24 Reacties
9 maanden geleden
Hi! Het is misschien niet helemaal wat je zou willen maar ik herken wat je zegt.
Ik ben zelf om mijn borstvoeding niet te verspillen over gegaan op deze pap. Misschien niet de gezondste maar deze dronk mijn dochter goed. Ik gebruik zelf de fles van lansinoh met een M speen erop.

9 maanden geleden
Bovenstaande, meng je met warm water! Ik gaf m dan wel vanuit een bakje, maar kan ook prima via de fles. Zelf gaf ik ook de pyjama pap variant die deed ik dan vaak via de fles! Mijn dochter is ook een klein meisje van 11 maanden die net aan 7800 gram weegt.
9 maanden geleden
Reactie op Daniquemarlene
Hi! Het is misschien niet helemaal wat je zou willen maar ik herken wat je ...

Snap ik inderdaad. Ik vind dit voor nu wel echt teveel suiker dus ga eerst die Y speen proberen en daarna kijken we weer verder haha. Mijn zoontje weegt nu 8550 gram en is 76 cm lang. Wel groot geboren met 5 kg dus een sterk dalende lijn.
9 maanden geleden
Hier de y speen gebruikt, alle ronde spenen verstoppen hier ook dus ook de 3 of 4 is rond. Daarnaast zou ik zelf dit proces uitvogelen met kunstvoeding of gewone melk(weet niet hoe oud je kindje is?) Om borstvoeding verspilling tegen te gaan want ik zou janken als ik zoveel kon weg gooien!
9 maanden geleden
Reactie op Manuelle24
Hier de y speen gebruikt, alle ronde spenen verstoppen hier ook dus ook de ...
Oh 11 maanden! Probeer dan gewone koemelk voor de pap
9 maanden geleden
Reactie op Manuelle24
Hier de y speen gebruikt, alle ronde spenen verstoppen hier ook dus ook de ...
Nou ik was er wel even klaar mee vanavond ja haha. Het is al niet leuk, krijg je dat gezeik er ook nog bij. Ik had ook geen idee dat die Y speen anders was qua vorm. Heb altijd nummer 1 gebruikt.
Mag je al andere melk geven zo vroeg? We willen dit elke avond aan gaan bieden namelijk.
9 maanden geleden
Reactie op Laura1908
Nou ik was er wel even klaar mee vanavond ja haha. Het is al niet leuk, kri ...
Als je kindje nog “mager” is kun je beter opvolgmelk/groei melk geven ipv gewone melk omdat dit meer calorieën/voedingstoffen heeft. Gebruik wel een volle variant (ik ging na de bv over op puregoat company melk, qua smaak de enige die hij lekker vind)
9 maanden geleden
Reactie op Laura1908
Nou ik was er wel even klaar mee vanavond ja haha. Het is al niet leuk, kri ...
Zeker vanaf 12 maanden kun je helemaal over op gewone melk maar als het aanvullend is op borstvoeding kun je rustig daarmee oefenen met 11 maanden.
8 maanden geleden
Reactie op viviicho
Vergeet niet het ventiel etc eruit te halen. Echt alleen de fles met de Y s ...
Oh vanwaar is dat? Ik gebruik nu die Y speen maar die stroming gaat veels te snel (met bv). Hij drinkt nu kleine slokjes zodat hij er toch langer over doet, maar handig is anders. Ik hou de fles ook vrij horizontaal. Zou zonder ventiel beter werken daarvoor?
8 maanden geleden
Is er iemand die ons nog kan helpen? Die Y speen gaat veels te snel. Hij klokt het zo weg en drinkt veels te gulzig. Als ik de fles heel horizontaal houd, krijgt hij veel lucht binnen. Hij wordt er ook onrustig van. Het is geen lekkere start van de avond. Gister was het zo snel op, moest ik nog extra bv opwarmen en geven met speen 1 om hem een beetje rustig te krijgen. Als ik aan zou leggen, kolf ik weer niks en dat gaat al niet van harte dus dat wilde ik ook niet. Gebruiken nu Olvarit 6 maanden pap met bv maar dat mengt voor geen meter. Hij heeft eigenlijk nooit wat binnen gekregen dus lijkt me niet slim om zwaardere pap te geven. Speen 4 is weer te klein, daar komt niks uit. Ben echt radeloos nu. Niks werkt.
8 maanden geleden
Misschien een keer normale, volle koemelk gebruiken? En kijken of het dan beter bindt en of het probleem daarin zit? Dan kun je die keer kolven voor een andere keer? Of aanleggen als het niet werkt? Maar dan hoef je geen bv weg te gooien?
Gewoon om even uit te sluiten waardoor het zo rommelig gaat?
8 maanden geleden
Reactie op Ronilla
Misschien een keer normale, volle koemelk gebruiken? En kijken of het dan b ...
Hij krijgt alleen nog borstvoeding en die pap zou voor de extra calorieën zijn om niet nog meer af te vallen. Vandaar dat ik dat niet vervang met koemelk. Ik hou het het liefst zo natuurlijk mogelijk. Dus geen losse pap met suiker waar je alleen water aan toe moet voegen ofzo
8 maanden geleden
Wat vervelend voor je dat het niet lukt!
Zelf ook gepuzzeld met bv en pap. (De rijstebloem pap, wordt heel dun door de enzymen in borstvoeding)
Zat ook met voeding weggooien en wilde ook eigenlijk geen andere melk geven, maar je maakt het jezelf daarmee heel moeilijk vooral als het kolven ook niet heel lekker gaat.
Voor die ene keer pap op een dag heb ik het nu toch losgelaten en geef ik dat met soya melk, verder geef ik gewoon bv.
Ik geef het s’ochtends en dan wel met een lepeltje omdat hij het uit de fles niet pakt.
Veel succes, hopelijk lukt het en gaat hij wat aankomen!