59 Reacties

vor 4 Monaten

Reactie op frummeltje1

Hoe gaat het bij iedereen? Neemt de piek af? Hier hangen we er tegenaan, du ...
Hier gaat het sinds een week weer relaxt. Kleine man is nu 7week en 4 dagen. Hebben de piek gehad, hij valt weer zelf in slaap, huild alleen nog voor de voeding.. Maar daarin tegen hebben wij vanaf dag 1 al een relaxte baby, geen krampjes niks. Misschien maar 3 dagen last van gehad. Valt zelf in slaap, komt snachts wel nog voor voedingen, maar slaapt na elke fles snachts weer door tot de volgende..

vor 4 Monaten

Reactie op Sunnytina

blijft die doek van Bykay goed zitten bij jou? Hier zakt het continu naar b ...
Ja blijft prima zitten. Als hij afzakt heb je niet strak genoeg geknoopt.

vor 4 Monaten

Reactie op Joure1992

Hoi! Even benieuwd, huilden jullie kindjes altijd al veel of weinig en word ...
Mijn kindje begon met 1,5 week ongeveer met huilen. Ze is nu 7,5 week en ik heb de indruk dat we het ergste nu gehad hebben😅 Ze huilt nog steeds veel maar het wordt minder. Mijn eerste daarentegen heeft nooit veel gehuild, zij huilde alleen bij honger, slaap of als ik haar weg probeerde te leggen. Krampjes heeft ze nauwelijks gehad. Ook geen piek gemerkt.

vor 4 Monaten

Reactie op Lisetteeee

Dit hoort erbij. De ontwikkeling gaat ineens heel snel deze weken. Ze begin ...
Dank voor je uitgebreide reactie. Vorige weken kon hij overdag prima in z’n bedje van fles tot fles slapen, maar sinds dinsdag dus niet meer. Enig idee hoe lang dit aan kan houden met de hazenslaapjes? Gister heeft hij 3x slaapje van 30 minuten gedaan over de hele dag. ‘S avonds en ‘‘s nachts doet hij het super goed en kan hij de slaapcyclussen wel aan elkaar koppelen.

vor 4 Monaten

Klinkt ook als sprong 2 vindt ik! Houdt dan max 2 weken aan

vor 4 Monaten

Reactie op CiskaK

Klinkt ook als sprong 2 vindt ik! Houdt dan max 2 weken aan
Is dit als reactie op mijn vraag of van topicstarter @carmenflower?

vor 4 Monaten

Reactie op Loenie87

Ja blijft prima zitten. Als hij afzakt heb je niet strak genoeg geknoopt.
hmm ik knoop hem zelfs opnieuw als mijn kindje er al in zit en alsnog glijdt het er uit 😞

vor 4 Monaten

Reactie op Sunnytina

hmm ik knoop hem zelfs opnieuw als mijn kindje er al in zit en alsnog glijd ...
Gebruik je wel de juiste knoop?

vor 4 Monaten

Dat zelfstandig in slaap vallen ga ik nu echt niet mee beginnen 🙃 (mevrouw is 7 weken). Ze doet alle dutjes ook op ons. Ik ga dat pas later doen vanaf minstens 3 maanden. Maar herkenbaar, vooral de prikkelverwerking gaat gepaard met veel tranen zo zielig!

vor 4 Monaten

Reactie op Meissie1990

Dank voor je uitgebreide reactie. Vorige weken kon hij overdag prima in z’n ...
Slaapt hij in bed? Je zou kunnen proberen om net voor die 30 minuten naar hem toe gaan en bij de eerste tekenen van wakker worden sussen. Dus bv het sssssst geluid maken, hand op zijn buik leggen, zachtjes klopjes geven of bijvoorbeeld over zijn hoofdje/neusje aaien. Dat doe ik hier met wisselend succes.

vor 4 Monaten

Reactie op Meissie1990

Denk dat het in jullie beide situaties kan zijn dat het sprong 2 is! Wat je omschrijft is ook wat ik online kan vinden namelijk. Daarbij zal de warmte ook ongetwijfeld mee spelen. Onze dochter heeft ook erg last van de warmte (7weken) hier is het dus even afwachten of het sprongetje eraan zit te komen.

vor 4 Monaten

Reactie op Meissie1990

Daarnaast zijn de darmkrampjes nu ook op hun piek, zal na week 8 af moeten nemen.

vor 4 Monaten

Reactie op Szeyu

Ik hoor graag of het ook minder blijft! Hoop echt dat het na de piek minder ...
Even terug hier op reageren, is inderdaad nog altijd minder, en zelfs nog minder dan toen ik dit postte. Ze slaapt ook nog altijd door. Dus hier is het echt wel gepasseerd.

vor 4 Monaten

Vannacht erg onrustig geslapen, ze rolt ineens op haar zij in de nacht en beweegt alle kanten op, probeert zelfs door te draaien op haar buik in haar slaap maar dat lukt natuurlijk nog niet. Dat resulteert in een hoop gedraai en gekreun in de nacht. Overdag is ze daardoor weer moe en erg snel ontevreden en huilen. Vind het zo sneu voor haar (En voor jezelf is het s nachts ook niet heel bevorderlijk😅)

vor 4 Monaten

Wordt de huilpiek eigenlijk gerekende vanaf geboorte- of uitgerekende datum? Zo lastig, sprongetjes enzo zijn dan weer wél vanaf uitgerekend!

vor 4 Monaten

Mijn dochter is al 2 weken zo onrustig. Ze is inmiddels 8 weken en ik ben weer een uur bezig om haar in slaap te krijgen. Geen houding is goed, behalve als je haar op de rug legt in de box. Zodat ze dan weer kan rondkijken. Maar ondertussen wordt ze wel actiever met trappelen en gaapt ze. En is ze gewoon moe. Ze wil niet tegen je aan liggen. Niet in de draagzak… Inmiddels slaapt ze na echt hard krijsen en rood/paars aanlopen. Ik weet op zulke momenten echt niet meer wat wijsheid is. Hebben jullie tips?

vor 4 Monaten

Reactie op ElmH

Mijn dochter is al 2 weken zo onrustig. Ze is inmiddels 8 weken en ik ben w ...
Werkt inbakeren misschien?

vor 4 Monaten

Reactie op LindyDr

Wordt de huilpiek eigenlijk gerekende vanaf geboorte- of uitgerekende datum ...
Ik reken gewoon vanaf zijn geboorte datum