16 Reacties

4 maanden geleden

Gewoon naar bed als ik denk dat die moe begint te worden

4 maanden geleden

Hier gaat ze eigenlijk altijd na de fles naar bed. Vaak slaapt ze ongeveer dan van 8 tot half 10/10, 11 tot 1/half 2, 3/half 4 tot half 6/6 en dan rond half 8s avonds weer naar bed voor de nacht

4 maanden geleden

Nee, ik volg haar signalen. Verschilt per dag

4 maanden geleden

Hier doen we ook alles nog op singaal. Moe is slapen, honger is de fles en wakker is quality time 🥰 Wil rond de 3 maand beginnen met ritme opbouwen. Het enige ritueel/ritme wat we hebben is savonds in badje en dan de pyjama aan. En rond 2300/2330 de laatste fles en dan naar bedje toe (cosleeper) als wij ook naar bed gaan. De ene keer komt ze dan alweer om 3;00 voor de fles, en andere nachten rond 04:30.

4 maanden geleden

Wij volgen haar, meestal komt ze zelf om de 3 uur voor haar volgende voeding. Dit kan soms 2,5 of 4 uur zijn overdag. Hierdoor verschuiven de tijden van voedingen ook regelmatig. Soms slaapt ze tussen de voedingen niet 🤷🏻‍♀️ Ik probeer wel wat ritueeltjes zoals avondvoeding boven, in slaapzak, in het donker en eigen bed. In de ochtend met een washandje gezicht wassen, gordijnen open etc. Ze is nu 7 weken.

4 maanden geleden

Reactie op RB1995

Hier doen we ook alles nog op singaal. Moe is slapen, honger is de fles en ...
Maak je je kleine dan wakker om 23u voor de laatste fles?

4 maanden geleden

Wij leggen hem sinds kort ook na zijn middagflesje (13.00 uur) in zijn eigen bedje, in de nacht ook in de co sleeper waar we hem nu vaak na zijn fles van 19.30 uur proberen weg te leggen.. de ene keer gaat dit goed en valt hij zelf in slaap de andere keer duurt het lang of niet en dan nemen we hem weer mee naar beneden.. als hij nog diep slaapt maken wij hem niet meer wakker voor zijn fles van 23.00 uur.. dan komt hij vaak zelf rond 02.00 uur dan geven we hem een klein flesje van 60 ML en dan komt hij vaak tegen 06.00 uur weer..anders om 23.00 uur een grote fles 150+ 5 en slaapt hij door tot 6.00 uur ..

4 maanden geleden

Hier volgen we ook het ritme van onze dochter. Er zit nog niet echt regelmaat in en voor nu is dat ook prima. Ik weet nog dat dat bij m'n oudste dochter ook zo was. Uiteindelijk regelde zij zelf dat ze steeds meer in een ritme kwam en volgden wij haar. Het had niet zoveel zin om haar in een ritme te forceren. Ik ga daar bij m'n jongste dochter ook vanuit. Tot die tijd is het ook veel slapen bij ons en in de box ('s nachts slaapt ze in de co-sleeper).

4 maanden geleden

Ik heb het kort geprobeerd maar ik had niet het idee dat het werkte voor mijn zoontje of voor mij. Nu probeer ik wel een beetje te letten op signalen van vermoeidheid (om oververmoeidheid te voorkomen) zodat ik hem kan helpen in slaap te vallen overdag als 'm dat zelf niet lukt. Maar ik volg hem in waar dat is en wanneer. Op deze manier ontstaat er 's avonds al een beetje ritme en overdag vast ook wel een keer.

4 maanden geleden

Onze baby is nu 9 weken, twee weken geleden begonnen we met overdag hem in bed te leggen wanneer hij moeheidsignalen laat zien. Waar elke keer hetzelfde ritueel wordt gebruikt. Dat gaat erg goed, alleen duurt het soms 15 minuten voordat hij zelf in slaap valt en soms slaapt hij direct. Alleen savonds hebben we een langer ritueel, zodat hij gaat begrijpen dat er een verschil is tussen dag en nacht. Vanaf dan behandelen we al zijn voedingen als nachtvoedingen tot 7 uur sochtends. Tussen 22-23 geven we altijd nog een flesje van 160 ml gekolfd. Mits hij niet het uur ervoor heeft gedronken. Hij zat in een ritme voor zeker een week. Sinds vorige week is hij van het ritme afgestapt en is elke dag weer anders en wordt hij tussen z’n slaapcycli wakker, terwijl hij dan nog moe is. We volgen nog steeds zijn signalen en gaan er vanuit dat hij vanzelf weer een ritme vindt die voor hem werkt.

4 maanden geleden

Mijn baby is nu 10 weken. Ik heb geen vast ritme qua slapen. De ene dag slaapt ze veel, de andere dag weinig. 's Nachts slaapt ze al sinds 7 weken door

4 maanden geleden

Onze dochter is nu 8 weken en overdag houden wij geen schema aan. Wel probeer ik maximaal 2 uur wakker tijd aan te houden omdat ik merk dat ze na 2 uur wakker zijn niet te genieten is. Soms slaapt ze dan 2/3 uurtjes en soms maar 30 minuten. Ongeacht de duur van de slaap probeer ik dan weer Max die 2 uur wakker aan te houden, de plek waar ze in slaapt valt maakt mij overdag niet zoveel uit. Dit kan op ons zijn, in haar nestje, kinderwagen of op een kleedje. Bij ons gaat ze in de avond wel tussen 8 en 9 slapen in eigen bed op eigen kamer en krijgt dan rond 12 de laatste fles. Dan slaapt ze tot 7/8/9 uur de volgende ochtend in eigen bedje

4 maanden geleden

Reactie op RianneWendy

Onze baby is nu 9 weken, twee weken geleden begonnen we met overdag hem in ...
Mag ik vragen wat jullie avondritueel is? Maak je hem om 22u dan wakker voor een fles of wordt hij zelf wakker?

4 maanden geleden

Dit is m’n tweede en na bij de eerste alles proberen te regelen in schema's, heb ik nu alles losgelaten. Ik hou niet bij hoevaak hij drinkt, niet hoeveel hij drinkt, niet wanneer hij slaapt, niet wat zijn wakkertijden zijn, niks. Ik kijk gewoon naar hem. Ik probeer 'm dan elke keer in bed te leggen als hij moe oogt en meestal slaapt hij daar dan eventjes, soms ook niet. En als hij honger lijkt, krijgt hij een fles, wanneer dat dan ook is. Drinkt hij 'm op: prima. Zo niet, ook goed. Wat een rust geeft dit :)

4 maanden geleden

Hier is het ook de tweede en ze is nu 9 weken 🙂 Bij m'n oudste was ik heeel nauw met wakkertijden, slaapjes in bed en hoevaak ze dronk en wanneer. Ik hield ook alles bij. Complete controlefreak praktijken. Bij mij zorgde dat voor veel onrust. Nu bij de 2e probeer de milde variant te doen, want m'n oudste slaapt bijvoorbeeld wel heel goed nu. Altijd al gedaan. En bij haar kijk ik ook nog steeds een beetje naar de wakkertijd omdat het vaak klopt bij haar leeftijd. Bij de baby kijk ik daarom wel naar wakkertijden en bied ik rond dat moment een dutje aan. Maar waar dat is verschilt. In de box op dr buikje of de draagzak zijn het meestal. Maar soms ook de maxi cosi of kinderwagen. En soms lukt dat ook niet of is het dutje heel kort. We zijn sinds 5 dagen wel begonnen met proberen haar nacht te laten starten om 19u ipv 23u. Dat lukt nu aardig. Maar we hebben daarin ook het motto; alles wat lukt is mooi meegenomen. En als het niet lukt, geen probleem en gewoon naar beneden bij ons tot de laatste voeding 😊 Het ritme komt vanzelf! In die eerste maanden zijn het ook nog zoveel dutjes op een dag. Mijn ervaring met m'n dochter is dat bij 3 dutjes er meer ritme komt. Maar wanneer dat ook alweer is; geeeeen idee 😆

4 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Mag ik vragen wat jullie avondritueel is? Maak je hem om 22u dan wakker voo ...
Avondritueel: - gordijnen en deur dicht, avond lampje aan - luiertje verschonen - pyjama aandoen (mits nodig met warmte) - vitamines geven - boekje voorlezen/ soms volledig soms niet, ligt eraan of hij al bijna in slaap valt 😅 - inbakeren, in bed, kus op de voorhoofd, welterusten wensen en aai over de bol. Leggen hem altijd wakker/ bijna slapend in bed. Inbakeren doen we sinds vandaag, omdat hij zo wild met z’n handjes is snachts. Tussen 22-23 komt hij soms zelf. Als hij dat niet doet dan verschonen we een luier, zodat hij een beetje wakker wordt en geven dan een ‘droomvoeding’. Hij wordt dan nooit volledig wakker.