15 Reacties
2 dagen geleden
Ik zou ook kijken naar de slaapjes overdag. Het laatste slaapje is hier vaak van 16.30 tor 17.30. Dat betekend 19.30/20.00 slapen. Fles krijgt hij echter om 18.30 al. Nu is meneer bijna nooit in slaap gevallen aan de fles ook niet toen ik nof bv gaf aan de borst. Weet wel van mijn oudste dat de laatste fles rond deze leeftijd niet perse meer de slaapfles is zeg maar.
De jongste heeft ook weken doorgeslapen en toen ineens voor bijna 1,5e maand weer een nachtvoeding gevraagd. Hij heeft zowel mentaal als fysiek een flinke groeispurt gehad en ondertussen 4 tanden in 2 weken tijd gekregen, dus er gebeurt genoeg in het lijfje waar de voedingsstoffen voor nodig zijn
2 dagen geleden
Slaap kun je helaas niet afdwingen, en baby’s veranderen met de dag/week/maand. Mij is ooit verteld wen vooral nooit aan je baby’s ritme want voor je het weet is het weer anders 😅 baby’s maken veel door, je kindje wordt veel alerter dus heeft meer te verwerken en dit doen ze vaak snachts. Sprongen kunnen ermee te maken hebben, slaap regressie.. noem het maar op. Dus mijn advies is go with the flow! Die tijd voor jezelf en die avonden krijg je allemaal straks weer terug 😊
2 dagen geleden
En wat gebeurt er als je haar toch weer eens in de cosleaper legt? Misschien vind ze dat geborgen gevoel van zn klein bedje wel enorm fijn … of is t juist samen gevallen met de slaapregressie en lijkt het nu aan het bedje te liggen. Wij zitten er ook vol in, er gebeurt onwijs veel in t lijfje.
2 dagen geleden
Misschien een heel stom antwoord, maar.. misschien proberen met een kruikje voor te verwarmen? Ik kan me voorstellen dat een ledikant ineens zo groot en koud kan aanvoelen?
2 dagen geleden
Reactie op Anoniem19900991
Wat slaapt ze overdag?
Overdag probeer ik haar 3 dutjes te laten doen. Als ze dus eenmaal slaapt dan word ze vaak tegen half 6 wel wat onrustig maar met een speentje slaapt ze dan gerust door tot 08.uu.. dan doet ze meestal rond half 11 weer een dutje tot 11 30 meestal wel. Dan vaak probeer ik haar rond 13 30 weer een dutje te laten doen en meestal rond 1600 probeer ik het nog...
Soms zijn het hazenslaapjes maar soms ook dutjes van zo'n 1 a 1.5 uur
2 dagen geleden
Reactie op lisanne41198
En wat gebeurt er als je haar toch weer eens in de cosleaper legt? Misschie ...
Ik heb hier ook over nagedacht maar helaas past ze daar niet meer in 🤣 ze is aan de grote kant(8.2kg en 67cm met 5 mnd) en in de co sleeper sloeg ze snachts per ongeluk met haar armpjes tegen de zijkanten waardoor zij wakker werd en ik ook. Vandaar dat we de overstap naar ledikant hebben gemaakt
2 dagen geleden
Reactie op Verica Markovic
Slaap kun je helaas niet afdwingen, en baby’s veranderen met de dag/week/ma ...
Dankjewel misschien moet ik het ook meer loslaten. Maar het rare is dat zij echt rond 1900 vermoeidheid signalen laat zien. Zoals gapen, oren friemelen, niks meer willen, jengelen. En meestal doen wij tegen 1915 beginnen met het bedtijd ritueel. Zodat ze 1930 de fles krijgt en kan gaan slapen. Op mijn schoot tijdens de fles valt ze in slaap tijdens het laatste beetje. Maar zodra ik haar dan weg leg begint het feest 🤣 terwijl ik dit raar vind ze laat zien dat ze moe is dan denk ik ga dan ook slapen ipv er tegen vechten zodra je het bed raakt...
2 dagen geleden
Misschien is ze te moe, hier merken wij dat ook half 7 geven we al een flesje even knuffelen en uitbuiken boekje lezen boven op het grote bed en 19 uur al in bed leggen zodat hij wakker in zn bedje ligt en valt dan rustig in slaap soms nog eens terug voor een speentje maar zoals ik het bij jou lees ben je misschien net iets over de vermoeidheid van haar heen. Zou zelf proberen het eens een halfuurtje naar voren te halen. Even ontdekken wat haar natuurlijke slaaptijd is, is voor ieder kindje verschillend zo was het voor mijn dochter 4 jaar geleden om 18 uur al..
2 dagen geleden
En even het bedje voorverwarmen met een kruikje, vast avond ritueel. Soms moeten ze ook even ontprikkelen dan laten we hem 5 min echt huilen en is echt ontprikkelen want daarna met een speentje en een kus is die vertrokken naar dromenland
2 dagen geleden
Reactie op S1994-
Overdag probeer ik haar 3 dutjes te laten doen. Als ze dus eenmaal slaapt d ...
En hoelaat is ze dan vaak wakker van het slaapje van 4uur. Als ze dan bijvoorbeeld 5uur wakker is, dan is half8 lijkt mij vrij laat. Heb je dan half7 fles weleens geprobeerd zodat ze 7uur in bed ligt ?
één dag geleden
Reactie op S1994-
Dankjewel misschien moet ik het ook meer loslaten. Maar het rare is dat zij ...
Het is een beetje zoeken.. als je weet dat ze rond 19uur moe is dan zou je eerder met het ritueel kunnen beginnen? Of in slaap wiegen? Ja ik ben zelf heel erg van kindje volgen en je eigen gevoel. Als ze nu net in een sprong zit of slaap regressie dan kan het zomaar zijn dat iets anders werkt zodat ze lekker gaat slapen. Gewoon wat uitproberen, vooral niet frustreren!
16 uur geleden
Reactie op Verica Markovic
Het is een beetje zoeken.. als je weet dat ze rond 19uur moe is dan zou je ...
Gisteravond ging het goed, ik heb de fles vervroegd naar 19.00 uur en ik gaf hem dit keer in de woonkamer. Toen zij hem op had, heb ik even een kwartiertje nog bij ons laten zitten en om 19.45 lag ze in bed en viel binnen 10 minuten in slaap 😀 ik had verwacht dat ze vannacht wel zou komen dan nog voor de fles aangezien de fles nu vroeger was. Maar ze sliep lekker door tot half 6, toen werd ze wat onrustig maar met het speentje sliep ze weer door tot 08.00
Een goed begin, hopelijk gaat het vanavond ook zo. Ze gaat morgen ochtend namelijk naar de opvang voor een ochtendje. het zou fijn zijn voor haar als ze dan de nacht goed heb geslapen