9 Reacties
4 maanden geleden
Ons zoontje van 6 weken heeft ook last van veel scheetjes en je ziet aan zijn hoofdje dat hij echt heel hard perst hij wordt namelijk helemaal rood. Ik ga meestal met zijn beentjes fietsen want ik denk dan bij mezelf misschien dat bewegen helpt om de darmen te stimuleren. En soms doen we ook even een thermometer in zijn billetjes.
4 maanden geleden
Helaas bij ons ook, veel krampjes en scheetjes en persen zonder succes. Ik heb nu luvion gassi wat ik echt al allerlaatste optie gebruik en heel voorzichtig.. Direct daarna komt er vaak veel poep uit. Ook soms de buitenkant van de anus masseren en insmeren. Ik heb dan het gevoel dat je een soort hint geeft waar ze naartoe moeten persen 😅. Bij ons vaak succes!
4 maanden geleden
Bedankt voor de adviezen! Fietsen en laten zuigen doen wij inderdaad ook al, anus masseren gaan we eens proberen! Gassi vind ik nu nog een beetje spannend om te gebruiken, ik probeer eerst dit even denk ik 😊
4 maanden geleden
Die van ons doet dat ook en misschien is het 'dyschezia'. Niks ergs, babys moeten gewoon nog leren welke richting ze op moeten persen om te poepen. Zie bijv:
https://my.clevelandclinic.org/health/diseases/24109-dyschezia
Daar staat ook dat het harde persen en kreunen daarbij ze geen pijn doet, maar nodig is om de poep eruit te krijgen. Het gaat vanzelf over en helaas weinig aan te doen... Maar voor mij scheelt t wel om te weten dat ze niet per se pijn hebben!
4 maanden geleden
Reactie op LadyJudy
Die van ons doet dat ook en misschien is het 'dyschezia'. Niks ergs, babys ...
Als ik dat zo lees zou dat best goed kunnen ja! Zo sneu, maar inderdaad fijn om te lezen dat het dus geen pijn is maar frustratie. Bedankt voor het delen!
3 maanden geleden
Bedankt voor de tips! Heb het badje en de massage geprobeerd toen ze weer een persaanval had maar het mocht helaas nog niet baten 😢. Ik blijf het proberen!