16 Reacties

4 maanden geleden

Misschien heeft hij geen trek maar gewoon zuig behoefte. Ze worden met een reden zuigelingen genoemd, baby’s hebben een grote zuig behoefte over het algemeen. Een speentje kan helpen en kan hem die geborgenheid bieden waar hij nu waarschijnlijk naar op zoek is! ☺️ dit is wat ik bij de kinderfysio geleerd heb vorige week en speentje werkt hier echt goed om hem comfortabel te krijgen.

4 maanden geleden

Reactie op ikwordmoederx

Misschien heeft hij geen trek maar gewoon zuig behoefte. Ze worden met een ...
Bedankt voor je reactie. Helaas wilt hij echt geen speen… Soms sabbelt hij een minuut of 2 om dan nog harder te gaan huilen 😞

4 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Bedankt voor je reactie. Helaas wilt hij echt geen speen… Soms sabbelt hij ...
Als het wel zuigbehoefte is maar de speen niet wordt geaccepteerd kun je je pink in zijn mond stoppen, soms werkt dat wel. En baby's huilen ook omdat ze oververmoeid zijn en dat kan goed het geval zijn als ik dit lees.. wij gebruiken de 5S methode en daarmee kunnen we hem beter weg leggen voor een slaapje en daardoor is hij minder vaak gaan drinken, maar wel wat langer en effectiever. Wie weet zou dat je kunnen helpen!

4 maanden geleden

Vaak verwerken ze de dag en willen ze nabijheid, dat geeft de borst ook. Lekker knuffelen

4 maanden geleden

Reactie op Manuelle24

Als het wel zuigbehoefte is maar de speen niet wordt geaccepteerd kun je je ...
Wat is 5S? Ik ken alleen de 4S…

4 maanden geleden

Reactie op Manuelle24

Als het wel zuigbehoefte is maar de speen niet wordt geaccepteerd kun je je ...
Ja van de pink wordt hij helaas ook erg kwaad. Zodra ik hem ook maar in een ‘voedingshouding’ neem maakt hij sabbelbewegingen en stopt hij met huilen (zo van ik weet dat de borst er aan komt). Ik probeer wel zoals vanavond hij ging om 18.00 aan de borst, heeft 3 kwartier gedronken. Gelijk na het los laten huilen huilen huilen, ik heb hem dan voor 3 kwartier geprobeerd te troostrn door middel van speen, pink, wiegen, white noise etc. Na 3 kwartier kon ik het grhuil even niet horen heb ik hem neer gelegd en ben even naar de keuken gelopen. Daarna maar weer aangelegd. Dan is hij tevreden, valt soms in slaap maar zodra hij dus mijn tepel loslaat begint het weer opnieuw. Ik denk ook dat hij oververmoeid raakt want 4 uur niet echt slapen lijkt me lang wakker, dat doet hij overdag ook niet. Ik ga eens lezen over de 5S methode, dank je wel voor de tip!

4 maanden geleden

Ondertussen slaapt hij nu eindelijk na nog maar weer een keer aangelegd te hebben 🥹❤️

4 maanden geleden

Dat klinkt als clusteren. Onze dochter doet echt net hetzelfde als wat jij beschrijft. Ik heb ondertussen ondervonden dat het het makkelijkste is om er gewoon aan toe te geven, dan gaat het echt het snelst voorbij. Dus als ik merk dat onze dochter begint, ga ik lekker op de bank of zelfs al in bed liggen en laat ik haar zoveel drinken/sabbelen als ze wil. Na 1,5 - 2 uur valt ze meestal in een diepe slaap en dan slaapt ze daarna ook echt heel lang. Je zou het kunnen zien als melk en geborgenheid 'hamsteren' voor ze aan de nacht beginnen. Enkele praktische tips: - Voedt je al liggend? Dit vind ik zelf de minst belastende houding tijdens het clusteren en dan kan je 'wegrollen' als je zoontje slaapt. - Probeer eens te letten op de momenten dat je zoontje overstuur raakt tijdens het drinken. Zo kreeg ik bvb in de gaten dat onze dochter tijdens het clusteren boos werd van de toeschietreflex, ze wil dus gewoon sabbelen. Nu geef ik langer de 'lege' borst en valt ze weer iets sneller in slaap. Zo zou je kunnen leren of je zoontje meer behoefte heeft aan geborgenheid of melk en daarop inspelen. -Laat je tijdens het clusteren bedienen door je partner: drinken, iets lekkers, een extra kussen, ... Wat je ook maar nodig hebt om comfortabel het clusteren door te komen. Het zijn heel pittige avonden, maar het wordt echt weer beter. Succes! 🍀

4 maanden geleden

Ik geef haar in de tussentijd een flesje, want het klinkt inderdaad als clusteren. Dus voeding rond 19:00 daarna begint ze vaak dus dan flesje met kv en dan om 21:30 laatste voeding bv. Bevalt me helemaal prima en iedereen kan het daardoor geven, is niet meer zo vermoeiend voor mij alleen 😊

4 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Dat klinkt als clusteren. Onze dochter doet echt net hetzelfde als wat jij ...
Dank je wel! Sowieso fijn om te weten dat het niet alleen bij ons zo gaat en met je tips kan ik zeker wat! Het klinkt inderdaad logisch het clusteren, hij heeft vannacht ineens 6 uur tussen de voedingen gelaten! (en slaapt nu nog, zal wel kapot zijn van het niet slapen🤷‍♀️). Aangezien jij hetzelfde mee maakt, hoe ga je om met volle volle volle borsten als je dochter er wat meer tijd tussen laat? Dit was voor mij voor het eerst en een behoorlijke struggle vanmorgen. Ik werdt eerst wakker want ALLES zeik en zeik nat. Daarna hem aanleggen was vrij lastig, het spoot alle kanten op dus even wat weg laten lopen maar hij natuurlijk overstuur aan het wachten 😵‍💫. Wordt dat later minder of blijft dat zo 🤭

4 maanden geleden

Reactie op Josje24

Ik geef haar in de tussentijd een flesje, want het klinkt inderdaad als clu ...
Klinkt als een optie maar ik heb wel vaker savonds een afgekolfd flesje door mijn man laten geven en dan komt hij alsnog vrijwel direct weer, dus het helpt eigenlijk niet 🫣

4 maanden geleden

Huidhonger+zuigbehoefte? Bij mn zoontje helpt het soms om hem dan "aan te leggen" heel dicht tegen je aan. En dan de speen tussen jou en hem in. Dan is het voor hem net alsof hij drinkt, maar heeft hij de speen in.

4 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Klinkt als een optie maar ik heb wel vaker savonds een afgekolfd flesje doo ...
Ja afgekolfd werkt hier ook niet, maar kv dus wel en dan ongeveer 90 ml dus best veel.

4 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Dank je wel! Sowieso fijn om te weten dat het niet alleen bij ons zo gaat e ...
Aah fijn dat hij zo lekker geslapen heeft! 😊 Die stuwing is inderdaad ook herkenbaar. Ik slaap momenteel met een zacht bh-topje en zoogcompressen en wordt de laatste dagen gelukkig niet meer wakker in een nat bed. 😅 De ergste stuwing werd met een paar dagen al wel minder, je borsten passen zich vrij snel aan het nieuwe slaappatroon van je kindje. Maar daar moet je dus nog wel even doorheen.

4 maanden geleden

Reactie op Marenne

Huidhonger+zuigbehoefte? Bij mn zoontje helpt het soms om hem dan "aan te l ...
Dank je ga ik zeker proberen 🥰

4 maanden geleden

Reactie op MomOfTwo94

Aah fijn dat hij zo lekker geslapen heeft! 😊 Die stuwing is inderdaad ook ...
Ah dat klinkt fijn hahaha, dank je wel! We kunnen er weer tegen aan vandaag ☺️