11 Reacties
22 dagen geleden
Ooit een video op Instagram gezien dat je de luier een stuk losser moet doen, ik zou zeggen: het proberen waard?
Ik geloof niet in alles naapen van Insta, maar dit kan geen kwaad natuurlijk haha
22 dagen geleden
Hier hetzelfde, vanaf maand 1 brullen in de auto. We zijn net een maand naar Griekenland geweest (met de auto 😅), echt een mega reis en ik zag er ook zo tegenop! Maar het is alles meegevallen. Ja, er zijn een paar huilbuien geweest (maar dat kan ook niet anders, die heb je thuis ook). Maar met af en toe er naast zitten, spelen, de fles geven tijdens rijden, speentje, hoofdmassage 🤣 kom je er wel. Succes en heel veel plezier!
22 dagen geleden
Herkenbaar! Mijn kleine meid gaat ook vaak na 5minuten al keihard huilen…
Wat tips die wij hebben geprobeerd (maybe werkt het bij jouw kleintje wel:)
- zilverfolie over de hendel van de maxicosi.
- zonwering bij de ramen
- vision kaarten in de auto plakken dat de kleine ze kan zien
- de muziek draaien die je veel tijdens je zwangerschap hebt geluisterd
En wat wij nu standaart doen als we met zn 2 zijn is eentje rijden en de ander achterin naast de baby zitten met een rammelaar.
22 dagen geleden
Ja lastig. Gelukkig niet vaak last van hiel maar ik heb tijdens een van onze ritten die tegen viel uiteindelijk mijn draagzak gepakt en om gedaan. Uiteraard mijn gordel onder de kleine zodat hij niet geplet wordt. En de kleine in de draagzak. Hij heeft zo 3 uur gezeten zonder een kik te geven. Niet ideaal en daar zal vast ieder zo zijn mening over hebben, maar in geval van nood kan het maar net een uitkomst zijn. Wel zorgen dat je een beetje onderuit kan zitten anders is het voor jezelf echt niet te doen. In de maxicosi proberen we inderdaad de luier minder strak te zetten. Niet al te dikke kleding. Bij voorkeur boxpakje of pyjama. Alles wat maar niet knelt. Die van mij heeft het snel warm in de maxicosi dus ik kleed hem niet te warm en pak een dekentje als hij het koud heeft. Iets te sabbelen en iets dat herrie maakt doet het ook goed. Mijn moeder kwam overigens met de tip om hem lekker moe te maken op momenten dat hij wakker is in de hoop dat hij door het hobbelen weer in slaap valt.
22 dagen geleden
Wij hebben dit ook een tijdje gehad. Zag daardoor echt op tegen de ritten, wij moeten namelijk ook regelmatig 2,5 uur rijden. Wij merken voornamelijk dat als wij gaan rijden op het moment dat hij al moe is, vooral aan het eind van de dag waarop hij normaal de nacht in zou gaan in zijn bedje, dat hij dan echt protesteert. Wij zorgen daarom nu maar dat we vanaf 18:00 niet meer met hem hoeven te rijden… sindsdien niet meer gehad!
22 dagen geleden
Hier was het ook altijd ellende en zagen ook enorm tegen de vakantie rit op. Dit ging bijzonder goed… wij hebben haar slapend in de auto gedaan & in de wakker tijd woezel en pip op de ipad. Sinds de vakantie bijzonder genoeg geen gehuil meer gehad in de auto
22 dagen geleden
Laatst gaf iemand de tip om de hoofdsteun van het stoeltje hoger te zetten. Dat heeft geholpen bij mijn baby.
Maar lang rijden blijft ze vervelend vinden. Hier helpt het juist wel om te gaan rijden als ze moe is, dan valt ze zo in slaap. Het probleem zit hem bij mij dat de afstand langer is dan haar slaapjes. Misschien kun je met een trein naar Oostenrijk? Dat doe ik nu soms voor lange afstanden binnen NL en dat gaat perfect.
22 dagen geleden
Oh zo herkenbaar bij onze oudste (nu 2). Niks maar dan ook niks was goed in de auto, en slapen… ho maar 😂. Wij hebben zo veel geprobeerd en uiteindelijk maar er aan toe gegeven dat maar zo was. Misschien misselijkheid wat het zo vervelend maakte voor hem, geen idee. Het is nu pas over…. Met 2 jaar. Wij heel veel speelgoed, een snackie en in nood een iPad voor hem om het gezellig te houden.
Misschien is zo’n misselijkheid rubbertje naar de grond nog een optie, wij hebben dat pas bedacht toen het voorbij was 😂. Onze mei 2024 baby is gelukkig een engeltje… maar phoe het is wel heel lastig hoor!
22 dagen geleden
Jaa het is echt lastig.. tot week 8 konden we overal met haar naar toe. Ze viel inslaap en lag rustig naar buiten te kijken. Maar vanaf toen is t helemaal veranderd. Ze is sws een buikslaapster dus denk dat slapen daarom niet altijd wilt lukken.
Op vakantie inderdaad maar even iemand naast haar zitten en hopelijk valt ze dan wel inslaap 🤞🏼 Besankt voor alle tips