59 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op carmenflower
Vandaag gaat het hier wat beter
Minder gekrijs beter slapen.. gelukkig
Oh gelukkig, geniet er van! Hier hebben we ook van die goede dagen ertussen, maar dat is nu ff niet🙈😂
Ik heb net de fysio gebeld, ik wacht nu op het telefoontje om een afspraak te maken. Hoe ze gisteren tekeer ging was echt zó zielig, dus ik hoop dat de fysio misschien wat verlichting kan geven🙏
5 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Vandaag niet🙈 Ze heeft vandaag 10 minuten alleen in de box gelegen en toen ...
Mag ik vragen welke draagdoek je gebruikt? 😊
5 maanden geleden
Reactie op jdyjngrdn
Hoe was jullie avond en nacht? Ik heb van 18.00 tot 1.00 af en aan met een ...
Het floaten van gisteren heeft hem echt goed gedaan. Had veel honger na het floaten dus heeft 1,5 fles gehad en heeft daarna 6 uur liggen slapen. Is vandaag overdag ook heel rustig. Veel geslapen en maar 2x gehuild.
5 maanden geleden
Wij hadden dit ook een week geleden aan de hand voor een periode van anderhalve week, was ook de topics over de huilpiek aan het afschuimen en plots, uit het niets, is het enkele dagen geleden opgehouden en slaapt ze door. Ik begrijp er helemaal niets van, maar we zullen er van genieten zo lang als het duurt.
5 maanden geleden
Hier ook even een heftige avond gehad.. ons zoontje is nu bijna 6 weken oud en was vanaf einde van de middag tot aan net een halfuur geleden zo'n 3 uur lang erg overstuur aan het huilen. Was niet in slaap te krijgen en niks leek te helpen. Veel knuffelen, extra voeden, speentje aanbieden, inbakeren, in de wagenbak leggen met White noise, heen en weer wiegen etc. Nu eindelijk is hij in slaap gevallen maar erg sneu om je kleintje zo overstuur te zien en niet snappen wat er precies aan de hand is😔
4 maanden geleden
Hoe gaat het bij iedereen? Neemt de piek af? Hier hangen we er tegenaan, dus ben benieuwd hoe jullie de piek zijn doorstaan!
4 maanden geleden
'S morgens is het eten en weer slapen maar vanaf de middag is het aan. Eten en huilen lijkt het en dan in slaap vallen met de grootste moeite of in m'n armen na veel wiegen of in de wandelwagen. De auto helpt ook goed en moesten we gelukkig vandaag gebruiken 😅. Ik kan het huilen wel aan tot nu toe maar als ze dan zo een paars aangelopen ademloze huil doet dan breekt m'n hart voor haar. Mijn partner heeft er meer moeite mee, zo een meisjes huil op gevoelig gehoor is niet niets
4 maanden geleden
Reactie op frummeltje1
Hoe gaat het bij iedereen? Neemt de piek af? Hier hangen we er tegenaan, du ...
Hier begon de ellende precies 1 week geleden, toen was ze 5 weken jong. Gisteren de allerergste dag en nacht EVER gehad. Nonstop krijsen, veel reflux en krampjes. Ongekend. Vanaf vanmiddag krijste ze ineens niet meer na de fles en ik kon haar zo wegleggen. Ze heeft van 18:00 tot 01:30 geslapen en de nachtvoeding is ook weer zonder gekrijs gegaan. Stiekem hoop ik dat gisteren ons dieptepunt was en dat het vanaf nu alleen maar beter gaat. Bij mijn zoontje was het namelijk ook van de een op de andere dag beter!
4 maanden geleden
Reactie op frummeltje1
Hoe gaat het bij iedereen? Neemt de piek af? Hier hangen we er tegenaan, du ...
Hier is t echt stukken minder. 8.5 week nu
4 maanden geleden
Hoi! Even benieuwd, huilden jullie kindjes altijd al veel of weinig en wordt het dan geleidelijk meer met tussen de 6-8 weken een piek of hoe werkt dit? Heeft elk kindje deze piek?
Ik vraag me een beetje af wat ik kan verwachten. Onze zoon is nu 5 weken oud en huilt niet erg veel, alleen bij honger en wanneer hij vecht tegen de slaap, al is dat meer een beetje jengelen. Krampjes heeft ie nog maar af en toe gelukkig.
4 maanden geleden
Hoi allen! Onze zoon (bijna 8 weken) huilt niet veel, maar slaapt sinds deze week overdag ineens super slecht. Alleen hazenslaapjes van 30 min.
Hoort dit erbij? Hoor graag ervaringen en tips
4 maanden geleden
Reactie op Joure1992
Hoi! Even benieuwd, huilden jullie kindjes altijd al veel of weinig en word ...
Elk kindje is anders.. hier ons 3e kindje..maar als ik kijk onze zoon is dinsdag 8 week, klopt de onrust van het huilen en lastiger in slaap vallen wel.. sinds een kleine week gaat het alweer stukken beter.. hij valt weer zelf in slaap, is veel rustiger en huild alleen nog voor een voeding of als hij na de avondsfles iets moeilijker in slaap valt.
Je kunt je niet echt voor bereiden maar weet dat tussen week 6 en 8 de kleine iets onrustiger kan zijn, dit heeft puur te maken met de ontwikkeling van de kleine.
4 maanden geleden
Reactie op Joure1992
Hoi! Even benieuwd, huilden jullie kindjes altijd al veel of weinig en word ...
Ik denk dat het gewoon een gemiddelde is. Ons zoontje is nu 8 weken en 1 dag en heeft helemaal geen huilpiek gehad. Je hoort hem alleen maar als het krijgen van drinken 'm te lang duurt. Ook heeft hij geen piek met krampjes gehad rondom die tijd. Toen hij 4 weken was heeft hij 1x een heftige avond gehad en met 6 weken was het over met de krampjes. Wellicht dat jullie kindje er ook niet zo'n last van heeft.
4 maanden geleden
Reactie op Meissie1990
Hoi allen! Onze zoon (bijna 8 weken) huilt niet veel, maar slaapt sinds dez ...
Dit hoort erbij. De ontwikkeling gaat ineens heel snel deze weken. Ze beginnen met geluidjes maken, gaan je steeds meer kunnen volgen en meer kunnen zien. Dit vergt veel energie en dus ook moeite met slapen. Wees gerust.. de weken die komen gaan, wordt je baby over het algemeen makkelijker..
Ze gaan steeds meer zelf een ritme aanmaken door snachts langer te gaan slapen en langer door te slapen dan koppelen Ze hun slaapjes aan elkaar. Dat is overdag lastiger vanwege geluiden etc.
Wat je kan doen is langzaam overgaan op een middag slaap in hun eigen bedje waar ze snachts ook in slapen. Liefste donkere kamer, waar geen prikkels zijn.