25 Reacties

4 maanden geleden

Schoonmaakster en ah thuisbezorgd. Ideaal met een peuter en baby!

4 maanden geleden

M’n man is nog twee weken thuis maar werkt wel. Ik verslons het nu echt met een baby en een peuter. Heb m’n handen vol aan allebei….. baal enorm van

4 maanden geleden

1 keer in de 2 weken komt er een schoonmaakster, dit hebben we al jaren en is echt fantastisch! En sinds een paar weken hebben we een robotstofzuiger 🤭 Dus ik hoef alleen nog de was te doen en de wc een beetje bij te houden 👍

4 maanden geleden

Ik ben vanaf week 2 alleen met de baby. Na de ochtendvoeding draag ik haar in de draagdoek. Ze valt in slaap bij het geluid van de stofzuiger, dus dat doe ik eerst. Rest van het huis ga ik dan ook even langs. Als je elke dag een beetje doet, blijft het redelijk schoon. Ik doe ook geen grote was meer, maar kleine wasjes tussendoor. Dan staat de machine korter aan en ik heb minder tijd nodig om de boel op te hangen/af te halen/op te vouwen. Maar zou het jezelf ook gewoon makkelijk maken. Strijken doe ik bv niet, voor de dagelijkse wc schoonmaak heb ik wegwerpdoekjes van Marcels Green Soap en mijn partner zorgt dat ze de vaatwasser uitruimt voordat ze naar het werk gaat (kan ik vuiler borden etc gelijk wegzetten) en ze zorgt dat de katten eten hebben/kattenbak gedaan wordt. Bezoek moet de schoenen uit bij ons. Dat scheelt ook. Na de lunch en het middagvoeden ga ik wandelen met de kinderwagen en ook langs de winkel. Meestal valt de kleine dan in slaap en dan heb ik als ik weer thuis ben tijd voor mezelf (ook even slapen of nog even iets doen in huis). Stel vooral niet te hoge eisen aan jezelf!

4 maanden geleden

Onze zoon is nu ook dik 6 weken en mijn man is sinds een week weer aan het werk. ‘S ochtends douche ik net voordat hij weggaat. De ene keer lukt het wel om de kleine boven een slaapje te laten doen maar hij kan overdag ook gerust uren achter elkaar wakker zijn.. ik probeer in elk geval ‘s ochtends was te doen en ik loop standaard met hem naar de winkel voor een boodschapje. Grote boodschappen laat ik wekelijks bezorgen en we hebben eens per week een schoonmaakster voor dingen als de badkamer etc. Ik wil ‘s middags eigenlijk niets meer ‘moeten’ omdat de dag altijd zo anders kan lopen met hem dan je verwacht. Als hij ‘s middags wil slapen plof ik ook op bed voor een dutje. Mijn man kookt meestal en ‘s avonds vouw ik nog wel eens wat was op, ruim vaatwasser uit etc. We zorgen wel dat we ‘s avonds de boel aan kant hebben zodat we de start van de dag wat rustiger ervaren.