7 Reacties
één maand geleden
Eigenlijk juist wakker in bed leggen. Ze zijn de kluts kwijt als je ze slapend overlegd in een 'koud' bedje.
Flesje geven, luier verschonen, slaapzak aan. Lekker knuffelen bij het bedje incl. Knuffeltje en misschien speen. Zodra ze rustig is lekker in bed leggen en er nog eventjes naast zitten totdat ze slaapt ?
één maand geleden
Wanneer je altijd een fles geeft voor het slapen, associeert je baby fles met slapen (op jouw schoot). Als je baby dan wakker wordt in bed is het niet meer vertrouwd. Het beste kun je inderdaad je baby wakker in bed leggen, er even naast blijven zitten, boekje lezen, zingen, handje vasthouden om zo een soort slaapritueel aan te leren. Op die manier leren ze dat het bed een vertrouwde plek in en zelfs vanzelf in slaap vallen.
Wij zijn nu zover dat we onze baby in bed kunnen leggen, weglopen en soms 1 a 2 keer terug voor de speen maar meestal is hij nog eventjes wakker en slaapt dan vanzelf in, en de nacht door. Maar dit heeft echt wel moeite (en veel tranen + paniek huilbuien) gekost, dus ook veel getroost want wij laten onze zoon niet huilen. Maar geef het dus niet op, het wordt uiteindelijk beter 😘
één maand geleden
Reactie op KarHag
Wanneer je altijd een fles geeft voor het slapen, associeert je baby fles m ...
Met welke slaapje zijn jullie hiermee begonnen? De middagslaapjes of nacht? Ik merk dat ik voor de nacht echt lastig vind en dan bang ben dat ze oververmoeid raakt en uiteindelijk het nog langer duurt om in slaap te krijgen.
één maand geleden
Reactie op Medska
Met welke slaapje zijn jullie hiermee begonnen? De middagslaapjes of nacht? ...
We zijn begonnen overdag, want daardoor sliep hij overdag steeds beter en was hij ‘s avonds niet zo oververmoeid waardoor hij daardoor ook beter sliep.
Ik snap je helemaal qua nacht, dat is tenslotte ook het moment dat je zelf rust moet krijgen.. ik zou het gewoon een kans geven en werkt het echt niet na bijv een week dan zou je weer een andere manier kunnen proberen
Een mega tip is het boek droomritme, daar staan fijne tips in en ook uitleg over baby’s slaap, waardoor je je baby meer begrijpt en zo misschien ook beter kan helpen. Ik kreeg daar zelf in ieder geval ook meer zelfvertrouwen door, een soort bevestiging dat het niet aan mij als moeder lag
één maand geleden
Reactie op KarHag
We zijn begonnen overdag, want daardoor sliep hij overdag steeds beter en w ...
Ik durf het het bijna niet te zeggen, maar ik heb haar cold turkey vanochtend in haar bed gelegd en ik ben weggelopen. Na 10 min rommelen is ze zelf in slaap gevallen… 😳
Daarvoor was ze al een paar keer wakker geworden toen ik haar na wiegen weglegde. Dus ik was er een beetje klaar mee 😅