5 Reacties

2 jaar geleden

Klinkt misschien stom, maar met een wattenstaafje een heel klein beetje vaseline in je neus smeren. Dan blijven daar de pollen hangen ipv in te ademen... en de verloskundige zei mij dat ik geen antihistamines mag gebruiken dus dat zou ik even heel goed controleren voor je dat eventueel wel zou doen!

2 jaar geleden

Eerste generatie antihistamines zijn inderdaad veilig tijdens de zwangerschap, maar dat zijn nou net de pilletjes waar je moe van wordt. Tweede generatie lijkt ook veilig te zijn, maar nog net te weinig onderzoek naar gedaan helaas :( Oogdruppels en neusspray zijn wel gewoon veilig, dus die kun je gebruiken om de symptomen een beetje te verlichten. En inderdaad een beetje vaseline rond je neus voordat je gaat slapen, maar ook voordat je een stuk gaat wandelen of fietsen kan ook al een beetje helpen.

2 jaar geleden

Nam je Cetirizine of iets anders? Werkt bij mij top en mag je gewoon nemen. Ook Fluticason neusspray mag je, die moet wel via de huisarts

2 jaar geleden

Ik neem normaal altijd Cetirizine van het kruidvat-merk. Deze mag ik nu ook weer slikken van de verloskundige. Maar ik probeer het ook nog zo lang mogelijk uit te stellen馃槄

2 jaar geleden

Ik heb het hele jaar door hooikoorts. De medicijnen die ik had waren dan dus ook te zwaar en mocht ik niet gebruiken. Ik heb een alternatief van de dokter gekregen en gebruik dit al vanaf het begin van de zwangerschap. Het kan echt geen kwaad hoor! Want ik ben anti innemen. Bv paracetamol of rennie ofzo haha