17 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb dat ook heel erg , ik ben gaan blokvoeden heb je dat geprobeerd?

4 maanden geleden

Reactie op Melis07

Ik heb dat ook heel erg , ik ben gaan blokvoeden heb je dat geprobeerd?
als in 3 uur lang dezlefde borst aanbieden? In principe komt hij niet eerder dan die 3 uur en het maakt niet uit of ik met rechts of links begin, links wilt hij niet 😩

4 maanden geleden

Is het een optie, gezien je zegt veel melk te hebben, om van te voren even af te kolven. Misschien komt er teveel en laat daarom los. Welk advies heeft de lactatiekundige gegeven? Je kan ander altijd afkolven en via een flesje geven in nood zodat hij iig zijn voeding krijgt

4 maanden geleden

Heb je al eens rugbyhouding geprobeerd waarbij je je kindje ‘recht’ zet?

4 maanden geleden

Reactie op HeyMayBaby

Heb je al eens rugbyhouding geprobeerd waarbij je je kindje ‘recht’ zet?
Probeer inderdaad eens andere houdingen, misschien doet het hem zeer in bijvoorbeeld zijn nek als je hem links aanlegt? Ik heb ook veel melk en een sterke tsr en ik voed mijn dochter via biological nurturing zodat de melk tegen de richting in gaat. Dat scheelt veel met verslikken en spugen.

4 maanden geleden

Ik had hier ook last van. Nadat de Lactatiekundige was geweest ben ik 1 borst per keer gaan aanbieden. Zoontje is nu 10 weken en komt overdag elke 3-4 uur. Ik bied dan maar 1 borst per keer aan. Verder heb ik ook een enorme toeschietreflex en kolf ik vaak het eerste beetje af, zodat die heftige tsr eraf is. Ik kolf dan ook echt 30-50 ml in minder dan een minuut, dus geen wonder dat hij er niet tegenop kan drinken😅

4 maanden geleden

Je kunt ook even 24 uur alleen rechts aanbieden en dan als links aan de beurt zou zijn die even een beetje afkolven zodat je geen pijnlijke, volle borst krijgt. Kijken of kindje na 24 uur ‘rust’ de linkerborst wel weer wil. Misschien heeft hij inderdaad wat ongemak in die houding. In ieder geval niet over stressen hoor, deze situaties komen bijna altijd vanzelf weer goed :) Ik zit in een groepsapp met veel dames die borstvoeding geven en weigeren komt regelmatig voor. Komt tot nu toe altijd weer goed

4 maanden geleden

Reactie op EsmeeWe

Je kunt ook even 24 uur alleen rechts aanbieden en dan als links aan de beu ...
Dank je wel dat stelt me erg gerust, het gaat inderdaad alweer beter ❤️

4 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Ik had hier ook last van. Nadat de Lactatiekundige was geweest ben ik 1 bor ...
Hier wilt hij soms ook maar 1 borsf maar war doe je dan met je volle andere borst? Ik kolf soms ook van te voren een beetje af maar ik vraag me af of je dann iet juist de productie zo hoof houdt of heeft dat op zich niets met de toeschiet te maken?

4 maanden geleden

Reactie op jdyjngrdn

Probeer inderdaad eens andere houdingen, misschien doet het hem zeer in bij ...
kun je niks anders aan dat tsr doen? Hier maakt het weinig uit in welke houding ik hem neem, er zijn momenten dat het ‘prima’ gaat en momenten waarbij hij constant los laat, i have no clue

4 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Is het een optie, gezien je zegt veel melk te hebben, om van te voren even ...
De lactatiekundige kwam voor iets anders helaas, toen bestond dit probleem nog niet. Maar ik merk veel vragen te hebben (steeds iets anders op een ander moment) maar ik kan het me niet veroorloven steeds een lactatiekundige te benaderen

4 maanden geleden

Je hebt op Facebook de LLL pagina waar lactatiekundigen antwoorden over borstvoedingsvraagstukken. Dat is gratis 🙂 https://www.facebook.com/groups/lalecheleague.nl/?ref=share Als je het zo schetst kan het van alles zijn. Is spruw uitgesloten? Kan je menstruatie op gang komen? Je schrijft dat je veel melk hebt. Betekent dat dat je borsten ook erg op spanning staan? Je kan op internet verschillende technieken opzoeken om je borsten zachter te maken; een optie is ook om een beetje melk weg te laten lopen. Ik heb ook veel melk en m'n baby krijgt de toeschoetreflex ook niet altijd weggedronken. Dan koppel ik haar af en laat wat melk weglopen in een hydrofiele doek. Ik geef ook maar 1 borst per keer. Wat doe je als je kindje niet drinkt aan de borst? Flesvoeding? Of bv kolven en in een fles? Kan je baby daar voorkeur voor hebben? Kortom.... veel opties. Hoe prijzig ook; als je borstvoeding wil blijven geven zou ik dan toch een lactatiekundige consulteren. Of die Facebook groep proberen. Succes mama, je doet het goed hoor!! 💛🍀

4 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Je hebt op Facebook de LLL pagina waar lactatiekundigen antwoorden over bor ...
Nog een kleine toevoeging; hoe je het schrijft vind ik vooral die spruw goed om uit te sluiten.. Dat hebben wij nu namelijk. En ik heb dus ook veel melk. Ik dacht dat de klachten wel mee vielen en dat ze m'n borst veelal los liet door de hoeveelheid melk. Maar nu hebben we medicatie (nystatine voor haar en daktarin voor mij) en ze laat m'n tepel ineens helemaal niet meer los. Ze had er dus veel meer last van dan ik dacht ☹️ Ze had wel een witte waas over d'r tong en een paar plekjes op d'r lippen maar niet zo'n plakkaat wat je soms ook ziet op foto's.

4 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Nog een kleine toevoeging; hoe je het schrijft vind ik vooral die spruw goe ...
Dankje wel voor je bericht en tips, spruw is niet uitgesloten, kan dit er ook zijn als ik niks zie?

4 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Dankje wel voor je bericht en tips, spruw is niet uitgesloten, kan dit er o ...
Vaak zie je wel iets. Maar het kan overal zitten in de mond. Denk aan gehemelte, wangzakken. En hoeft dus ook geen plak te zijn, maar een witte/parelmoerachtige waas kan ook. De huisarts kan het evt ook uitsluiten, maar een lactatiekundige is eigenlijk beter.. Hopelijk vind je wat het euvel is! 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Sunnytina

Hier wilt hij soms ook maar 1 borsf maar war doe je dan met je volle andere ...
Ik heb geen ‘last’ van een andere volle borst. Ons zoontje is 10 weken en m’n lijf is helemaal ingesteld op 1 borst per keer. De borst die aan de beurt is, voelt veel voller dan de borst waarmee ik die keer ervoor heb gevoed, die is echt een stuk leger. In het begin (lees: toen hij een week of 4 was) zorgde dat blokvoeden inderdaad 2 dagen voor flinke stuwing in de borst waarmee ik niet voedde, maar ik deed dan bevroren zakjes appelstroop in een hydrofiel washandje en stopte die bij m’n gestuwde borst waaruit dus niet gedronken werd. Na een paar dagen regelde dit zichzelf en nu heb ik er totaal geen last meer van. Als je van tevoren maar een heel klein beetje afkolft kan dat geen kwaad voor de productie, maar inderdaad niet te lang. Ik doe meestal echt maar 30 seconden om de toeschietreflex op te wekken, dan zet ik de kolf uit en masseer ik de toeschietreflex ‘leeg’. Daarna leg ik aan. Hopelijk kun je hier wat mee😄