogelijk aangaan (bezoek laat ik bijv max een uur voor haar bedtijd komen). Dan is het leuk en gezellig en zodra ik merk dat het teveel wordt, breng ik haar naar bed. Ook helpt het om mijn (schoon) ouders (onze vaste oppas) te vertellen over de signalen die ze geeft als ze overprikkeld of moe wordt, zodat zij haar ook uit de situatie kunnen halen en met haar kunnen gaan wandelen bijvoorbeeld.. dat geeft haar veel rust. Ook heb ik hetzelfde boxkleed gekocht voor hen als waar ze thuis op ligt.. geen idee of dit helpt maar ik heb het gevoel dat herkenbaarheden haar rust geven. Ik ga ook altijd mee met haar wegbrengen en drink even wat en ga dan pas weg, in plaats van ineens. Ik hoop dat dit misschien kan helpen voor jullie.. in een sprongetje is het trouwens sowieso sneller huilen en dan kost het iedereen veel moeite om haar te troosten behalve mij.. het lijkt alsof ze perse mij wil dan